یادداشتی از حیدر رحیم پور ازغدی به خبرگزاری «بسیج»:
گذشتگان می‌گفتند آزادترین صداها عرعر الاغ است و امروزیان می‌گویند عرعر ترامپ فرساینده‌تر از عرعر الاغ می‌باشد و من می‌گویم درنا و سرنایی که تلویزیون ما به عنوان موسیقی متن می‌کوبد ناهنجارتر از این دو می‌باشد .
کد خبر: ۹۱۱۱۳۶۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

یادداشتی از حیدر رحیم پور ازغدی به خبرگزاری «بسیج» در شرح ذیل آمده است: 

بسمه تعالی                           ناخوشایندترین صداها                                   حیدر رحیم پور

گذشتگان می‌گفتند آزادترین صداها عرعر الاغ است و امروزیان می‌گویند عرعر ترامپ فرساینده‌تر از عرعر الاغ می‌باشد و من می‌گویم درنا و سرنایی که تلویزیون ما به عنوان موسیقی متن می‌کوبد ناهنجارتر از این دو می‌باشد زیرا عرعر الاغ هرچند گاهی و در چند دقیقه شنیده می‌شود و اگر خواسته باشیم عرعر ترامپ را نشنویم کانال تلویزیون را عوض می‌کنیم لیکن آزار دهل و سرنای ایی که تلویزیون به عنوان موسیقی متن می‌کوبد و هرگاه که خواسته باشیم فیلم یا سریالی را ببینیم مجبوریم یا صدا را خاموش کنی و چون گذشتگان نمایش را صامت ببینی تا اعصابت از صدای دهل و سرنا قطعه قطعه نگردد و یا دهل و سرنا مغزت را بکوبد و نگذارد سخنان بازیگران و جان داستان را درک کنی .

آقایی گفت چرا در این صورت مسئولان تلویزیون مانع این صداهای ناهنجار نمی‌شوند به پاسخش گفتم زیرا در تلویزیون هم به مانند دیگر نهادها لابی‌های وابسته به مافیا حکومت می‌کنند اینان هنگامی که می‌خواهند دهل و سرنا بنوازند نخست با تزویری به گوش مسئولان مقداری پنبه می‌چپانند تا آنان صداها را آهسته بشنوند و در بی خبری آنان دگربار به نواختن دهل و سرنا می‌پردازند پرسید اصولا چرا چنین تزویری را به کار می‌گیرند؟ به پاسخش گفتم علت کوبیدن این دهل و سرناها این است که نتوانیم صدای بازیگران را شنیده و به جان داستان پی‌ببریم. دلیل دیگر اینکه مردم سطحی نگر بمانند و نتوانند نتیجه‌ایی از داستان بگیرند و از این دو بدتر تقلید کور خرفتان شیفته غرب و غربزدگان است. غربیان آنگاه که دریافتند که فیلمها و نمایشهای تراژدی و غمبار بینندگان را آزرده می‌سازد موسیقی نرمی را برای ایجاد آرامش در بینندگان در متن فیلم می‌نواختند لیکن خرفتان یا نفوذیان مافیا در تلویزیون با بکارگیری خرفتان با این عنوان که ما باید برتری خود ر ا با نواختن صداهای ناهنجار بر غربیان ثابت کنیم و به جای آن موسیقی نرم غربی دهل و سرنا می‌کوبند زیرا مقلدی کور و خودخواهند و فقط تقلید می‌کنند و به زیان تقلید معکوسشان پی‌نمی‌برند. آنان برای آرامش بینندگان موسیقی نرمی می‌نواختند و اینان به بی‌هنری و غرورشان طبل و و دهل و سرنا می‌نوازند تا برسانند ما از دیگران قدرتمندتریم و نتیجه این می‌شود که تماشاچی سخنان بازیگران را نشنود و جان داستان را درنیابد و به همین است که حکیمی می‌سراید:

خلق را تقلیدشان برباد داد   ای دوصد لعنت بر این تقلید باد.    

ارسال نظرات