امام جمعه فلارد لردگان گفت: حضرت فاطمه مرضیه سلام الله علیها ممتازترین بانوی دو گیتی است.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۳۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان بادهه فجر فاطمی مراسم عزاداری شهادت سرور زنان‌عالم صدیقه طاهره ام الائمه حضرت فاطمه زهراسلام‌الله علیها درحرم ‌امامزاده محمد حنفیه علیه السلام روستای میلان‌ باباحمدی لردگان برگزار شد.

 

امام جمعه فلارد لردگان باتسلیت شهادت‌دخت رسول گرامی اسلام و گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی‌ گفت:محبوب ترین بانوان جهان در نگاه سخن سرایان، خاتون آب و آیینه، بانوی عاطفه و ایثار و یگانه یک دانه دردانه ای است که در عظمت ولادت خجسته اش سوره گران قدر کوثر نازل شد و به پیامبر رحمت و قلب محزون او حرارتی مضاعف بخشید و به او نوید آینده ای بزرگ را بخشید.

 

حجت الاسلام خیری ادامه داد: هیچ کس نمی تواند حضرت فاطمه سلام الله علیها را بستاید و هیچ کس هم نمی تواند آن بانوی بزرگ جهان را نستاید.

 

وی ادامه داد: راستی قلم و تقدیر ما خاکیان چگونه می تواند عظمت و شکوه و هیبت افلاکی او را بستاید یا نستاید و از این رو هرکس این همه فضایل و شکوه و مجد را نادیده انگارد خود را حقیر و کوچک نمایانده است و بس.

 

امام جمعه فلارد لردگان افزود:علاوه برتمام فضایل و مناقب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه وآله وسلم) و ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها و همسر امیر ولایت حضرت علی علیه السلام و مادر حسنین و زینبین علیهما السلام و ام الامه و ام الائمه و سیده النساء العالمین است.

 

 وی ادامه داد:خویشان و سلاله پاک حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها همه ازمجاهدان و شهیدان والامقام است، حضرت فاطمه سلام الله علیها ممتازترین بانوی دو گیتی است و در چنین مرتبتی آسمانی هیچ بانویی هم شأن و هم ردیف او نبوده و نخواهد بود.

 

حجت الاسلام خیری گفت:حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها شخصیتی بی همتاست که همچون خورشیدی فروزان فراسوی ره پویان طریق هدایت و سعادت و ولایت در آسمان انسانیت پرتوافشانی و نوررسانی می کنند و کالبد ارزش های والای اخلاقی و کمالات و سجایا و ارزش های گران قدر انسانی را روح می بخشند و الگویی تمام معنا از جمیع کمالات و برجستگی هایی که یک انسان الهی در همه ابعاد وجودی خویش می تواند داشته باشد در زندگی اندک و پرعظمت آن در دانه رسول ترسیم شده است.

 

اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ،مداحی ،ذکرمصیبت و نوحه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات