خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بسیج:

تمدن سازی بانوی ایرانی اسلامی/ در تبیین و ترویج الگوی سوم می کوشیم

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: الگوی سوم یا همان بانوی ایرانی اسلامی منش زن منزوی شرقی و رفتار ذلیلانه زن غربی و تفکر نیویورکی را مردود اعلام و با نگاه تمدنی و حضور کریمانه از همه فرصت های تعلیمی و تربیتی برای ایرانی آباد استفاده می کند
کد خبر: ۹۱۱۰۳۰۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با توجه به مصادف شدن ایام دهه فجر با ایام فاطمیه زمینه سازی برای اتصال فجر فاطمی به فجر مهدوی نیازمند اتحاد و همدلی مسلمین است و 22 بهمن امسال تجلی شور و شعور پیروان مکتب خمینی(ره) است که قیامش الگو گرفته از قیام ابا عبدالله الحسین(ع) برای احیای دین جدش رسول الله(ص) بود.

حضور بانوان مسلمان دوشادوش مردان در طول 40 سال انقلاب در عرصه های جهادی، علمی، ورزشی و غیره بر کسی پوشیده نیست.

برای اینکه با فرهنگ اسلامی زنان مسلمان برای پیشبرد اهداف انقلاب و حفظ روحیه ایثار، خودباوری، ساده زیستی، دین داری، شجاعت، اخلاص و شهادت طلبی در بین بانوان ایران اسلامی آشنا شویم؛  گفتگوی خبرنگار خبرگزاری بسیج با خانم زهره روستا مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی را در ادامه می خوانید:

 

1- نگاه به جایگاه و حقوق زنان قبل و بعد از انقلاب را قیاس بفرمایید؟

مقایسه تطبیقی بین این دو موضوع وقتی صحیحه که حواسمون به ماهیت انقلاب باشد وگر نه شاید در بعضی زمینه ها از بانوی قبل از انقلاب نقش آفرینی در سطوح علمی یا اجتماعی به یاد داریم . اما باید توجه داشته باشیم انقلاب جایگزینی افراد نیست که فرضا سکاندار قبلی طرد شده باشد و لیدری از جنس انقلابیون به جای وی نشسته باشد .

انقلاب تغییر مسیر است ، حرکت به سمت طاغوت و ذیل باطل هر چند ثمرات ظاهری نیز داشته باشد اما فاخر نیست . آنچه به زن امروز هویت داده و میدان امنی برای فعالیت او باز کرده تا جاییکه برای دنیای اسلام سرمایه اجتماعی مهمی  را بوجود آورده ماهیت دینی اقدامات اوست .

نگاه دستگاه ستمشاهی به زن وهن اسلام است " زن باید فریبا باشد را دیکته می کرد !" که شارع چنین تنزلی برای زن را برنمی تابد و زن را چون مرد یک انسان و صاحب حق و رأی در سرنوشت خویش می داند . خود باوری و مشارکت اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم در سطوح عالیه ، ثمره مکتب امام قدس سره الشریف است .

 

2- تکلیف زن مجاهد مسلمان به عنوان پشتیبان انقلاب چیست؟

سرانگشت اشارات قرآنی خانواده محوری را برترین رسالت می داند مقدس ترین بنا ها پس از کعبه خانه است  و زن به عنوان مرکز این کانون می تواند تمدن ساز باشد.

 

3- چرا روحیه انقلابی گری در عرصه جهاد اقتصادی کمرنگ شده است؟

با یک نگاه کلان باید بگویم  انقلاب  سیستم امام  امت را مدل مطلوب دینی می داند و در طول این ۴۰ سال این مهم گاهی مورد غفلت واقع می شد اما دشمن که رمز پیروزی و تثبیت انقلاب را یافته بود سعی در تغییر آن داشت . سیستم رهبر ملت مدل بدخواهان نظام است . با این توضیحات در پاسخ سوال باید گفت اگر من خودم را عضوی از امت اسلام بدانم هر اقدامی که باعث تضعیف اسلام شود و امامم آنرا نخواسته باشد را انجام نمی دهم ولو اینکه خارج از مرز ایران باشم.

 اما آنجا که به من تفهیم کرده باشند که تو یک شهروندی و من جانمایی خودم را در نظام هستی نبینم و معتقد باشم زندگی برای زندگی است ، عیب نمی دانم کالای خودم را از کشور کفر هم تهیه کنم . انگیزه معنوی برای آنالیز شعار سال رهبر در من بوجود نمی آید تا بر اساس آن رفتار اقتصادی خودم را تنظیم کنم.

دومین دلیل اینست که باورمان نشده در حال جنگ اقتصادی هستیم تحریم های همه جانبه و قراردادهای ننگین پیشنهادی مالی را در سطح مذاکره تنزل می دهیم در حالیکه صحنه نبرد است و دفاع همه جانبه می طلبد .

ذهنیت غلط در مصرف هم باعث شده است قدم جهادی را برنداریم در مناسبات بانک مرکزی ۱۱ سبد داریم . در سبد ساختمان ۹۸٪ کالای ایرانی استفاده می کنند و از آن راضی هستند کسی دنبال سیمان ژاپنی نمی چرخد. سبد غذا ۹۱٪ ، کیف و کفش ۷۲٪  و لباس ۶۲٪  کالا ها ایرانی اند اما در کلای آشپزخانه به ۳۱٪ تنزل پیدا می کند ! در حالیکه پژوهش های متعدد پس از تغییر نام و برند همان کالای ایرانی به خارجی انجام شده که مشتری کاملا راضی بوده و کیفیت را عالی ارزیابی کرده است این نشان از باور شکل گرفته دارد که باید با فرهنگ سازی صحیح زدوده شود .

 

4- علت دشمنی ها با انقلاب اسلامی چیست ؟

سیاست دشمن استضعاف است اما گفتمان انقلاب استکبار ستیزی است. قبل از انقلاب دول مستکبر بر منابع ایران چنبره زده بودند و چپاول کارشان بود . ۵۰ هزار مستشار خارجی برای ایران تصمیم می گرفتند الان انقلاب خود با آن ذخائر عظیم می خواهد مستقل باشد نه تنها آقای خود بلکه در دنیا هم سیاست ایران طرفدار دارد این قابل تحمل دشمن نیست.

دشمنی که با سرمایه عظیم قرار بود طومار انقلاب را در همان سال های نخست در هم بپیچد چهل سال است با تمام عده و عده به میدان آمده عاجز تر از همیشه  شکست را پذیرفته و طبیعی است در آخرین نفس ها کاری ترین زخم زدن ها را خواب ببیند. انقلاب با مقاومت نه تنها داخل ایران جای پای برای دشمن باز نکرد بلکه با صدور آن  در سطح گسترده و بیداری اسلامی ، تنگنای مهلکی را برای دشمن ایجاد کرده است . هزینه های میلیاردی در افغانستان ، سوریه ، عراق و ... نتیجه نداده و هنوز ایران لیدر منطقه است این برای دشمنان کشنده است .

 

5- نتیجه سهل انگاری و سهل اندیشی در مقابل دشمنان به چه عقوبتی گرفتار می شویم؟

ساده انگاری دشمن ، می تواند معادله قوا را بهم بزند . و بزرگترین دستاورد حکومت نبوی که حکومت دینی ایران باشد را تباه کند .

 

6- مهمترین دستاورد انقلاب در حوزه بانوان را بفرمایید؟

مهمترین دستاورد انقلاب را ارائه قرائت صحیح زن و مدل مطلوب حضور اجتماعی وی می دانم . در حساس ترین صحنه ها حضور نقش آفرین زن را دوشادوش آقایان می بینید . در عرفان ، در برهان و در میدان ، فتوحات بزرگی را رقم زدند تا آنجایی که امام خامنه ای آنها را الگوی سوم و در نقش معماران ایران اسلامی معرفی فرمودند .

الگوی سوم یا همان بانوی ایرانی اسلامی منش زن منزوی شرقی  و رفتار  ذلیلانه زن غربی و تفکر نیویورکی را مردود اعلام و با  نگاه تمدنی و حضور کریمانه از همه فرصت های تعلیمی و تربیتی برای ایرانی آباد استفاده  می کند که حججی ها ، طهرانی مقدم ها ، شهریاری ها و احمدی روشن ، شهیدین زین الدین و ...ثمره این نگاهند .

 

7-  بسیج جامعه زنان در تبیین و حراست از دستاوردهای انقلاب چه رسالتی دارد؟

بسیج جامعه زنان قدمتی قریب به چهل سال دارد از ابتدا با صبغه نظامی و پس از جنگ که حضرت امام بنیاد غیر نظامی بسیج را با تاسیس بسیج دانشجویی و طلاب بنا نهادند جهاد فرهنگی را آغاز کرد . بر مبنای نیازهای واقعی زنان و جامعه ، قابلیت و توان زنانه و مسئولیت انسانی الهی به تدبیر و اجرای برنامه هایی برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ، رفتار اقتصادی و اجتماعی مخاطبین و جامعه هدف خود در کلیه سطوح اقدام می نماید . در تبیین و ترویج الگوی سوم می کوشد.

 

8- چه برنامه هایی در دهه فجر برگزار شد؟

همایشهایی با موضوعات تبیین دیدگاه امامین انقلاب در مورد زن و خانواده ، فاطمیون زنان انقلابی ، سوگواره ضریح بی نشان ، دختران آفتاب وارثان انقلاب و نو گلان فاطمی و چهل سال سربلندی کارگاه پرده خوانی تاریخ شفاهی انقلاب و کرسی های آزاد اندیشی ، نشست های بصیرتی جشنواره های پخت غذا و کیک انقلاب ، سرود فجر مسابقات ورزشی و قرآنی و دهها برنامه جذاب دیگر می باشد . سوگواره ضریح بی نشان صبح پنجشنبه ۱۸ بهمن ماه ساعت ۹ در سالن جماران  به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و ناحیه مرکزی برگزار  شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار