نشست تخصصی اساتید دفاع مقدس در دانشگاه با حضور اساتید دانشگاهی و مدیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۱۸۸۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار مالکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در نشست تخصصی اساتید دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: به عنوان رزمندگان دفاع مقدس که به دانشجویان درس دفاع مقدس می‌دهید این جزء افتخارات است و به عنوان یادگاران شهدا مشغول خدمت هستید.

اکثر مردم به وضعیت قبل و بعد از انقلاب آگاه هستند، اما شاید بعضی از جوانان به این وضعیت  کشور آگاه نباشند و انتقاداتی داشته باشند، اما ما می‌توانیم با درسی که در چارچوب مد نظر داریم از وضعیت‌های کشور و استان توضیح دهیم که قبلا چطور بود و امروز به کجا رسیده ایم.

با مقایسه‌ی وضعیت قبل و بعد از انقلاب می‌دانیم که کجا بودیم و امروز به کجا رسیده ایم و می‌طلبد که این مسائل را به عنوان نمایندگان قشر زحمتگذار تشریح کنیم.

سردار مالکی با بیان اینکه ۵۴۸۰ شهید و قریب به ۲۵ هزار شهید مهاجر استان کردستان داریم افزود: همه‌ی کف این سرزمین، خون شهید ریخته است لذا به عنوان یک استاد دانشگاه لازم است که وضعیت برای آن‌ها تشریح شود.

وی جانبازان و ایثارگران را سرمایه‌های استان و کشور برشمرد و اظهار کرد: باید قدردان ایثارگران، جانبازان و سردارانی که مانده اند و هنوز هم در راه دفاع از نظام و انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند، باشیم.


این مقام مسوول با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس حادثه مهم و ماندگار در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: زحمات و حماسه آفرینی‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود که در این مورد نقش اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس پررنگ است.

سردار مالکی افزود: گنجاندن دو واحد درسی اختیاری آشنایی با دفاع مقدس توسط مسئولان فرهنگی کشور در دروس دانشجویان حرکت مبارکی است که در راستای انتقال تجربه دوران دفاع مقدس گام موثری است.

وی اضافه کرد: تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس افتخاری برای اساتید این درس است و باید با بیان صادقانه مطالب مربوط به این دوران، در ماندگاری و انتقال حماسه‌ها و افتخارآفرینی‌های دوران دفاع مقدس گام برداشت.

مدیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه باید هم شکست‌ها و هم پیروزی‌ها به دانشجویان منتقل شود، تصریح کرد: اتفاقات و تلخی و شیرینی‌های آن دوران باید به گونه‌ای بیان شود که در ذهن دانشجویان نقش ببندد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات