نشست ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در هامون برگزار شد

نشست ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت آسیب های اجتماعی در پایگاه مقاومت بسیج خواهران ام البنین(ع) هامون بر گزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۰۳۰۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
به گزارش خبرنگار بسیج از هامون، به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و شهادت حضرت زهرا(س) نشست ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت آسیب‌های اجتماعی در پایگاه مقاومت بسیج خواهران ام البنین (ع) هامون بر گزار شد.
 
صالحه اعتمادیان، کارشناس آسیب های اجتماعی در هامون در این نشست گفت:  مسئله مربوط به آسیب‌های اجتماعی از دیرباز در جامعه بشری مورد توجه اندیشمندان بوده است.
 
وی افزود: همزمان با گسترش انقلاب صنعتی و گسترش دامنه نیازمندی‌ها، محرومیت‌های ناشی از عدم امکان برآورده شدن خواست‌ها و نیاز‌های زندگی موجب گسترش شدید و دامنه‌دار فساد، عصیان، تبهکاری، سرگردانی، دزدی و انحراف جنسی و دیگر آسیب‌ها شده است. 

هر چند اکثر مشکلات اجتماعی انواعی تکراری در طول نسل‌های مختلف هستند، اما چنانکه مشاهده می‌شود برخی از این انواع در برخی نسل‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است و حتی برخی انواع این آسیب‌ها در نسل‌های بعدی زاده شده‌اند. از سوی دیگر از آنجایی که یکسری علل غالب در هر جامعه وجود دارند که نسبت به سایر علل اهمیت بیشتری در بروز آسیب‌ها دارند، هر چند از انواع متمایز آسیب‌ها سخن می‌رود، اما عمدتا همپوشی‌هایی بین آن‌ها دیده می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار