انقلاب اسلامی با وجود پیشرو بودن،‌ یک انقلاب الهام‌بخش است. اکنون و در چهل سالگی انقلاب،‌ بسیاری از انسان‌های روی کره زمین، با وجود تبلیغات سنگین و زهرآلود نظام سلطه و جبهه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل در این چهل سال، از انقلاب اسلامی تأثیر پذیرفته‌اند.
کد خبر: ۹۱۱۱۰۱۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ چهل سالگی انقلاب اسلامی و نظام ولایی برخاسته از این معجزه قرن بیستم،‌ بر تمامی آزادی‌خواهان، عدالت‌خواهان، مستضعفان، مسلمانان و به ویژه ملت انقلابی و شگفتی‌ساز ایران مبارک باد.

چهل ساله شدن انقلاب اسلامی دارای معانی و پیام‌های گوناگونی است. برخی از این معانی و پیام‌ها عبارت است از:

1ـ عبور چهل ساله انقلاب اسلامی از میان امواج توطئه‌ها، فشارهای سنگین و خطرناک،‌ فتنه‌های کمرشکن و انواع حیله‌ها و نیرنگ‌های همه قدرت‌های شیطانی عالم، ‌معنایی جز این ندارد که اتصال قدرت ملت ایران با قدرت الهی یک اتصال حقیقی و انکارناپذیر است. در این چهل سال، ‌خنثی شدن بسیاری از توطئه‌ها بدون عنایات الهی و امدادهای غیبی، ممکن نبود. این مهم خود به تنهایی، حکایت از آن دارد که اولاً، انقلاب اسلامی حق است و ثانیاً، ملت ایران قابلیت دریافت نصرت الهی را دارد.

با نگاهی عالمانه و واقع‌بینانه،‌ این تأثیرات را در شرق و غرب عالم می‌توان دید. پدیدآیی یک جبهه قوی و تعیین‌کننده در منطقه راهبردی غرب آسیا،‌ نمونه برتر و برجسته از این تأثیرپذیری است. نمونه‌های دیگر آن و از جمله پدیدآیی یک جنبش ضد نظام سرمایه‌داری در خود غرب، از پدیده‌های شگفتی‌آفرین در دهه‌های پیش‌رو خواهد بود.

2ـ انقلاب اسلامی یک انقلاب پیشرو، دارای مبانی و اصول مستحکم، آرمان و اهداف والای الهی و انسانی است. این انقلاب سرچشمه از توحید دارد و از هیچ انقلاب مادی عصر حاضر پیروی نکرده و نخواهد کرد. شعار ملت ایران در انقلاب اسلامی و دوران مبارزه مبنی بر «نه شرقی، نه غربی،‌ جمهوری اسلامی»، یک شعار حقیقی و با اصالت است.

ملت ایران بر اساس دین و اسلام انقلاب کرد. اسلام، دینی کامل،‌ جامع و پیشرو و برای به سعادت رساندن بشر است. «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه»‌؛ اسلام برتر است و برتر از اسلام دینی وجود ندارد.

3ـ انقلاب اسلامی با وجود پیشرو بودن،‌ یک انقلاب الهام‌بخش است. اکنون و در چهل سالگی انقلاب،‌ بسیاری از انسان‌های روی کره زمین، با وجود تبلیغات سنگین و زهرآلود نظام سلطه و جبهه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل در این چهل سال، از انقلاب اسلامی تأثیر پذیرفته‌اند.

با نگاهی عالمانه و واقع‌بینانه،‌ این تأثیرات را در شرق و غرب عالم می‌توان دید. پدیدآیی یک جبهه قوی و تعیین‌کننده در منطقه راهبردی غرب آسیا،‌ نمونه برتر و برجسته از این تأثیرپذیری است. نمونه‌های دیگر آن و از جمله پدیدآیی یک جنبش ضد نظام سرمایه‌داری در خود غرب، از پدیده‌های شگفتی‌آفرین در دهه‌های پیش‌رو خواهد بود.

4ـ انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که با حفظ اصول و آرمان‌های خود،‌ چهل ساله شده و از هیچ یک از آرمان‌های خود عقب ننشسته است. این انقلاب، شعارهای اصلی خود را حفظ کرده و طی چهل سال، به اصلی‌ترین دستاوردهایش،‌ مانند استقلال، آزادی،‌ مردم‌سالاری دینی با محوریت ولایت فقیه،‌ ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و حمایت از مستضعفان تداوم بخشیده است.

