خبرهای داغ:
رئیس مجمع بسیج شهرستان بهار گفت: فضای مجازی به یکی از موثرترین ابزارهای ایجاد شکاف فرهنگی و بروز آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۱۱۱۷۹۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

فضای مجازی یکی از موثرترین ابزارهای ایجاد شکاف فرهنگیبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، نباتی در مجمع عالی بسیج بهار که با موضوع فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی به یکی از موثرترین ابزارهای ایجاد شکاف فرهنگی و بروز آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان تبدیل شده است به طوری که دشمن با علم به قدرت نرم جمهوری اسلامی سعی در انحراف جوانان و خانواده‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه کاربران با هزینه‌های شخصی خود اقدام به تولید محتوا برای شبکه‌ها می‌کنند، افزود: کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی مالک هیچ‌یک از محتواهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، نیستند.

رئیس مجمع بسیج شهرستان بهار بیان داشت: 2.5 میلیارد نفر در جهان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، روزانه 300 میلیون عکس فقط در فیسبوک آپلود می‌شود و میلیون‌ها عکس و فیلم و مطلب تولید و در سایر پیام رسان‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع هر چیزی که در شبکه‌های اجتماعی اعم از مطالب نوشتاری، عکس و فیلم‌های شخصی و ... که توسط کاربران منتشر می‎شود متعلق به این شبکه‌های اجتماعی بوده و کاربران نمی‌توانند هیچ ادعایی روی آن‌ها داشته باشند.

نباتی ابراز داشت: می‌توان نتیجه گرفت که چیزی به عنوان حق مالکیت در فضای شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

غیبی از اعضای مجمع عالی بسیج شهرستاان بهار نیز در این جلسه به تعدادی از آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و مهمترین آن را طلاق عاطفی برشمرد به عنوان معضل پنهانی که خانواده‌های امروزی دچار آن شده‌اند.

وی شبکه‌های مجازی را بستری برای ایجاد و بلوغ زودرس کودکان و نونهالان برشمرد که همه این آسیب‌ها به نداشتن مدیریت در استفاده از فضای مجازی برمی‌گردد.

این عضو مجمع عالی بسیج شهرستان بهار گفت: اگر تربیت و آموزش در خانه، مدرسه و رسانه کنترل شده باشد و آموزش استفاده درست به کودکان و نوجوانان داده شود، مشکل اجتماعی و فردی به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات