کریستوفر کلوهسی در کتاب خود با عنوان "فاطمه دختر پیامبر(س)" نکاتی درباره حضرت زهرا(س) می‌گوید.
کد خبر: ۹۱۰۹۹۷۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، تاریخ بشریت افرادی را به خود دیده است که نه‌تنها در زمان خود بلکه در تمام زمان‌ها و مکان‌ها انقلابی را در رفتارها و اندیشه‌های مردم به‌سوی ارزش‌های انسانی و معارف وحیانی ایجاد کرده‌اند؛ این افراد به عنوان نخبگان بشری با دارا بودن ویژگی‌های برتر انسانی، توانستند در تمام ابعاد وجودی به‌گونه‌ای رشد یابند که برترین انسان‌ها در حسرت آن به‌سر می‌برند. حضرت زهرا(س) نمونه‌ای از این افراد برجسته دوران است. اگر قصد داشته باشیم شخصیت ایشان را سوای از منظر دینی، از زاویه نگاه یک زن موفق تاریخ مورد ارزیابی قرار دهیم، باز می‌بینیم از بهترین الگو محسوب می‌شوند. 

عبودیت، صبر، شجاعت، ظلم‌ستیزی، برجستگی‌های علمی و معرفتی همراه با فصاحت کلامی به همراه تقید به عالی‌ترین ارزش‌های اخلاقی و رفتاری از این بانوی بزرگوار اسلام چهره‌ای ساخت که نه‌تنها مورد توجه مسلمانان بلکه مورد توجه تمام آزادگان و حق‌طلبان عالم قرار گرفت. 

کریستوفر کلوهسی، عضو هیئت علمی مؤسسه مقدس مطالعات عربی اسلامی در ایتالیا، دکترای فلسفه و محقق در زمینه اسلام و تشیع و همچنین  کشیش کاتولیک آفریقای جنوبی است. وی در سال 2018 کتابی با عنوان "فاطمه دختر پیامبر(س)" نوشت. 

بیشتر بخوانید

کلوهسی در کتاب خود نکاتی درباره شخصیت حضرت زهرا(س) عنوان می‌کند که برای ما مسلمانان جالب توجه است. فیلم آن را در ادامه مشاهده می‌کنید. 

انت

ارسال نظرات