قالیباف در راهپیمایی ۲۲ بهمن بوشهر
محمدباقر قالیباف با حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن در شهر بوشهر گفت: ما همه ایرانیان به شما مردم خونگرم این سرزمین که همیشه در طول تاریخ با استبداد و استعمار مبارزه کرده اید افتخار می‌کنیم .
کد خبر: ۹۱۱۱۷۷۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، محمدباقر قالیباف در متن سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن در بوشهر گفت: از امام راحل یاد می‌کنیم که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گام برنداشت و توانست به ما توفیق زندگی در سایه نظام الهی و با استقلال و عزت دهد. در چهلمین سالگرد انقلاب از همه شهدایی یاد می‌کنیم که جانشان را برای حفظ اسلام و دفاع از سرزمین اسلامی مان تقدیم کردند و ما امروز مدیون آنها و ایثارگران و جانبازانیم و ما همیشه به یادشان هستیم و انشالله در مسیرشان حرکت کنیم. مردم بار دیگر نشان دادند هیچ وقت انقلاب را تنها نمی‌گذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز مردم نشان دادند هیچ وقت انقلاب را تنها نگداشتند و هر وقت لازم بود در صحنه باشند مثل امروز در صحنه حضور یافتند و هر زمان قرار بود از جان شان بگذرند مانند دوران دفاع مقدس و یا مبارزه با سربازان آمریکایی در خلیج فارس، از جان مایه گذاشتند. حضور مردم نشان داد که با همه مشکلات به آینده کشور و انقلاب امیدوارند.

وی ادامه داد: امروز با همه سختی‌هایی که در عرصه اقتصادی بر مردم حاکم است اما نشان دادند که پای انقلاب ایستاده اند و باز به صحنه آمدند. پای عزت و افتخار ایرانی – اسلامی ایستاده اند. این حضور بدین معناست که همه ما به آینده کشور و انقلاب مان امیدواریم. این ملت و این مردم در سایه اسلام و رهبری هر هزینه ای رابرای دفاع از انقلاب حاضرند بپردازند. امروز مثل همیشه مردم ما نشان دادند ایثارگر، با مروت، جوانمرد، زمان شناس، بصیر، با شعور و فهیم در عرصه های انقلاب ایستاده اند. حق نداریم این مردم را فراموش کنیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام افرود: محرومان و مستضعفان صاحبان اصلی این انقلاب هستند و ما مسولان حق نداریم تحت هیچ شرایطی مردم مخصوصا پابرهنگان را فراموش کنیم. این انقلاب به فرموده امام راحل انقلاب پابرهنگان است و من یک تار موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهم. پس ما حق نداریم این مردم را فراموش کنیم. امام(ره) با تکیه بر همین مردم این انقلاب را محقق کرد و مردم برای اسلام به صحنه آمدند و این مردم بودند که انقلاب کردند و امام فرمودند این مردم از مردم صدر اسلام باوفاترند. همه تلاش دشمن از بین بردن اعتماد مردم و ایجاد فاصله بین مردم و مسوولان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز دشمن همه تلاشش این است که بین مسئولان و مردم فاصله بیاندازد و امید به آینده را در بین مردم از بین ببرد. او در کنار فشارهای اقتصادی در تلاش است با شایعه سازی و جوسازی جامعه را به سمت فروپاشی ذهنی پیش ببرد. در کنار فشار دشمنان از سر ناکارامدی و یا بی توجهی فشار مضاعفی بر مردم وارد نکنیم وی با اشاره به اینکه امروز این ما مسولان هستیم که در مقابل این حرکت مردم و این اخلاص مردم و این بصیرت شان و این هزینه هایی که مردم برای کشور و انقلاب شان انجام وظیفه کنیم، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم که خدایی نکرده اینطور نشود که در کنار فشارهای تحمیلی دشمنان از سر ناکارآمدی و یا بی‌توجهی فشار مضاعفی بر مردم وارد کنیم. چه در حوزه مسائل معیشتی و چه مسائل زیرساختی در کشور. باید آثار پیشرفت‌های زیرساختی در زندگی مردم دیده شود.

فرمانده لشگر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس با پرداختن به مسائل زیرساختی بوشهر در طول این ۴۰ سال و توجه و توسعه به آن گفت: در طول مسیر عسلویه که می آمدم با دهه ۷۰ قیاس کردم که چه شرایطی داشت وامروز چه شرایطی دارد؟ انصافا در حوزه ساختار اتفاقات بزرگی افتاده است. مایه افتخار است اما نکته‌ای که هست این است که باید آثار این پیشرفت‌ها باید در زندگی مردم دیده شود نه اینکه با ضعف و ناکارآمدی ما مسوولان آثاری در زندگی اقشار مردم خصوصا قشر ضعیف محسوس نباشد. ما امروز درعرصه‌های علمی دفاعی هسته ای و ... جزو کشورهای پیشتازیم پس نشان می‌دهد این ظرفیت در مردم ما وجود دارد و خود را در عرصه‌های سخت نشان داده‌اند به طوری که در تکنولوژی‌های پیشرفته ما جزو ۵ ، ۶ کشور اول دنیا هستیم اما در یکسری صنایع کوچکتر و پایین‌تر که بسیار راحت‌تر هم هست امروز بر مردم فشار می آید از صنعت خودرو بگیر تا مثلا ساخت پوشک.

امروز دشمن در دو جبهه رسانه و اقتصاد مبارزه را با مردم ما آغاز کرده است قالیباف با بیان اینکه امروز دشمن در دو جبهه رسانه و اقتصاد مبارزه را با مردم ما آغاز کرده است گفت: دیگر امروز وزارت دفاع آمریکا و ارتش آمریکا و ناتو طرف ما نیست بلکه امروز بخش خزانه داری آمریکا صحنه جنگ و نبرد با ما شده است. طبیعتا عرصه اقتصادی و رسانه‌ای صحنه اول مبارزه با دشمن است. با صراحت می‌گویم در مقابل این دو جبهه همه کسانی که دل در گرو نظام اسلامی با هر گرایش و سلیقه‌ای دارند، باید دولت را کمک کنند تا دولت بتواند بر مشکلات فایق آید امروز سلایق مختلف سیاسی نمی‌تواند مانع کمک و همراهی در حل مشکلات اقتصادی شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امروز سلایق مختلف سیاسی نمی تواند مانع کمک و همراهی در حل مشکلات اقتصادی شود، اظهار کرد: ممکن است در گرایش‌های سیاسی نسبت به دولت حرف های جدی داشته باشیم اما در حل مشکلات معیشتی مردم، هرکاری که در زمینه اقتصادی از دست مان بر بیاید باید به دولت کمک کنیم چون این خدمت به مردم و خدمت به انقلاب است و این را هم باور داریم باید در این راه دولت گام اول را بردارد و این دولت است که باید بداند و باور کند که حل مشکلات اقتصادی با تکیه بر مردم و جوانان و همت و توان داخلی ممکن است. آمریکا نشان داد این ما نیستیم که دنبال دشمن تراشی هستیم بلکه اوست که بدعهدی و دشمنی می کند.

وی افزود: طی ۲ دهه گذشته جریانی در کشور این فرهنگ را تئوریزه کرد که اگر ما با آمریکا کنار بیاییم مذاکره کنیم مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد. شروعش هم از دهه ۷۰ کلید خورد و دیدیم در دهه ۹۰ مقام معظم رهبری قبول کردند که در حوزه هسته ای مذاکره در سطح وزرای خارجه بین ایران و آمریکا شکل بگیرد، خب مذاکرات انجام و منجر به قرارداد هم شد اما آمریکا با ما چه کرد؟ مثل همیشه دشمنی و بدعهدی اش را نشان داد و نشان داد این ما نیستیم که دنبال دشمن تراشی هستیم بلکه آمریکاست که هرگز دست از سر کشور ما که عزتمندانه و وشرافتنمدانه می‌خواهد زندگی کند بر نمی دارد و این را مخالف اهدافش می داند. او دنبال کشورهایی است که با لحنی که با عربستان حرف زد با آنها حرف بزند. دیدید که رییس جمهور امریکا به عربستان گفت مانند گاو شیرده است. اما ملت ما ملت بزرگی است و نشان داده برای عزتش هر هزینه ای را می‌دهد. ملتی که جان می‌دهد از پرداخت هزینه های اقتصادی هراسی ندارد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملتی که جان می دهد از پرداخت هزینه های اقتصادی هراسی ندارد، گفت: اما ما باید تلاش کنیم و تکیه بر بیگانه نکنیم تا بتوانیم آسایش این مردم را فراهم کنیم.

ما وقتی با بیگانه باید حرف بزنیم که ضعف نداشته باشیم و در اوج قدرت باشیم. هم توان اقتصادی و هم منابع انسانی را برای حل مشکلات فعلی کشور داریم .

قالیباف در پایان تاکید کرد: فارغ از گرایش‌های سیاسی همانند دوران دفاع مقدس که همه کنار هم بودیم اکنون هم در جنگ اقتصادی همه ما دست در دست هم بدهیم و در این مسیر دولت مردان باید گام اول را بردارند چون آنها مسوولیت دارند. باورمان این است وتجربه نشان داده و رفتار اروپا و آمریکا در برجام نشان داده که آنها قابل اعتماد نیستند. نباید به آنها امید داشته باشیم و باید با تکیه بر توان داخلی حرکت کنیم و بدانیم برای حل این مشکلات با توان داخلی هیچ مشکلی نداریم و هم توان اقتصادی و هم منابع انسانی‌اش را داریم وما می توانیم بر مشکلات اقتصادی با همه فشارهای آمریکا فایق بیاییم. تا زمانی که منطبق بر سنت‌های الهی و متکی بر فرهنگ قرآنی اهل بیت حرکت کنیم و متحد باشیم خدا موفقیت را از آن ما خواهد کرد و موفقیت بزرگی و عزت شامل حال این ملت خواهد بود.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان بوشهر

ارسال نظرات