خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان با برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: در زمینه‌هایی که انقلابی و جهادی عمل کردیم پیشرفت چشمگیری داشتیم ولی در زمینه هایی که نگاه به بیگانگان داشتیم حرکت ما خنثی بود.
کد خبر: ۹۱۱۱۴۵۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ؛ سرهنگ مرتضی عمو مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آستانه پیروزی 40 سالگی انقلاب، دشمنان اسلام مدعی شدند که انقلاب اسلامی جشن  40 سالگی را به خود نمیبیند در صورتی که این انقلاب ثمره خون هزاران شهید است و با اقدامات دشمنان ضربه‌ای به آن وارد نمی‌شود. 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد انقلاب برای مردم مسلمان زندگی کردن زیر پرچم حاکمیت اسلامی است؛ در زمان طاغوت شاه دست‌نشانده کشورهای ابر‌قدرت بود و قانون اساسی مبتنی بر قوانین ضد دینی نوشته شده بود اما امروزه این قانون بنابر آیات قرآن و احکام اسلامی نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان طاغوت مردم  دخالتی در تعیین سرنوشت خود نداشتند افزود: امروزه مردم‌سالاری در تمام عرصه ها تحقق یافته  ،در آن زمان بیش از 40 مستشار آمریکایی در ایران بودند که طبق قانون کاپیتالاسیون برای هیچ یک از آن ها محکمه قضایی وجود نداشت اما امروزه عزت، استقلال و آزادی ما حفظ شده و مستقل از سلطه بیگانگان برای کشور خود برنام هریزی می‌کنیم.

عمومهدی درمورد دستاوردهای علمی و فرهنگی  40 ساله انقلاب اسلامی گفت: در زمان طاغوت بیش از 50 درصد مردم بی‌سواد بودند اما امروز نزدیک به 100درصد مردم ایران باسواد هستند در آن دوران تعداد کل دانشجوها 154 هزار نفر بود اما امروزه بیش از 4 میلیون دانشجو در بیش از 2هزار مرکز دانشگاهی و آموزش عالی در حال تحصیل هستند.

وی با تاکید بر رشد علم و فناوری هسته‌ای بیان کرد: در فناوری هسته‌ای که تکنولوژی برتر دنیاست رتبه هفتم را داریم که این فناوری در زمینه های گوناگونی از جمله پزشکی، دامپزشکی،داروسازی، تولید برق و کشاورزی کاربرد فراوانی دارد و اگر ما نتوانیم به درستی در این زمینه عمل نکنیم از دنیا عقب می‌مانیم.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان عنوان کرد: قرار گرفتن در قطب پزشکی آسیا، رتبه دوازدهم در زمینه نانو و لیزر، رتبه پنجم در سلول‌های بنیادی، تولید دارو، پیوند اعضا، شبیه سازی، رشد و توسعه صنعت فولاد، هواپیماسازی، پالایشگاه گاز نفت و حفر چاه، تسخیر فضا و پرتاپ ماهواره، ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، زیردریایی و ضنایع دفاعی از دستاوردهای انقلاب  اسلامی به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفت: در زمینه‌هایی که انقلابی و جهادی عمل کردیم پیشرفت چشم‌گیری داشتیم ولی در زمینه‌هایی که نگاه به بیگانگان داشتیم حرکت ما منفعلانه و خنثی بود از این رو با امید به آینده و حرکت‌های انقلابی شاهد پیشرفت‌های بهتر از 40سال در آینده را خواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها