با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان آثار خوشنویسی هنرمندان توانمند خوشنویسی " رضا حاتمیان " و " مسعود شاه محمدی" در قالب تابلو‌های ثلث و نستعلیق از ۲۳ بهمن لغایت ۴ اسفند ماه ۹۷ در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج با عنوان آن قلم به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۱۱۱۴
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، در این نمایشگاه مشترک و در نخستین تجربه همکاری مشترک دو خوشنویس توانمند کوهدشتی و سنندجی ۴۰ تابلوی خوشنویسی خط ثلث و نستعلیق آثار رضا حاتمیان در بخش ثلث و اثار مسعود شاه محمدی در خط نستعلیق به نمایش در می‌آید.

این نمایشگاه که مجموعه‌ای از آخرین آثار این دو هنرمند توانمند را در فاصله دو سال گذشته شامل می‌شود سه شنبه ۲۳ بهمن ماه ساعت ۱۷ افتتاح و پس از بازگشایی به مدت ۱۱ روز تا ۴ اسفند ماه ۹۷ در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ اماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

رضا حاتمیان از هنرمندان توانمند کردستانی متولد ۱۳۵۳ کوهدشت استان لرستان می‌باشد. وی هنرخوشنویسی  را ابتدا زیر نظر اساتید خوشنویسی علی محمدی و احمد عبدالرضایی از ثلث نویسان نامی کشور آغاز و موفق به اخذ مدرک ممتاز خوشنویسی در خط ثلث گردیده اند.
 

این هنرمند تاکنون چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی را برگزار و موفقیت‌هایی را در زمینه خط ثلث کسب نموده اند.
 
یکی از کار‌هایی که این هنرمند در آثارش به آن بسیار توجه می‌کنند به کارگیری خط ثلث در فارسی نویسی است ودر بیشتر آثاری که به رشته تحریر در آورده اند اشعار فارسی و سخن بزرگان پارسی با استفاده از خط ثلث در کنار آثار قرآنی دیده می‌شود.

مسعود شاه محمدی متولد ۱۳۷۰ سنندج که خوشنویسی را زیر نظر اساتید توانمند خوشنویسی کردستان و کشور استاد دکتر فاتح عزت پور و استاد سعید قادری از هنرمندان و اساتید مطرح خوشنویسی ایران در سنندج آغاز نموده و در محضر استاد میر حیدر موسوی نیز تلمذ نموده و موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی در خط نستعلیق گردیده اند.

شاه محمدی تا کنون علاوه بر حضور در چندین نمایشگاه گروهی، چند نمایشگاه انفرادی را نیز برگزار نموده و در جشنواره‌های مختلف خوشنویسی موفقیت‌های ارزنده‌ای را نیز کسب نموده اند.

در این نمایشگاه آثار بزرگان شعر وادب فارسی و کردی در قالب ۲۰ تابلوی خوشنویسی خط ثلث و ۲۰ تابلوی خوشنویسی خط نستعلیق به نمایش گذاشته می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات