خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۱۱۰۷۴۳
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت السلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن در جمع مردم بیرجند با اشاره به تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه اظهار داشت : چند سالی که فاطمه زهرا سلام الله علیها بعد از رحلت پیامبر( ص)  زنده بودند غصه دار و نالان بودند تا حدی که پیکرش ذوب می شد، اشک می ریخت و آتش بر دلش زبانه می کشید.

وی عنوان داشت: فاطمه زهرا سلام الله علیها در همه روزهایی که در حیات بودند تنها اشک ریزان غم از دست دادن پدر نبودند و برای مصیبت دیگری شب و روز اشک می ریختند اما در کلام ایشان می فهمیم که سوگ ایشان از دست دادن پدر نبود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه حضرت زهرا از اینکه فدک را از ایشان گرفتند نالان نبودند افزود: فدک با درآمد سرشارش در زندگی فاطمه زهرا و امام علی تاثیری نداشت و نیز رهبر نشدن علی علیه السلام نیز برداشت درستی نیست که حضرت زهرا را نگران کند.

وی با اشاره به خطبه ای که حضرت فاطمه در مسجد رسول خدا دارد و سخنانی که حضرت  با ام سلمه همسر پیامبرو مردم بر زبان رانده که راز   و رمز بی تابی حضرت است گفت: آینده  مبهم امت اسلامی بر اثر تغییر مسئله امامت جامعه علت دلواپسی ها و غم های حضرت زهرا است.

 علوی خاطرنشان کرد: چون جایگاه امامت و تغییر مسیر امامت به خلافت وضعیت نگران کننده بود و حضرت زهرا آینده این تغییر را چنین تعریف کردند که  ستمگران زورگو بر مردم مسلط می شوند و تفرقه در جامعه حکم فرما می شود و مسیر حکومت عبور از احکام اسلام است.

وی ادامه داد: وقتی جریان قدرت برای توجیه برنامه های خود از احکام شرع عبور کند در اوایل روزهای درگذشت پیامبر و سکوت مردم در برابر آن، راز و رمز بی تابی های زهرا است که ایشان درد دین اسلام و امت اسلام داشتند.

انقلاب اسلامی ثمره بی تابی ها و اشک های دیدگان زهرا سلام الله علیها است

وزیر اطلاعات اظهار داشت : انقلاب اسلامی ثمره بی تابی ها و اشک های دیدگان زهرا سلام الله علیها است و امام امت فرهنگ امامت را زنده کرد.

وی با اشاره به تاریخ قبل از پیروزی انقلاب در ایران گفت:  شرایط داخل کشور برای قیام آماده نبود از همان آغاز مسئله اسلام و شرط مسلمان بودن را ا انجمن های ایالتی و ولایتی حذف کردند و نیز زمینه مبارزه در سالهای ۴۱ و ۴۲ در حوزه ها فراهم نبود.

  علوی یادآور شد: حوزویان علنا بعد از مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت دل مبارزه سیاسی نداشتند و دانشگاه ها موقعیت زیادی نداشتند و مبارزه را فقط مرتبط با سوسیالیسم می کردند.

وی اضافه کرد: حتی در دانشگاه جایی برای نماز خواندن نبود و برای پاسخ به پیام امام شرایط مهیا نبود و بازاری ها در  مطالباتشان برای ملی شدن صنعت نفت در پاسخ به علما و کاشانی بازداشت شدند و بعد از آن دل از مبارزه بریدند و آماده حضور در انتخابات شاه داشتند.

 وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام در شرایطی که همه تحلیل داشتند که مبارزه نمی گیرد دست به انقلاب زد گفت: امام شورای مراجع را تشکیل دادند و دانشجویان را فراخواندند و سرپل مبارزاتی در دانشگاه بوجود آوردند و سران طوایف اسلامی را فراخواندند و گفتند که سران اسلامی چند دسته باشند دشمنان سوء استفاوه می کنند.

علوی بیان داشت: امام فرمودند " به علمای بلاد مسلمین اخطار می کنم اسلام امروز در خطر است به داد اسلام برسید" و  اثبات کردند که بدون اطاعت از قرآن و فرهنگ شهادت یک  مبارزه به پیروزی نمی رسد.

امام  فرهنگ شهادت را در روح جامعه دمیدند

وی اظهار داشت: امام اولین نفر بودند که فرمودند "در راه مدرسه فیضیه سینه را برای سرنیزه های دشمن آماده کرده ام اما برای قبول زورگویی هرگز" و امام اینگونه فرهنگ شهادت را در روح جامعه دمیدند و به قیام ۱۵ خرداد رسید.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امام با نفس فاطمی خود مبارزه را دنبال کرد و در حالیکه شرایط خارجی به نفع انقلاب نبود و با قدرت های شوروی و آمریکا در جهان دو قطبی حاکم بود امام فرمودند ما برپایه اسلام انقلاب می کنیم و مبارزه مستقل بود و موضع گیری در برابر بلوک غرب و شرق بود.

 وی خاطرنشان کرد: امام در ابتدا هیمنه پشتوانه خارجی شاه را درهم شکست و خطاب به رئیس جمهور آمریکا منفورترین نفر در ایران معرفی کرد.

حرکت ویژه امام ریشه در مبانی قرآن داشت

علوی با بیان اینکه امام در شرایطی که کسی باور نمی کرد مرجع تقلید بتواند ریشه قدرت تا دندان مسلح را درهم شکست گفت: در سال های۵۶ و ۵۷ مرحله دوم قیام بعد از شهادت حاج آقا مصطفی خمینی رژیم شاه توان قدرتهای مخالف را در هم شکسته بود و  موسسه مطالعات استراتژیک امریکا اعلام کرد ایران تبدیل به جزیره ثبات شده است.

وی اظهار داشت: در شرایطی که کسی باور نمی کرد این انقلاب به پیروزی برسد مردم قم ۱۹دی به پا خواستند و در تبریز و شهرهای دیگر  امام نگذاشتند شعله انقلاب فرو نشیند و حرکت ویژه امام ریشه در مبانی قرآن داشت.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه قرآن وعده پیروزی به مبارزان راه حق داده است اما پیروزی بدون هزینه و سرمایه  گذاری نیست افزود: کلام خداوند است که فکر کردید به بهشت پیروزی می رسید بدون سختی ها که ملت تحمل کنند.

علوی اظهار داشت:  پیروزی خدا می رسد اما در نقطه خاص خودش که تمام توان را به‌کار می گیرید و از خودتان نا امید می شوید خدا دست شما را می گیرد .

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر خیلی فرق داشت عنوان داشت: انقلاب های دیگر فاز مبارزات سیاسی و  نظامی داشت اما در انقلاب امام فاز نظامی نبود چون ایشان نیروهای مسلح را جدا از مردم نمی دانستند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در 12بهمن 42 امام با سرداران ارتش با ادبیاتی خانوادگی و همچون پدر با فرزند سخن گفتند و نمی خواستند مردم و نیروهای نظامی را در برابر هم قرار دهند بلکه به نیروهای نظامی کشور اعتماد داشتند.

شیوه امام بر مردم سالاری دینی بود

وی با بیان اینکه امام مردم را از خود و خود را از مردم می دانستند گفت: شیوه امام بر مردم سالاری دینی بود و  درود بر شما مردم همیشه در صحنه که حضور شما‌ مردم در صحنه توطئه های دشمن را درهم کوبیده است.

علوی خاطرنشان کرد: امام  بسیج و سپاه را بنا نهاد که از طرف مردم به عنوان بازوی انقلاب توطئه ها را خنثی سازند و نیروهای مسلح را به هم پیوند داد و سکان انقلاب را به دست رهبری سپرد و رهبری با مکتب قرآنی و فاطمی کشور را اداره می کنند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز در دنیا از عظمت و اقتداری برخوردار است که دشمنان ملت و ملت های ستمدیده همچون یمن، سوریه و بحرین چشم امید به ایران اسلامی دوختند که تنها کشوری که مطابق با ارزش انسانیت عمل می کند.

 وزیر اطلاعات با بیان اینکه جشن چهل سالگی انقلاب با شکوه تر از همیشه برگزار شد گفت: مردم با حضور خود پیامشان را به دوستان و دشمنان نظام رساندند و جوانه های امید را در دل دوستان انقلاب شکوفا و بذر ناامیدی را در دل دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی کاشتند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها