تجمع مردمی در مخالفت با FATF در رشت برگزار شد

تجمع مردمی علیه FATF با حضور فعال جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در رشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۲۰۷۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، تجمع مردمی علیه FATF عصر امروز با حضور تعدادی از فعالان سیاسی و جمعی از مردم گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

فعال جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در این مراسم اظهار داشت: چند سال قبل موقع تحریم‌ها عده‌ای راه‌حل تمام مسائل کشور را مذاکره با آمریکا می‌دانستند در حالی‌که فلسفه تحریم‌ها قرار دادن مردم مقابل جمهوری اسلامی بود.

صادق شهبازی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان راه‌حل اصلی را اقتصاد مقاومتی می‌دانستند اما مسئولان می‌گفتند که باید با تنش‌زدایی و مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را حل کنیم.


وی با اشاره به دوران پسابرجام افزود: در این دوران که با دست خودمان راه‌های دور زدن تحریم‌ها را بسته بودیم باعث شدیم دشمن وقیح‌تر شود و مردم فکر کنند که با مذاکره با آمریکا می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم.

شهبازی با اشاره به اینکه طبق FATF دشمن با نصب نرم افزار در بانک‌ها اطلاعات حقوقی و قضایی آنها را استخراج می‌کند خاطرنشان کرد: برخلاف ادعای کذب عده‌ای در داخل که FATF را مانع تحریم می‌دانند، با تصویب این تفاهم‌نامه با دست خودمان کشور را تحریم می‌کنیم.

وی با اعتراض به کسانی که در 20 دقیقه برجام را تصویب کردند تصریح کرد: وقتی جلوی دشمن ضعف نشان بدهیم و از مواضع قانونی خود عقب‌نشینی کنیم باعث سوءاستفاده دشمن می‌شویم؛ نباید با بی‌تفاوتی نسبت به این مسئله باعث موفقیت دشمنان شویم.

فعال جنبش عدالت‌خواه دانشجویی خاطرنشان کرد: اگر FATF تصویب شود چیزی از توان دفاعی، مقاومت و حقوق بشر جمهوری اسلامی باقی نمی‌ماند زیرا آنها هویت جمهوری اسلامی را نشانه گرفتند.

شهبازی با اشاره به صلح امام حسن(ع) افزود: معاویه با خدعه، یاران آن حضرت را فریب داد و آن امام را مجبور به پذیرش صلح کرد و الان هم عده‌ای می‌خواهند نظام را مجبور به پذیرش FATF کنند؛ سکوت‌کنندگان امروز از سکوت‌کنندگان فتنه نیز بدتر هستند.

وی با بیان اینکه ما نخواهیم گذاشت عده‌ای در چهل سالگی جمهوری اسلامی، نظام را به خطر بیاندازند گفت: دوران سکوت حزب‌اللهی‌ها گذشته و ما مردم زمان امام حسن(ع) نیستیم، اگر مسئولان تسلیم فضاسازی‌های دروغین شوند و اقتصاد کشور را نابود کنند آنها را رها نمی‌کنیم.

عضو جنبش عدالت‌خواه دانشجویی افزود: این حرف‌ها را آرمانی تصور می‌کنند در حالی که ما به طور منطقی ثابت کردیم که FATF باعث بهبود وضعیت اقتصادی ما نمی‌شود و حتی خود ظریف هم مدعی شد که تضمینی درباره سودمند بودن این تفاهم‌نامه نیست.

شهبازی با بیان اینکه طبق آیه قرآن اگر ما در برابر دشمن کوتاه بیاییم آنها راضی نمی‌شوند تا پیرو آنها شویم گفت: دشمنان می‌خواهند توسط عوامل نفوذی خود سیاست‌هایشان را اجرا کنند تا مردم تحت فشار قرار بگیرند و در نهایت نظام را مجبور به تعطیل کردن صنایع موشکی کنند.

فعال جنبش عدالت‌خواه دانشجویی با بیان اینکه نخواهیم گذاشت ننگ FATF مانند برجام تکرار شود تصریح کرد: امت حزب‌الله هرگز در برابر این خیانت ساکت ننشسته و اجازه نمی‌دهند که عده‌ای ذلت را به نظام و مردم تحمیل کنند.

انتهای پیام/ ع

ارسال نظرات