خبرهای داغ:
کارشناس سیاسی:

شهدا با تأسی از حضرت زهرا(س) در راه ولایت شهید شدند

کارشناس سیاسی گفت: با نگاهی به وصیت نامه شهداء می‌بینیم که همگی آنها ذکر کرده‌اند که ما با تأسی از حضرت زهرا (س) و برای اطاعت از ولایت و حضرت امام (ره) رفتیم و جان خود را هدیه کردیم.
کد خبر: ۹۱۱۱۳۴۴
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

شهدا با تأسی از حضرت زهرا(س) در راه ولایت شهید شدندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، مرتضی خراسانی در نشست روشنگری و بصیرت‌افزایی حوزه مقاومت شهید «همت» ناحیه نهاوند که در پایگاه شهید «احمد ظفری» برگزار شد، با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر با ایام فاطمیه اظهار داشت: امسال به دلیل تقارن این دو مناسبت با هم، این ایام، فجر فاطمی نامگذاری شده است.

وی گفت: با نگاهی به اتفاقات زندگی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر گرامی(ص) در می‌یابیم که مقدار زیادی از این حوادث منشأ سیاسی داشته‌اند.

فرمانده اسبق سپاه ناحیه نهاوند افزود: در حالی که هنوز مراسمات خاکسپاری پیامبر(ص) تمام نشده بود عده‌ای فرصت‌طلب حق پیامبر(ص) را ضایع کردند و مسائل خلافت را مطرح کردند و با رأی خود جانشین را مشخص کردند، در حالی که پیامبر(ص) جانشین خود را انتخاب کرده بود.

وی ادامه داد: در این مدت حضرت زهرا(س) به وسیله صبر و گفتگو با اصحاب در تلاش بود که به مردم بفهماند که آنها حق پیامبر(ص) را ضایع کرده و خلافت را از امام زمان غصب کرده‌اند.

خراسانی در ادامه با اشاره به حمایت‌های حضرت فاطمه(س) از ولایت گفت: ایستادن حضرت در پشت درب، شکسته شدن پهلو و بازو، سیلی خوردن، غصب فدک و ... همگی مواردی بودند که حضرت در دفاع و پشتیبانی از ولایت و امام زمان خود متحمل شدند و امروزه این اقدامات باید برای همه ما عبرت و درس باشد.

وی ادامه داد: با نگاهی به وصیت نامه شهداء می‌بینیم که همگی آنها ذکر کرده‌اند که ما با تأسی از حضرت زهرا (س) و برای اطاعت از ولایت و حضرت امام (ره) رفتیم و جان خود را هدیه کردیم.

این کارشناس سیاسی ابراز داشت: از آنجایی که خود ما انقلاب کردیم امروز وظیفه همه ما حراست و حفظ دستاوردهای انقلاب است.

وی عنوان کرد: انقلاب ما به خاطر احیاء دین اسلام و تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم.

خراسانی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که شهدا و امام شهدا از ما راضی باشند، باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و از ایشان اطاعت محض کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار