رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توان دفاعی ما از جمله قدرت موشکی هیچگاه قابل مذاکره و بحث با کسی نیست.
کد خبر: ۹۱۱۰۵۵۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نظام در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیروهای مسلح و بخش کشوری در معرض دید عموم گذشته شده است.

وی افزود: این نمایشگاه نشان می دهد در بخش علمی، فناوری و دفاعی، پزشکی و علوم انسانی کارهای بزرگی انجام شده که بخش اندکی از آنها به نمایش مردم در آمده و شاخص ها و سنجش هایی که در بعد از پیروزی انقلاب و طی ۴۰ سال اخیر با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی سیاسی و روانی و فرهنگی به دست آمده قابل قیاس با وضعیت پیش از انقلاب نیست.

سرلشکر باقری گفت: غرفه ای که اکنون در آن قرار داریم مختص به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی است که به دست دانشمندان جوان این سازمان به دست آمده و نشان می دهد که جوانان ما توانستند تمام مراحل استخراج اورانیوم از معادن ایران و تبدیل آن به میله های سوخت هسته ای و به کار گیری و بهره برداری در نیروگاه اتمی بوشهر را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: انشاالله در ۲۲ بهمن ملت بزرگ ایران نشان خواهد داد شاداب تر از گذشته در راهپیمایی شرکت می کنند و نشان می دهند با وجود مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده اند و کاستی های داخلی در مسائل انقلاب اسلامی و دفاع از نظام اسلامی پای کار هستند و در برابر نا ملایمتی ها ایستادگی می‌کنند و با وحدت و انسجام این مشکلات را پشت سر می گذارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در این نمایشگاه ۴۵ سازمان دولتی و دانشگاهی دستاوردهای خود را در ۱۲۰ غرفه و ۱۰۰۰ دستاورد بومی و صددرصد ایرانی را در معرض دید قرار داده اند.

ایران هراسی برای بستن قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای غرب آسیا است

سرلشکر باقری درباره تلاش دشمنان برای ایران هراسی، اظهار داشت: عملکرد جمهوری اسلامی نشان می دهد ایران هراسی که دشمنان تبلیغ می‌کنند بیشتر برای بستن قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای همسایه جمهوری اسلامی و غرب آسیا است، ایران در طول تاریخ چند قرن اخیر و چهار دهه گذشته هیچگونه چشمداشتی به خاک و منافع هیچ کشوری از جمله همسایگان نداشته و در مقابل هر کدام از همسایگان که با مشکل تجاوز خارجی و یا حملات و اقدامات تروریستی مواجه شده اند در صورتی که آن کشور علاقه داشته و دعوت کرده جمهوری اسلامی ایران به آن کشور ورود مستشاری و همکاری داشته و توانسته کمک کند آن کشور امنیت خود را مجددا به دست آورد.

وی ادامه داد: عراق و سوریه دو نمونه جلوی چشم ماست که به آنها کمک کردیم و تا هر زمانی که آنها بخواهند در کشور آنها می مانیم و به کمک به آنها ادامه می‌دهیم و هر زمان که نخواهند آن کشورها را ترک میکنیم، مقابل رویکردی که آمریکایی ها دارند، آنها با وجود اینکه مردم عراق و سوریه و حاکمیت قانونی این کشورها علاقه‌ای به حضور آنها در میهن شان ندارند، با خوی تجاوزگری در آن کشورها باقی می‌مانند و جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کنند که منطقه را بهم زده است و این مسئله برای همه جهانیان آشکار است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برخی اقدامات برای محدود کردن توان دفاعی کشورمان اظهار داشت: هیچ کشوری در جهان برای دفاع از خود از کسی دیگر ای اجازه نمی گیرد و اساسا حکومت ها برای دفاع از مردم و سرزمین و منافع ملی آن کشور تشکیل می شود، جمهوری اسلامی نیز مانند هر کشور دیگری سازمان دفاعی و تجهیزات دفاعی دارد تا از خاک، اب، مردم و منافع خود دفاع کند برای این موضوع از هیچ کس اجازه نخواهیم گرفت.

قدرت موشکی هیچگاه قابل مذاکره و بحث با کسی نیست

وی با اشاره به بد عهدی های اروپا در برجام، گفت: اروپایی ها یک بدهی بزرگ به ملت ایران دارند، مقامات ما در مذاکرات با ۱+۵ و با پذیرش برجام تعهداتی را برعهده گرفتند که در این دو سه سال اخیر تمامی تعهدات خود را انجام داده‌ و این مهم مورد تایید همه دستگاه های جهانی و به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و در مقابل پنج بعلاوه یک تعهد داشته که تمام محدودیت های بانکی و اقتصادی از جمهوری اسلامی بردارد که این کار را نکرده است و آمریکا نیز با بدعهدی از تعهد خود خارج شده و دیگران نیز کوتاهی و سستی کردند و به تعهدات خود عمل نکردند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه خاطر نشان کرد: توان دفاعی ما از جمله قدرت موشکی هیچگاه قابل مذاکره و بحث با کسی نیست و این اروپایی ها هستند که باید با فعال کردن ساز و کارهای مالی که قول آن را داده اند و حل کردن مشکلات مبادلات مالی جمهوری اسلامی بخش اندکی از تعهدات خود نسبت به ایران در برجام را انجام دهد و این که بخواهند انتظار جدیدی را مطرح کنند، چنین مجالی برای انها وجود ندارد.

سرلشکر باقری با اشاره به رونمایی سپاه از شهر زیر زمینی ساخت موشک گفت: یک نکته ظریف در این رونمایی ها وجود داشت و آن اینکه حاکمان رژیم صهیونیستی و برخی آمریکایی ها و دستگاه های جاسوسی دنیا مدعی هستند هر اتفاقی در ایران می افتند آنها مطلع هستند و می‌گویند می‌دانند که در کجای ایران موشک تولید می‌شود و تعداد آنها چند تاست، یکی از موضوعاتی که آنها نمی دانستند در این روزها به نمایش درآمد و ده ها برابر این موضوعاتی وجود دارد که آنها از آن اطلاعی ندارند.

وی افزود: ادعای آنها در خصوص دانستن همه چیز اشتباه است ما با اتکا به توان داخلی کشور و بهره گیری از جوانان دانشمند و نخبه و با استفاده از سرزمینی که خداوند همه منابع را در اختیار ما قرار داده همه مشکلات را این ملت می تواند حل کند و بخش دفاع یکی از نمونه هایی است که به مردم و همه جهان نشان می دهیم که هیچ مشکلی غیر قابل حلی وجود ندارد. با قدری همت و همبستگی و تلاش جهادی می توان همه مشکلات را برطرف کرد انشالله همه مشکلات را یکی یکی حل خواهیم کرد.

سرلشکر باقری درپایان تاکید کرد: فشار تحریمی که بر بخش دفاع در این ۴۰ سال است در هیچ بخشی دیگر وجود نداشته است، هیچ چیزی به ما نمی دادند و در این ۴۰ سال نیز به ما ندادند اما ما در بخش دفاع توانستیم بیش از ۸۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز را خود تولید کنیم و مابقی را در سال‌های آتی تکمیل خواهیم کرد.

ارسال نظرات