رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی در منطقه گندم‌ریز دشتستان گفت: عملیات سم‌پاشی هوایی علیه این آفت فردا در منطقه گندم‌ریز دشتستان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۹۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۶

ملخ‌های صحرایی در دشتستان سم‌‌پاشی هوایی می‌شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، محمد تقی منوچهری با بیان اینکه از دوم بهمن امسال عملیات رد یابی ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر آغاز شد اظهار داشت: 25 اکیپ و تیم تخصصی در ردیابی ملخ‌های صحرایی در نقاط مختلف استان بوشهر مستقر شد و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی، از آغاز عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی به عنوان آفت مهم در عرصه‌های مختلف خبرداد و افزود: از 16 بهمن امسال عملیات مبارزه زمینی با دستگاه‌های سم‌پاش با ملخ صحرایی در استان بوشهر آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مناطق دلوار در تنگستان، چاووشی در دشتی، گندم‌ریز در دشتستان و چاه خانی تا مرز جنگل منابع طبیعی عیسوند، سمپاشی زمینی شدند تصریح کرد: در سطح 250 هکتار عملیات سم‌پاشی زمینی علیه ملخ‌های صحرایی در شهرستان‌های یاد شده انجام شد.

منوچهری با اشاره به اینکه این مبارزه به صورت زمینی و لکه‌ای و کانون کوبی لکه‌ای انجام شد گفت: برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی 2 هزار لیتر سم تهیه شده و تا هر زمان که کارگروه ملی مبارزه با ملخ اعلام کند، سم پاشی ادامه می‌یابد.

وی،  از اطلاع رسانی به کشاورزان، دامداران و زنبورداران مناطق تحت پوشش سم‌پاشی خبر داد و بیان کرد: از طریق رسانه‌های گوناگون، فضای مجازی، خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و هفته نامه‌ها و روزنامه‌های استان بوشهر برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در هنگام سم‌پاشی اطلاع رسانی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه شورای هماهنگی مبارزه با ملخ‌های صحرایی به ریاست استاندار بوشهر تشکیل شده تصریح کرد: به تمام فرمانداران دستور داده شد که در راستای تامین امکانات برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی برای جلوگیری از خسارت به دامداران و کشاورزان با جهاد کشاورزی همکاری کنند و اعتبارات لازم برای تامین سم پاش زمینی تخصیص دهند.

منوچهری با بیان اینکه یک دستگاه هواپیمای سم‌‌پاش در استان بوشهر مستقر شده است تصریح کرد: برای سم‌پاشی هوایی علیه ملخ‌های صحرایی اقدامات و امکانات لازم تهیه شده و از فردا با توجه به وجود جمعیت انبوه ملخ در روستای گندم‌ریز دشتستان سم‌پاشی هوایی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر مراقبت‌های ویژه دامداران و کشاورزان افزود: در هنگام عملیات سم‌پاشی و پس از آن از چرای دام، پرورش زنبور عسل و چیدن گیاهان در مناطق سم‌پاشی شده اجتناب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات