معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام چهل سالگی را آغاز دوران بلوغ، رشد و پویایی انقلاب دانست و تأكید كرد: از امروز هیچ اشتباهی پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۹۱۰۹۶۷۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار "قدرت اله کریمیان"، معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام پیش ازظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام در محل مصلی گفت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با جوانان توصیه ها و غدغه هایی مبنی بر حضور جوانان مؤمن انقلابی و پای کار داشته اند که برگزاری میقات صالحین می تواند ما را به آن چشم اندازهای مورد نظر رهبری برساند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم این جوانان مؤمنی انقلابی پای کار را به جامعه تزریق کنیم مطمئنا در اینده های نزدیک با مشکل مواجه نخواهیم شد و این یک اصل و حقیقتی است که متأثر از آموزه های دینی و تربیتی و انقلابی و اسلامی است.

کریمیان افزود: لازمه این کار بسیار منطقی آن است که این رویکرد باید در سطح مساجد، مدارس و حتی منازل ما برقرار شود تا نهادینه و فراگیر شود چرا که مساجد و مدارس آن کارکردهای خود را آن گونه که باید و شاید انجام ندهند، پیروزی انقلاب ما در مسجد شکل گرفت و آموزش های اولیه برای دفاع از ارزش و حتی ثبت نام ها و اعزام ها نیز از مساجد شکل گرفت. مدارس ما در اوایل انقلاب و دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش آموز را تقدیم نظام کردیم و مدارسی که باید به خاستگاه اصلی خود برسد چرا که نقش مساجد و مدارس در پیشبرد برنامه های انقلاب بسیار مهم و حائز اهمیت است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ادامه داد: امروزه برای همه روشن و مشخص است که هجمه ها علیه فرهنگ و اعتقادات دینی غیرقابل انکار است و با یک شیب بسیار تند در حال اوج گیری است لذا شناسایی آسیب ها با استفاده از ظرفیت های تربیتی می تواند در قالب برگزاری میقات صالحین در مساجد و شبیه به این برنامه ها در مدارس و دانشگاه ها می توانیم این هجمه ها را به صفر برسانیم و برای این منظور ضرورت دارد تا یک شبکه منسجم و قوی شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز گفت: امروز علیرغم همه فراز و نشیب های طی شده در حال برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که برای حفظ آن ما هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کردیم بطوریکه هر کدام از هجمه ها می توانست مسیر یک انقلاب را عوض کند اما اکنون می بینیم که انقلاب مسیر خود را با صلابت تر از گذشته طی می کند. از همان روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان و نظام استکبار، پیروزی مردم ایران در انقلاب اسلامی را برنتافتند و جنگ هشت ساله را شروع کردند؛ اما از آن سال‌ها تاکنون نظام جمهوری اسلامی روز به روز مسیر خود را ادامه می‌دهد و روزهای سخت یکی پس از دیگری طی شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام عنوان کرد: ما امروزه علیرغم گذشت همه سختی ها نمود آن را در ایام الله های مختلف می بینیم و این نشان می دهد که مردم همچنان پای انقلاب ایستاده اند، بعد از شکست سنگین نظام سلطه در جنگ تحمیلی و در فتنه های مختلف به ترور شخصیت ها و دانشمندان روی آوردند اگر چه این ترورها حاشیه هایی را برای ما به وجود آورد اما از عزم ما را نیز جدی‌تر کرد به طوری که ما علاوه بر توسعه دستاوردهای نظامی امروز از توان بالایی در عرصه های مختلف برخوردار هستیم به گونه ای که توانسته ایم آنها را نهادینه و به خوبی به دنیا نشان دهیم. امروز همه بر این واقف هستیم که در شرایط تحریم به خودباوری رسیدیم و در حوزه کشاورزی در ۲۲ محصول استراتژیک به خودکفایی های خوبی دست پیدا کرده ایم. امروزه تمام معادن ما در حال استخراج است، در تولید گندم و موضوعاتی نظیر بنزین به خودکفایی رسیدیم، همین موضوعات نشان می دهد که ما این ظرفیت را داریم تا در حوزه‌های دیگر به خودکفایی کامل برسیم.

وی اضافه کرد: رشد علمی ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با 11 برابر رشد روبرو بوده و دانشجویان نخبگانی تربیت شده‌اند که در حال طی مراحل بالاتر هستند. ما در این ایام و در طول بعد از انقلاب اسلامی علاوه بر این موضوعات فتنه هایی را پشت سر گذاشته ایم از جمله فتنه 78، فتنه 88و فتنه سال 96 که با چه اتفاقاتی همراه بود اما فتنه ها علیرغم اینکه سختی‌هایی را نیز داشت اما برکاتی را نیز به همراه خود داشت به طوری که چهره بسیاری را نمایان کرد. آنچه وجه انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب ها در دنیا متمایز می کند این است که در انقلاب هایی که پایداری نداشتند مردم کنار گذاشته شده بودند اما در انقلاب اسلامی مردم باعث و بانی انقلاب شده و همیشه پای آن ایستاده اند. آنچه باعث رمز ماندگاری انقلاب اسلامی بوده این است که اسلام به عنوان ایده حاکمیت است و ولایت به عنوان راهنما در پیچ های مختلف هدایت گر بوده است و امروز می بینیم که مردم در مراسمات مختلف دهه فجر روز قدس و ایام الله های دیگر از جمله 9 دی در کنار نظام هستند.

کریمیان تصریح کرد: امروز ما شاهد این که بعد از پیروزی انقلاب قدرت جمهوری اسلامی همراه با عزت و مقبولیت و محبوبیت است، امروز ما در حالی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم که آمریکا در حال انزوا و فروپاشی است و این در حالی است که جمهوری اسلامی به نقطه اتکایی برای همه ملت‌های آزادیخواه تبدیل شده است و می‌بینیم که در منطقه بدون نگاه جمهوری اسلامی حرکتی صورت نمی گیرد. امروزه جهان علیه آمریکا در حال جبهه گیری است و به همان اندازه که آمریکا در حال فروپاشی است اما جمهوری اسلامی در حال ظهور و بروز است. امروز ما می بینیم که در چهل سالگی انقلاب اسلامی مردم با انقلاب همراه هستند و در مجامع بین المللی و منطقه ای حرف جمهوری اسلامی تأثیر مستقیم دارد، در قبل از انقلاب در حوزه نفت و گاز نه‌تنها ظرفیت ها را تعطیل کرده بودیم اما امروز شاهدیم که این ظرفیت ها شکوفا شده و بلکه صادرات نیز انجام می گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان ایلام تأکید کرد: در حوزه زیر دریایی علوم پزشکی تکنولوژی نانو و حوزه فضا و هسته ای حرف هایی برای گفتن داریم و این یک واقعیت است. امروز دشمن به دنبال آن است که در چهل سالگی انقلاب مردم را از نظام ناامید و اینگونه القا کنند که مسئولان توان برآورده کردن خواسته‌های آنان را ندارد و این همان هشداری است که رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته دادند اما کمتر به آن توجه شد. شاید کسانی هستند که فکر می‌کنند از این نظام تمام می شود اما باید سوال کرد اگر این نظام از تمام شود چه نظامی جایگزین آن خواهد شد؟ نظام استکبار یا نظام منافقین و سلطنت طلبان؟ که برای همه اظهر من الشمس است که وضعیت کشور با در دست گرفتن آنان چه وضعیتی را در پی خواهد داشت لذا امروزه و در ۴۰ سالگی انقلاب همه باید به این نکته توجه کنیم که با توجه به پختگی نظام حق اشتباه کردن نداریم.

وی در پایان با اشاره به خدمات سپاه امیرالمؤمنین در سطح استان ایلام در 40 سالگی انقلاب نیز گفت: امروز سپاه چهل سالگی انقلاب اسلامی چهار هزار خدمت بی منت را در برنامه‌های خود تدوین کرده و با شناسایی مناطق محروم تیم های پزشکی را در این مناطق مستقر کرده است. امروزه سپاه با ساخت مسکن محرومین که آرزوی خیلی از مردم مناطق دور دست است نقش آفرینی می کند و در حوزه‌های مختلف دیگری از جمله پل، ساخت مساجد، سرویس‌های بهداشتی و جهیزیه در حال خدمت رسانی به مردم مناطق مختلف است چرا که همه ما وظیفه داریم در اختیار مردمی باشیم که برای انقلاب همیشه سنگ تمام گذاشتند و مسئولان نیز باید در جهت ایجاد اشتغال به جامعه هدف خود تلاش کند.

 

 

ارسال نظرات