خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۱۱۷۸۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، کریم حمیدوند در مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه ابتکار روستای یوسف آباد، ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی در رابطه با  استقلال  در زمان پهلوی گفت: در آن دوران کشور ایران نه تنها هیچ‌گونه استقلالی نداشت، بلکه به شدت وابسته به کشورهای بیگانه به خصوص غرب بود.

فرماندار شهرستان اسدآباد عنوان کرد: در انقلاب سال ۵۷ با قیام ملت ایران به رهبری امام راحل بعد از سال‌ها، برای همیشه کشور ایران از وابستگی به غرب نجات یافت و استقلال پیدا کرد.

 وی در خصوص آزادی تصریح کرد: آن زمان دوران استبداد بود و تمام اقشار مختلف جامعه در خفقان سیاسی بودند و هیچ‌کسی جرأت بیان عقاید و نظرات خود را نداشت و طرح بیان و ابراز عقیده جرم محسوب می‌شد.

حمیدوند ابراز داشت: با رهبری امام خمینی(ره) و بیداری ملت ایران در انقلاب اسلامی سال ۵۷ دست‌یابی به آزادی بیان حاصل شد، به طوری که امروز تمام اقشار مختلف جامعه در بیان نظرات و عقاید خود در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی آزاد هستند و به راحتی مطالب خود را بیان می‌کنند.

 وی در خصوص نقش مردم در زمینه انتخابات و تعیین مسئولان در دوران گذشته گفت: در آن زمان مردم هیچ‌گونه نقشی در انتخاب مسئولان و اداره کنندگان کشور نداشتند، حکومت به صورت موروثی و سلطنتی اداره می‌شد و آحاد مردم جامعه در انزوا بودند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه دستاورد مهم دیگر انقلاب اسلامی جمهوریت بود، افزود: امروز خود مردم در انتخاب مدیران و مسئولان خود با برگزاری انتخابات نقش مهمی داشته و مردم خود انتخاب می‌کنند.

وی خطاب به دانش‌آموزان عنوان کرد: در دوران گذشته بیشتر روستاهای کشور حتی فاقد مدرسه ابتدایی بودند، تحصیل در آن زمان بسیار مشکل بود و دوری مسافت اسکان در شهر و نبود بودجه کافی والدین برای فرزندان، اکثراً بی‌سواد می‌ماندند.

 حمیدوند تصریح کرد: به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام روستاهای کشور دارای مدرسه ابتدایی است و در مرکز دهستان‌های کشور مدارس شبانه روزی با امکانات آموزشی و رفاهی نیز برای تحصیل همه دانش آموزان فراهم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات