خبرهای داغ:
اردوی جهادی روستای مرغ و دنبی:

اردوی جهادی خواهران بسیج دانشجویی برخوار

اردوی جهادی مشترک موسسه مردم نهاد شهید عبدالمهدی کاظمی و بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان برخوار با رمز “یا فاطمه الزهرا” و با شعار ” خدمت به مردم؛ رمز تداوم انقلاب” در روستاهای مرغ، دنبی، شورآباد و شورچه از توابع شهرستان برخوار برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۱۹۴۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، اردوی جهادی مشترک موسسه مردم نهاد شهید عبدالمهدی کاظمی و بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان برخوار در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رمز “یا فاطمه الزهرا” و با شعار ” خدمت به مردم؛ رمز تداوم انقلاب” به مدت چهار روز در روستاهای مرغ، دنبی، شورآباد و شورچه از توابع شهرستان برخوار برگزار شد.

مسئول موسسه مردم نهاد شهید عبدالمهدی کاظمی گفت: ” خواهران جهادگر این موسسه با همراهی دانشجویان بسیجی دانشگاه های سپهر خورزوق، پیام نور، علوم قرآنی و آزاد اسلامی دولت آباد و با همکاری مستقیم بسیج دانشجویی شهرستان برخوار پس از تجدید بیعت و میثاق با شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد با عزمی جهادی و نیتی خالص، برای هجرت به سوی اعتکافی پویا از ساعت ۱۶ عصر هفدهم تا بیستم بهمن ماه به سمت روستاهای محروم و کم برخوردار مرغ، دنبی، شورآباد و شورچه از توابع شهرستان برخوار قصد عزیمت کردند.

سیدمحمدهاشمی اظهار کرد: گروه جهادی شهید کاظمی در مدت چهار روز موفق به انجام فعالیت هایی با محوریت های پزشکی، فرهنگی ، آموزشی و اشتغال زایی شدند.

وی افزود:  فعالیت در عرصه پزشکی شامل معاینات سرپایی، تنظیم قند و فشار خون، چکاپ سالمندان، معاینات ویژه بانوان توسط گروه پزشک عمومی، ماما و پرستار صورت گرفت. همچنین در بخش مشاوره درمانی با حضور دکتر روانشناس به صورت گروهی و فردی اقدام شد.

هاشمی اضافه کرد:در عرصه آموزشی با توجه به نیازهای آموزشی لازم در این روستاها؛ برنامه های آموزشی و درسی اجرا گردید که عبارتند از؛ آموزش دروس قرآن، زبان انگلیسی، نقاشی، کاردستی، ریاضی، املا و انشا که در سطوح پیش دبستانی و دبستانی آموزش داده شد.

وی در ادامه گفت:  در زمینه های فرهنگی با توجه به این که برگزاری این اردو با ایام فاطمیه و چهلمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر مصادف بود؛ می توان به فعالیت هایی چون برگزاری کلاس ها و برنامه های دینی و معنوی اشاره کرد که در راستای تقویت بنیه مذهبی و بصیرت افزایی اهالی روستاها از قبیل کلاس های قرآن، احکام، پرسمان دینی، برگزاری نماز جماعت در مسجد روستا، تشکیل حلقه های صالحین و سخنرانی مذهبی با حضور طلبه های جهادگر برادر و خواهر برای سنین کودکان و بزرگسالان به هدف تشویق هر چه بیشتر آنان به شرکت در نماز جماعت، مسابقه کتابخوانی ویژه سنین ۱۲تا ۱۸سال نام برد.

وی درباره برنامه های جمیع برگزار شده در این اردو بیان کرد: مراسم ویژه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور اهالی شریف روستا، گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های مشاوره گروهی و فردی برای بانوان روستاهای مرغ و دنبی، برگزاری مراسم پرفیض دعای کمیل و ندبه همراه با صبحانه در صبح روز جمعه از جمله اقدامات انجام شده بود.

در انتها نیز سیدمحمدهاشمی خاطر نشان کرد:  در اجرای این اردوی چهار روزه؛ نهادهایی چون سپاه ناحیه برخوار، ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان، اداره آموزش و پرورش برخوار، شبکه بهداشت برخوار، بخشداری حبیب آباد و … نقش موثری را ایفا کردند و جا دارد تا از این نهادها و اداره ها و از روسای دانشگاه های شهرستان برخوار کمال تشکر را داشته باشیم. همچنین راه تداوم ارتباطی با موسسه شهید کاظمی از طریق کانال تلگرامی به آدرس @shahid-Kazemi_ir میسر می باشد.

ارسال نظرات