مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی در آیین افتتاح نمادین 600 طرح اشتغال و 400 مسکن مددجویی گفت: توجه به مسکن مددجویان از رویکردهای کمیته امداد در خروج از فقر است و در دو سال گذشته بطور متوسط روزانه دو مسکن مددجویی خرید یا ساخته ایم.
کد خبر: ۹۱۱۲۰۹۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی افزود: در سالجاری تعداد 131 واحد مسکن در هفته دولت بصورت نمادین افتتاح کردیم و 400 واحد نیز امروز افتتاح می کنیم و همچنین 240 واحد در روز 14 اسفند مصادف با سالروز تاسیس کمیته امداد افتتاح خواهیم کرد.
وی اولویت بعدی کمیته امداد در خروج از فقر را توجه به موضوع اشتغال عنوان کرده و گفت: در بین 75000 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان، 19000 خانوار توان اشتغال دارند که با شناسایی آن ها و برگزاری دوره های مهارتی، تسهیلات بانکی اعطا می شود.
کلامی ادامه داد: بانک های عامل استان در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال همواره کنار ما بودند که از همه آنها تشکر می کنم.
وی به رویکرد جدید کمیته امداد در امر اشتغال اشاره کرده و افزود: 175 تنوع شغلی ایجاد کرده ایم که در بین آنها به مشاغل دانش بنیان و مشاغل مرتبط با بانوان توجه ویژه ایشده بطوری که کمیته امداد بعنوان دستگاه برتر استان در ایجاد اشتغال شناخته شده است.
کلامی توجه به شاخص های فرهنگی را از دیگر رویکردهای کمیته امداد در خروج از فقر برشمرد و گفت: در سایه حمایت های کمیته امداد از دانش آموزان، امسال در کنکور سراسری 7 قبولی در رشته های پزشکی داشته ایم.
وی یادآور شد: کمیته امداد استان با پرداخت ماهانه هیجده و نیم میلیارد تومان مستمری، نقش برجسته ای در پویایی اقتصاد و نشاط اجتماعی دارد.

ارسال نظرات