رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرج آموزش‌ و پژوهش محوری را اصل اساسی در حوزه های علمیه خواند و گفت: اگر آموزش و پژوهش محوری جدا از یکدیگر باشند از هدف دور می‌شویم.
کد خبر: ۹۱۱۲۰۹۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در دومین جشنواره استانی علامه حلّی حوزه‌های علیمه استان البرز که در سالن پردیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مستقر در البرز برگزار شد، گفت: تلاش ها و اهتمام های جوانان در حوزه پژوهش گویای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود است.

آموزش و پژوهش لازمه پیشرفت حوزه های علمیه است

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: آموزش‌ و پژوهش محوری در حوزه های علمیه توفیقات بسیاری را ایجاد می کند، که اگر این دو امر جدا از یکدیگر باشند از هدف دور می‌شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کرج مطرح کرد: اگر اهل پژوهش باشیم به فهم درست، دقیق و موشکافانه از علم و مباحث دینی دست پیدا خواهیم کرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تأکید بر اهمیت بررسی شاخصه کارهای پژوهشی، یادآور شد: برطرف ساختن مشکلات و کاستی ها یک اصل مهم در امر پژوهش است و نسبت به این موضوعات مطالعه و پژوهش انجام شود.

وی با تأکید به اهمیت پژوهش در آیات اسلامی ادامه داد: به روز بودن و پر کردن جای خالی مسائل خاص به پژوهش کمک می‌کند، اهل بیت (ع) هم به اهمیت پژوهش تأکید بسیار داشتند.

این استاد اخلاق در ادامه بیان کرد: حضور نیروهای انسانی توانمند و تأمین زیرساخت‌ها می‌تواند به انجام درست پژوهش کمک کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی  تصریح کرد: جامعه‌ای که از علم برخوردار است می‌تواند هدایت جهان را بدست بگیرد؛ دشمن از وجود و رشد علم در کشور ایران ترس دارد.

وی با بیان اینکه افکار را باید به سمت حقایق پیش ببریم، خاطرنشان کرد: روش‌های جدید انتقال فکر باید بررسی شود؛ بهتر است از فضای مجازی در این راستا استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در پایان تأکید کرد: حضور استادیار در طرح‌های پژوهشی و صرف هزینه برای این موضوع در نوع خود سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید و در مواقعی لازم است.

ارسال نظرات