با حضور اساتید بسیجی دانشگاه‌های ارومیه برگزار شد
مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی و با حضور اساتید بسیجی دانشگاه های ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۹۲۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ؛ مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی در محل پردیس شهر دانشگاه ارومیه و با حضور دکتر باقری مشاور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و عضو مذاکره کننده هسته ای دولت قبل و اساتید دانشگاههای ارومیه برگزار شد.

در این مراسم دکتر جوادی مسئول بسیج اساتید استان آذربایجان غربی ضمن خوشامدگویی خدمت میهمانان و عرض تبریک ایام دهه مبارک فجر و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی در طول چهل سال پرداخت.

دکتر جوادی بیان کرد: آنهایی که با تاریخ و تجربه انقلاب آشنا هستند میدانند انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد و استثنایی است، تمام انقلابهای کوچک و بزرگی که در تاریخ  بشر رخ دادهاند نتوانستهاند چهل سال بر اصالت، هویت، آرمانها و اهدافشان پایداری و استقامت کنند.

وی ادامه داد: انقلاب کبیر فرانسه در کمتر از ۱۵ سال گرفتار ناپلئون خشن و مستبد شد. انقلابهای دیگر کشورها هم سرنوشتی بهتر از این نداشتند و هیچ کدام جشن چهل سالگی نگرفته و نسلهای بعد از آنها هم درست بر ضد آرمانهای انقلاب اصلی حرکت کردند و اثری از شعارهای زیبای آنها باقی نماند. اما انقلاب اسلامی به خاطر مختصات و ویژگیهای خاص، چهل سال همچنان بر مسیر مستقیم و بر اهداف و شعارهای خودش پافشاری و اصرار دارد و شاهد مثالش هم همین جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که روح و روان مردم ایران همچنان به خاطر آرمانها و اهداف مقدس انقلاب اسلامی میتپد و همچنان دلها و قلبهای مردم ایران به دنبال تحقق آن شعارهای مقدس بوده و توانسته در بسیاری از عرصهها دستاورد های معجزه آسایی را خلق کند. در ادامه مراسم دکتر باقری به واکاوی چهل ساله انقلاب اسلامی پرداخت. وی در دو محور ارتباط دین و حاکمیت و انحراف از مسیر درست به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر باقری بیان کرد: یکی از مواردی که  امام(ره) را با دیگران متمایز می کرد دیدگاه وی در رابطه با دین و حاکمیت بود که یا افراد دیگر این دیدگاه را نداشتند یا اگر هم داشتند جرات بیان آن را نداشتند البته این دیدگاه قبل از انقلاب هم بود  اما بعد از پیروزی انقلاب چون بحث حاکمیت مطرح شد عینیت بیشتری پیدا کرد البته در دورانهای مختلف تا به امروز هم افرادی بودهاند که وجود دین در حاکمیت را قبول نداشته اند و این اختلافها تا به امروز وجود دارد.

دکتر باقری ادامه داد: بحث اصلی اینجاست که عدهای می گویند  اگر دین وارد حاکمیت شود باعث ناکارآمدی اداره جامعه می شود .دعوای آمریکا با ایران سر این است که چرا ایران موشک دارد؟ چرا هسته ای دارد؟  گیر آمریکاییها در توسعه مادی دنیایی است یعنی نظام دینی آنقدر به پیشرفت مادی توجه داشته و جلو رفته که صدای آنها درآمده.

باقری اظهار داشت: چه کسانی پایه موشک ها را در ایران گذاشتند؟ همین دیندارها، امثال شهید تهرانی مقدم، ما خواستار قطع رابطه با خارج نیستیم بلکه باید رابطه کلی با خارج داشته باشیم ولی نباید به آنها متکی باشیم باید به خودمان متکی باشیم  بحث این است که چرا انرژی هستهای که نظام دینی در ایران به وجود آورد عدهای در صدد نابودی آن هستند؟ اگر هستهای نابود شود دانشگاهها باید تعطیل شود در واقع جنگ مغلوبه شکل میگیرد و آیندگان ما را نخواهند بخشید.

وی تصریح کرد: جریان رسانه ای دشمن علیه دین فضا سازی می کند و عده ای هم در داخل یا از روی کم فهمی و یا نادانی عملا پروژه دشمن را به جلو می برند و مسئله اصلی کشور را با چیزهای دیگر به انحراف می کشانند.

وی ادامه داد: هر جا دین وارد شد ما پیشرفت کردیم و هر جا دین نبود ما ضرر کردیم در واقع هر جا دین باشد فساد از بین میرود و جایی که دین نیست فساد وجود دارد.

وی اضافه کرد: وظیفه سیاست خارجی صیانت از هویت ملی ایران است وقتی هویت مطرح می شود مرز مطرح می شود و وقتی مرز ایجاد شد، استقلال ایجاد میشود و با وجود استقلال مقاومت مطرح میشود. در واقع مقاومت در مقابل مذاکره نیست، مقاومت یعنی ایستادگی در مقابل تصدی به آن هویت است.

باقری اضافه کرد: ما با مذاکره مخالف نیستیم ولی اگر مذاکره طوری باشد که حق ملت ضایع شود قبول نمی کنیم یعنی مذاکره میکنیم با صیانت از هویت نه اینکه هویت را از دست بدهیم .

وی ادامه داد: نوع دیگری هم وجود دارد که کلا هویت را کنار میگذارد و با فشار دشمن عقب نشینی میکند.

دکتر باقری با بیان اینکه ما اگر نتوانیم خطوط قرمز مد نظر آقا را در مذاکرات رعایت کنیم در این صورت یعنی از خطوط قرمز طرف مقابل صیانت کردهایم افزود: در واقع ما در این صورت منافع دشمن را تامین کردهایم دوری دین از حاکمیت این بلاها را سر ما میآورد باید نظر دینی و انقلابی حاکم شود در واقع تصویر سازی غلط که خلاف مبانی دین بود باعث این همه پسرفت برای کشور شد.

در پایان نیز از نفرات برتر مسابقه دانشگاهیان که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران تدارک دیده شده بود با اهدای لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

منبع:روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی

ارسال نظرات