همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س)

مراسم عزاداری در تکیه شهید روح الامینی کوهبنان برگزار شد.

همزمان با شب شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) مراسمی در تکیه شهید روح الامینی کوهبنان برگزار شد که مردم شهر کوهبنان میهمان سفره اطعام سلسله جلیل القدر سادات شهرستان بودند.
کد خبر: ۹۱۰۹۷۲۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان, همزمان با شب شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) مراسمی در تکیه شهید روح الامینی کوهبنان برگزار شد که مردم شهر کوهبنان میهمان سفره اطعام سلسله جلیل القدر سادات شهرستان بودند.

 در این مراسم حجت الاسلام مهدی جعفری از علما و فضلای شهر قم گفت وجود حضرت زهرا(س) بسیار ارزشمند است در حدیث کسا به ارزش و اهمیت ام ابیها بیشتر پی می بریم.

وی ادامه داد در حدیث کسا فاطمه ،پدر ایشان ،همسر و فرزندانش حضور داشتند اما محور حضرت زهرا(س) قرار داشت.

حجت الاسلام جعفری افزود این قدر بی بی دو عالم در نزد حضرت حق از ارزش و احترام برخوردار است که خداوند سوره کوثر را در شان ایشان نازل کرد.

وی خاطر نشان کرد نبی مکرم اسلام (ص) برای دخترش احترام زیادی قائل بود همه ائمه درب خانه مادرشان را می زدند تا گره از کارشان باز شود .

استاد حوزه و دانشگاه افزود نبی مکرم اسلام همواره توصیه دخترش را به امت خود می نمود اما عده ای بی بصیرت و بی معرفت در فاصله کوتاهی از رحلت پدردرب خانه بی بی دو عالم را آتش زدند و باعث شهادت ایشان شدند. 

وی ابراز داشت  حضرت زهرا(س) به مولای متقیان تاکید نمود شبانه بدنش را غسل دهد ،کفن کند و در دل شب بدن مطهرش به خاک بسپارد .

حجت الاسلام جعفری ادامه داد اگر دنیا و آخرت را می خواهید درب خانه بی بی دو عالم را بزنید همواره در کنار ولایت و رهبری حرکت کنید تا سعادتمند شوید.

این مراسم با تشیع نمادین تابوت حضرت زهرا (س)،روضه خوانی ،مداحی، نوحه سرایی و عزاداری،تجلیل از علمای سادات همچنین خانواده شهدای سادات و خادمین به بی بی دو عالم همراه بود . 

ارسال نظرات
آخرین اخبار