5ـ انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته،‌ نشان داد، انقلابی بن‌بست‌شکن است. بن‌بست برای تفکر و روحیه انقلابی، نه معنا دارد و نه دارای وجود خارجی است. هرکس در این چهل سال از بن‌بست انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سخن گفت، با گذشت اندک زمانی؛ مشخص شد یا خود به بن‌بست رسیده، یا شناخت و تحلیل درستی از انقلاب اسلامی نداشته است. از این پس نیز، هیچ بن‌بستی برای انقلاب اسلامی وجود نخواهد داشت. ملت ایران، ‌یک ملت قدرتمند، شگفتی‌ساز و بن‌بست‌شکن است. این ملت با پیروی از ولایت، ‌تمامی موانع پیشرفت را، یکی پس از دیگری از سر راه برمی‌دارد.

اکنون بسیاری از زیرساخت‌های تمدن‌سازی اسلامی در داخل کشور فراهم شده است. پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های راهبردی، دستیابی به قدرت دفاعی بازدارنده و پشتیبان برای حرکت تمدن‌سازی در مقابل هر نوع تهدید نظامی خارجی،‌ دستیابی به قدرت نفوذ و عمق راهبردی در منطقه از کوه‌های هیمالیا تا سواحل شرقی مدیترانه و خلیج عدن و دریای سرخ، پدیدآیی بیداری اسلامی در جهان اسلام و شکل‌گیری جنبش ضد سرمایه‌داری در غرب و... که همگی حکایت از یک واقعیت دارد و آن اینکه،‌ اسلام ناب محمدی(ص) با رویکرد انقلابی و پرچمداری ملت ایران با محوریت ولایت فقیه، تنها پرچم برافراشته و مدعی سعادت بشر در هزاره سوم است.

6ـ انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته، نشان داد در رسیدن به آرمان تمدن‌سازی اسلامی،‌ جدی و توانا است. جمهوری اسلامی به عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و پرچمدار تفکر انقلابی در این چهار دهه،‌ نه تنها ارزش‌های ذاتی و معنوی انقلابی را حفظ کرد؛ بلکه با وجود همه توطئه‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده از سوی نظام سلطه، به پیشرفت‌های بزرگ و بعضاً شگفت‌انگیز و محیرالعقولی دست یافت.

اکنون بسیاری از زیرساخت‌های تمدن‌سازی اسلامی در داخل کشور فراهم شده است. پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های راهبردی، دستیابی به قدرت دفاعی بازدارنده و پشتیبان برای حرکت تمدن‌سازی در مقابل هر نوع تهدید نظامی خارجی،‌ دستیابی به قدرت نفوذ و عمق راهبردی در منطقه از کوه‌های هیمالیا تا سواحل شرقی مدیترانه و خلیج عدن و دریای سرخ، پدیدآیی بیداری اسلامی در جهان اسلام و شکل‌گیری جنبش ضد سرمایه‌داری در غرب و... که همگی حکایت از یک واقعیت دارد و آن اینکه،‌ اسلام ناب محمدی(ص) با رویکرد انقلابی و پرچمداری ملت ایران با محوریت ولایت فقیه، تنها پرچم برافراشته و مدعی سعادت بشر در هزاره سوم است. سوسیالیسم به تاریخ پیوست و لیبرالیسم در آستانه ملحق شدن به سوسیالیسم است. دیگر از «ایسم‌های» رنگارنگ و فریبنده خبری نیست.

تنها اسلام است که به مثابه دین کامل و جامع با انقلاب اسلامی در اواخر قرن بیستم، ظهوری دوباره یافت و عالم را متوجه خود کرد. همه چیز حکایت از آن دارد که روندها، ‌تحقق‌بخش آن پیش‌بینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که فرمود: «اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.»

آری، ‌این آینده در پیش‌روی،‌ حاصل پیمودن راه امام خمینی(ره) است. ملت ایران مصمم است با ولایت و خلف صالح آن عزیز سفر کرده،‌ این راه را به انتها برساند. این حقیقت را رهبر حکیم انقلاب چنین بیان داشتند: «راه ما راه امام است و ما این راه را، با قوت ادامه خواهیم داد.» به یقین محصول نهایی تداوم راه انقلاب، پدیدآیی تمدن اسلامی و حیات طیبه است.

منبع: سایت بصیرت

ارسال نظرات