خبرهای داغ:
استاندار سمنان تاکید کرد:

روستاهای محمدآباد و دهملا الگوی بارز اقتصاد مقاومتی در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: روستاهای دهملا و محمد آباد با تولید صنایع چوبی و پیراهن نشان داده اند که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند یعنی درون گرایی را با نگاه به برون زایی تلفیق کرده اند و توانسته اند اشتغال‌خوبی را ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۱۱۱۳۷۳
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی‌رضا آشناگر در جمع مردم دهملا در مسجد جامع این روستا ضمن بیان اینکه نگاه استانداری سمنان به روستاها ویژه است چراکه معتقد هستیم باید توسعه را به روستاها آورد، اظهار کرد در شورای برنامه‌ریزی استان نیز بارها اعلام شد که مدیران ما باید برنامه‌هایشان را طوری تنظیم کنند که تنها در مرکز استان و شهرستان‌ها نباشند بلکه در جمع مردم روستاها نیز حضور یابند.
وی بابیان اینکه حضور مدیران در روستاها می‌تواند به بیان مشکلات منجر شود، افزود: بهسازی معابر روستایی یکی از اولویت‌های استان محسوب می‌شود.
استاندار سمنان درباره روستای دهملا نیز تأکید کرد: این روستا با جمعیت دوهزارنفری نقش ویژه‌ای در دفاع مقدس با ۳۹ شهید ایفا کرده است که امروز شاهد ایجاد مرکز جامع سلامت این روستا بودیم که خوشبختانه سبب شده تا مردم این روستا امکانات خوبی را دریافت کنند.
آشناگر بابیان اینکه دهملا ازنظر اشتغال دارای زمینه ۱۰۰ درصدی اشتغال‌زایی است، اظهار کرد: روستاهای منطقه مانند دهملا و محمدآباد متکی برساخته‌های دستشان است که سبب شده تا از نظر توسعه اقتصادی و اشتغال زایی شرایط خوبی را داشته باشند امروز ۵۰۰ نفر از روستاهای دیگر فقط برای آموزش به روستاهای محمد آباد و دهملا می‌آیند و این نشان می دهد که اقتصاد مقاومتی به طور جدی در این منطقه ایفا شده است.
وی افزود: روستاهای دهملا و محمد آباد با تولید صنایع چوبی و پیراهن نشان داده اند که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند یعنی درون گرایی را با نگاه به برون زایی تلفیق کرده اند و توانسته اند اشتغال‌خوبی را ایجاد کنند.
استاندار سمنان با بیان اینکه فرماندار شاهرود باید تلاش کند تا چنین روستاهایی که می‌تواند در اشتغال موثر باشند، معرفی شوند، گفت: روستاهای اشتغال‌زا باید به عنوان الگو معرفی شوند و بتوانیم از الگوی شکل گرفته در این روستاها برای سایر روستاها و مناطق نیز بهره ببریم.
آشناگر در ادامه بیان کرد: امروز اقتصاد ایران با جنگ بزرگی روبرو است که تحریم‌ها نیز به آن اضافه شده‌اند لذا باید در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی در روستاها اقدامات خوب و ویژه ای را در نظر داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها