خبرگزاری بسیج: همزمان با دهه مبارک فجر، مسئولان فرهنگی شهرستان ری با «عبدالمجید فرایی» شاعر انقلابی و آیینی کشور دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۰۴
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

 به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این دیدار «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «محمد جواد حیدری پور» مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 و رئیس فرهنگسرای ولاء «اسمعیل شاه محمدی» مدیر عامل موسسه مطالعات راگا و بنیاد مفاخر و مشاهیر معاصر ری حضور داشتند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این دیدار گفت: زبان شعر، ظريف‌ترين، فاخرترين و ارزنده‌ترين گوهر آفرينش است و خداوند این گوهر شعر و سخنوري را به هر کسی نداده است.

 

وی افزود: خداوند نیز در مقابل اين موهبت الهی، تكليفي بر عهده شاعران نهاده که استاد عبدالمجید فرایی با سرایش اشعار آیینی و اجتماعی به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است.

 

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 و رئیس فرهنگسرای ولاء نیز در این دیدار با اشاره به اشعار فراوان و ارزنده این شاعر شهرری کفت: روح خدا پرستی، انقلابی گری و ظلم ستیزی در اشعار آقای فرایی موج می زند و کمتر شاعری از این قریحه برخوردار است.

 

مدیر عامل موسسه مطالعات راگا و بنیاد مفاخر و مشاهیر معاصر ری نیز با اشاره به جمع آوری آثار و معرفی مفاخر معاصر ری در گنجینه ای بزرگ، اظهار داشت: از شهرستان ری شاعران بزرگی برخاسته اند و هرکدام نیز شاگردان زیادی را به فرهنگ و ادب کشور تقدیم کرده اند.

 

گفتنی است «عبدالمجید فرائی» در سال1322 در یک خانواده روحانی در شهرستان زنجان متولد شد. تا 15 سالگی در زنجان اقامت داشت و سپس به شهرری آمد.

 

وی از 10 سالگی به سرودن شعر پرداخت و که اکنون بالغ بر 30 هزار بیت اشعار عرفانی، آئینی و حماسی در قالب های مختلف و به خصوص غزل سروده است.

 

او درسال های 1387-1388-1390شاعر برگزیده استان تهران از شهر ری بوده است.

 

تاکنون مجموعه شعر های «ما راست قامتیم»، «پر پرواز» و «سفیران برگزیده الهی» از این شاعر پر کار منتشر شده است.

 

ارسال نظرات