رحیمی جهان آبادی:

افزایش ۲۰درصدی حقوق های کمتر از ۳میلیون تومان دردی را دوا نمی کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس با انتقاد از افزایش یکسان حقوق ها در سال آینده، گفت:افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها برای کسانی که حقوق زیر ۳ میلیون تومان می گیرند، قابل توجه و اثرگذار نیست.
کد خبر: ۹۱۱۱۴۰۰
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نحوه افزایش حقوق در سال آینده گفت:برای افزایش حقوق ها چند پیشنهاد وجود داشت، برخی پیشنهاد افزایش حقوق به روش پلکانی را ارائه کردند و پیشنهاداتی برای افزایش یا کاهش درصد حقوقها نیز مطرح بود اما در نهایت اعضای کمیسیون بر روی افزایش یکسان 20 درصدی حقوق ها به اجماع رسیدند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس با  انتقاد از افزایش یکسان حقوق ها در سال آینده، ادامه داد: به نظر می رسد افزایش 20 درصدی حقوق ها برای کسانی که حقوق زیر 3 میلیون تومان می گیرند، قابل توجه و اثرگذار نیست اما در نهایت پیشنهاد دولت در کمیسیون به تصویب رسید.

 
افزایش حقوق 98

 

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی، افرادی که زیر 3 میلیون 500 تومان حقوق می گیرند امکان تامین مایحتاج اولیه خود را ندارد و افزایش 30 درصدی حقوق ها برای کسی که یک میلیون پانصد تومان در یافت می کنند اثری بر وضعیت اقتصادی آن ندارد.

وی به  دلایل رد پیشنهاد افزایش حقوق ها به روش پلکانی اشاره کرد و توضیح داد: دیدگاه افزایش پلکانی حقوق ها مخالفانی در کمیسیون تلفیق داشت، برخی می گفتند نمی توان حقوق کسی که مدیر است و جایگاه علمی و مدیریتی دارد را به بهانه اینکه میخواهیم تعادل در حقوق ها ایجاد کنیم، افزایش نداد.

رحیمی جهانی آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق ها در سال آینده افزایش 20 درصدی به صورت یکسان است، گفت: در نهایت اعضای کمیسیون بر روی پیشنهاد دولت به اجماع رسیدند هر چند که ما برای تغییر این پیشنهاد تلاش بسیاری کردیم.

این نمایند مجلس تاکید کرد: اعتقاد داریم افزایش 20درصدی حقوق ها برای کسانی که زیر 3 میلیون 500 تومان می گیرند مبلغ قابل توجهی نمی شود و تاثیری بر معشیت آنها نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 گفت: دست از تلاش برای تغییر در روش و میزان افزایش حقوق ها در سال 98 بر نمی داریم و در زمان بررسی لایحه بودجه سال  آینده در صحن علنی مجدد پیشنهاد می دهیم تا میزان افزایش حقوق ها حداقل برای کسانی که حداقل حقوق را می گیرند افزایش یابد.

ارسال نظرات