فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با اشاره به تسهیلات پرداخت شده برای تولید اشتغال در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: در طول سالهای ۹۴ الی ۹۷ به ۳۳۵ نفر از افراد کم بضاعت مبلغ دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان تسهیلات برای رونق مشاغل خانگی نظیر پرورش ماهی، پرورش مرغ و ماکیان، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش قارچ، احداث گلخانه، صنایع دستی، خیاطی و صنایع تبدیلی اعطا شده است.
کد خبر: ۹۱۱۱۱۸۷
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله جعفرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار در نشست خبری برنامه‌های دهه فجر در چهل سالگی انقلاب اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و جبهه استکبار که از رشد و بالندگی جمهوری اسلامی به خشم آمده و در حال ایجاد چالش برای کشور ایران برای براندازی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی امروزه در حال تولید دردهای اجتماعی هستند تا برجام‌های سوم، چهارم و غیره را بر ما تحمیل کنند، در همین زمینه زمزمه‌های بازگشت به گذشته با برنامه برجام هفتم است که دشمن در هر زمان احساس کند به آن می‌رسد اقدام به ضربه زدن به انقلاب اسلامی می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با مهم قلمداد کردن نقش خبرنگاران در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: اذهان عمومی جامعه در فضای مجازی شکل می‌گیرد و اصحاب رسانه در این راه باید با تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی به مقابله با این تهدید نرم بپردازند.

جعفرزاده در ادامه با اشاره به نقل قول «فهوی حسین» روزنامه نگار ناسیونالیسم مصری و مقایسه دو کشور ایران و مصر توسط وی افزود: این روزنامه نگار عرب می‌گوید مصری‌ها راه سازش با استکبار را در پیش گرفتند و جمهوری اسلامی راه ایستادگی در مقابل استکبار، حاصل این تفکر آن است که پس از چهل سال نه تنها در مناسبات منطقه بلکه در مسائل بین‌المللی و جهانی نیز تا نظر ایران جلب نشود آن مسئله حل نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه شعار ”افتخار به گذشته و امید به آینده “ به عنوان شعار چله انقلاب تعیین شده است یادآور شد: از نهم دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه ۸۰۰ برنامه مختلف در سطح پایگاه های مقاومت، حوزه و ناحیه اجرا شده است و یا در روزهای آینده اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با اشاره به تسهیلات پرداخت شده برای تولید اشتغال در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: در طول سالهای ۹۴ الی ۹۷ به ۳۳۵ نفر از افراد کم بضاعت مبلغ دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان تسهیلات برای رونق مشاغل خانگی نظیر پرورش ماهی، پرورش مرغ و ماکیان، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش قارچ، احداث گلخانه، صنایع دستی، خیاطی و صنایع تبدیلی اعطا شده است.

جعفرزاده ادامه داد: همچنین ساخت ۶ واحد مسکونی با همیاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستاهای منقارپی، نوایی‌محله، ازباران دو واحد، کوچک‌بیشه‌محله و شیرمحله برای محرومان در سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفته است که به احتمال فراوان واحد مسکونی روستای منقارپی در ۲۲ بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در فریدونکنار اظهار کرد: برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی استان، افتتاح نمایشگاه چله انقلاب، نصب ۳۰ عدد تابلو در سه نقطه تعریف شده، اقدام هماهنگ ۱۵ گروه جهادی در رزمایش محرومیت زدایی، اجرای طرح آشنایی دانش آموزان با کالای ایرانی، میز خدمت، جلسات پرسش و پاسخ با موضوع تبین انقلاب، پخش فیلم و جشنواره غذای سالم از مهمترین برنامه‌هایی هستند که برخی اجرا شده و برخی دیگر در ادامه روزهای دهه فجر اجرایی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار خاطرنشان کرد: برنامه عاشقان انقلاب ( ویژه شهیدان طوبی و خدیجه یزدانخواه)، اعزام دانش‌آموزی راهیان نور، برگزاری دومین شب شعر و خاطره، افتتاح پروژه‌های عمرانی، اختتامیه لیگ انقلاب، برگزاری همایش دختران انقلاب، برگزای مسابقات کشتی لوچو، یادواره شهدای ۴۰ شهید مسجد فاطمه الزهرا(س)، یادواره شهدای اصناف، گرامیداشت چهار شهید انقلاب، یادواره شهدای روستای بنه‌کنار و برگزاری نمایش اقتصاد مقاومتی در راهپیمایی ۲۲ بهمن از از جمله دیگر برنامه‌های شاخص چله انقلاب اسلامی در شهرستان فریدونکنار است.

جعفرزاده با بیان برخی از اقدامات ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار در سال جاری، تصریح کرد: تشکیل ۲۰ صندوق قرض‌الحسنه با بیش از ۷۰۰ نفر عضو و ۳۰۰ میلیون ریال سپرده، اعزام هزار و ۴۲۰ نفر به اردوهای جهادی یک روزه، مرمت و بازسازی ۳۰ کلاس در ۶ مدرسه، برگزاری دوره آموزشی در زمینه‌های فرهنگی، مهارتی، ورزشی و بهداشتی در قالب ۷ کلاس با ۱۴۰ نفر شرکت کننده از جمله اقدامات این ناحیه در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: تهیه ۸ سرویس جهیزیه با همکاری کمیته امداد برای نوعروسان نیازمند، تهیه ۱۵۰ سبد کالا و انجام ویزیت رایگان با اعزام ۲۱ گروه جهادی از پزشکان عمومی و متخصص که به ۸۹۰ نفر خدمات دهی صورت گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار افزود: بازسازی و مرمت ۱۶ باب مسکن محرومین در محله اسدی، فیروزآباد و شهرک شهید رجایی و همچنین بازسازی مزار شهید اسماعیل عباسیان از شهدای انقلاب که در وضعیت نامناسبی قرار داشت با مدیریت معاونت بسیج سازندگی و کار اجرایی توسط گروه جهادی شهید مسلم رسولی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تورهای ایست و بازرسی گشت رضویون در قالب ۵ هزار و ۹۰۰ گروه با به‌کارگیری ۱۸ هزار نفر روز با هدف ایجاد امنیت پایدار در سطح محلات انجام گرفته است.

جعفرزاده در پایان با اشاره به وجود ظرفیت‌های نهفته در فریدونکنار گفت: حدود ۶ ماه در خدمت مردم این شهر هستم، پیش از این هیچ گونه آشنایی با این خطه مبارک نداشتم اما اکنون معتقدم ظرفیتی که در فریدونکنار نهفته است حتی در مرکز استان هم وجود ندراد اما برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها باید همه دست در دست هم و در یک ظرف تجمیع شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها