خبرهای داغ:
امام جمعه آوج:

نسل جوان باید با فرهنگ نیکوکاری بیشتر آشنا شود

مرکز نیکوکاری شهدای دهستان شهید آباد از توابع شهرستان آوج با حضور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه آوج و مسئولان محلی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۱۰۵۵۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی، امام جمعه آوج ، نیکوکاری را امری لازم در زندگی اجتماعی دانست و بیان کرد: قرآن کریم پاداش احسان و نیکی را نیکی می ‌داند. معنای دقیق آن این است که اگر کسی نسبت به شما نیکی کرد و شما نیز مشابه آن را درباره او روا داشتید کار شما عدل است نه احسان؛ ولی اگر افزون بر کار او، شما دوباره نسبت به او نیکی کنید کار شما احسان می شود که می ‌تواند جزای احسان او باشد.
امام جمعه آوج افزود: کار نیک، احسان به مردم، خدمت صادقانه به دیگران، لذّت بردن از کمک رسانی به محتاجان، ابزار و مصالحی است که سرای آخرت را برای انسان بنیان می نهد و آباد می سازد و این توفیقی است که در همه کس نیست و لطفی است الهی که بر دست برخی از بندگان شایسته جاری می شود و به مردم می رسد.

حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: نسل جوان کشور به عنوان آینده سازان این مملکت باید بیشتر با فرهنگ نیکوکاری آشنا شده و به این دستور الهی عمل کنند.

وی تأسیس مرکز نیکوکاری توسط کمیته امداد امام (ره) را ستود و خاطرنشان کرد: آنان که کمر همّت می بندند و رنج خود و راحت دیگران را می طلبند، چند قدم به مرز انسانیّت نزدیک ترند .

در ابتدای مراسم افتتاح این مرکز نیکوکاری رئیس کمیته امداد آوج گفت: تأسیس مرکز نیکوکاری گامی برای واگذاری امر مهم کمک به دیگران به مردم است که در گام نخست پس از فعال شدن این مراکز و کسب توانایی لازم جمع آوری برخی صندوق های صدقه به آنها واگذار می شود.

افتخاری یادآورشد: اساس حرکت کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرای دستورات الهی، خدمت به نیازمندان و بهره مندی و مشارکت بخشی هرچه بیشتر از توان و ظرفیت مردمی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار