دریادواره شهدای گمنام مسجدجامع شهرکرد بیان شد؛
حجت الاسلام والمسلمین دکترمعصومی درمراسم سوگواری ام ابیها ویادواره شهدای گمنام درمسجد جامع شهرکرد گفت:حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوی زنان و مردان عالم است.
کد خبر: ۹۱۱۰۲۲۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها و یادواره شهدای گمنام همزمان با فجر فاطمی به همت معاونت پیروان عترت استان وپایگاه مقاومت خواهران درمسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکترمسعود معصومی در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه مبارک فجر فاطمی گفت:رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله وسلم صبح اولین زندگی مشترک ام ابیها با امیر ولایت ، ازحضرت علی علیه السلام پرسیدند:"کیف وجدت اهلک؟ فقال: نعم العون علی طاعة اللَّه "رسول گرامی اسلام ازحضرت علی علیه ‌السلام پرسیدند:همسرت را چگونه یافتی؟ ایشان در جواب گفتند: او بهترین یاور است بر اطاعت خدا.

استاد حوزه و دانشگاه به ولایتمداری صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها اشاره کرد و گفت: این بانوی نمونه جهان در فاصله رحلت پیامبر اعظم صلّی اللَّه علیه و آله وسلم تا شهادتش برای بیان حقایق اسلام ناب و معرفی امیر ولایت حضرت علی علیه‌السلام نقش بسیار ویژه و بزرگی را داشتند.

محقق،مولف و پژوهشگر مسایل دینی به رمزمانگاری ولایتمداری حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود:در کنار دختر خوب بودن، همسر خوب بودن و مادر خوب بودن، رمزمانگاری و پیروزی آن حضرت داشتن بصیرت بالا بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر معصومی اظهار کرد:حضرت زهرا سلام الله علیها فقط برای دنیای خود زندگی نکرد، آن حضرت راه سعادت و آزادگی را به بشریت آموخت،امروز انقلاب اسلامی ایران که به چهل سالگی خود رسیده و در مقابله با زیاده خواهی های استکبار جهانی مقتدر ایستاده بواسطه این است که این انقلاب ، انقلابی فاطمی است.

 استادحوزه و دانشگاه به لزوم بصیرت افزایی و دشمن شناسی اشاره کرد و ادامه داد: امیرالمؤمنین حصرت علی علیه‌الصّلاةوالسّلام فرمود: اَلا وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر؛ باید بصیرت پیدا کرد، باید در این راه صبور بود. وَ اِن تَصبِروا وَ تَتَّقوا لا یَضُرُّکُم کَیدُهُم شَیئًا؛ اگر با بصیرت حرکت کنیم و صبر کنیم و استقامت به‌ خرج بدهیم ،دشمنی ها و تحریم های استکبار جهانی و شیطان بزرگ بی اثر یا کم اثر می شود و با اهمیت دادن به دانشمندان جوان بسیجی و اقتصاد مقاومتی و همچنین توجه به تولید داخلی می توان به خوکفایی در عرصه های مختلف رسید.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر معصومی به لزوم همراهی قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: اگر مسلمین از عترت جدا شوند نتیجه اش گروهای تکفیری و داعش می شود که امریکا با استفاده از وهابیت این گروهای تکفیری را ایجاد کرد و دنیا شاهد است که آنها درکشورهای اسلامی چه جنایاتی را انجام دادند.

محقق،مولف و پژوهشگر مسایل دینی گفت:راه سعادت دنیا و آخرت با قرآن و عترت محقق می شود و نقش بزرگ حضرت زهرا سلام الله علیها پس از رحلت پدر بزرگوارش رحمت العالمین،پیامبر اعظم صلّی اللَّه علیه و آله وسلم، در دفاع از قرآن ، ولایت و امامت باعث شد ، سبب خلقت در عنفوان جوانی قهرمان این عرصه باشد و بعنوان الگو به عالم معرفی شود.

در ادامه این مراسم پس از شعر خوانی یکی از کودکان دختر پیرامون  حجاب و عفاف،توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر معصومی و پدراولین شهیدجامع پزشکی مدافع حرم کشور شهیدمحمدحسن قاسمی اشکفتکی از خانواده معظم شهید عباسی تجلیل شد.

این مراسم با حضور آحاد مردم ، مسئولان ، خانواده معظم شهدا بویژه جوانان ،برادران و خواهران همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء  با برنامه های متنوع فرهنگی و مداحی یکی از خادمیاران رضوی برگزار شد.

 

ارسال نظرات