امام جمعه کرج با اشاره به همراهی مردم در طول چهل سال عمر نظام اسلامی راهپیمایی 22 بهمن امسال را از بین برنده کید دشمنان و بیعت مجدد با ولایت و آرمان های انقلاب دانست و گفت: مردم باشکوه تر از گذشته در راهپیمایی امسال شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۱۰۹۶۷۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار کرد: بانوی دوعالم فاطمه زهرا (س) اولین شهید راه ولایت بوده است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باشکوه‌تر از هرسال دیگر برگزار خواهد شد

وی با تأکید بر اینکه عظمت علمی و احاطه بانوی دوعالم بر آثار وحی را می‌توان در خطبه فدکیه دید، گفت: اوج عاطفه مادری و همسری را می‌توانیم در زندگی زهرای مرضیه ببینیم و یاد بگیریم.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه اهل‌بیت، حضرت زهرا (س) را حجت خدا بر خود می‌دانند، گفت: یعنی حضرت نه‌فقط الگوی بانوان است بلکه وی الگوی بشریت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) فراوان است، گفت: یک شخصیت کاملاً سیاسی مسلمان است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حضرت زهرا (س) یک سیاستمدار مسلمان است، گفت: سیاستمداری که هدف، وسیله‌اش را توجیه کند، سیاستمدار اسلامی نیست و یک سیاست‌باز و سیاسی‌کار است.

وی اضافه کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تربیت‌شدگان مکتب زهرای مرضیه هستند و سیاستشان عین دیانتشان است.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه فاطمه (س) به‌عنوان یک وظیفه الهی با همه وجود از مقام امامت و ولایت دفاع کرد. نحوه شهادتش گواهی بر مظلومیتش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: خط و مشی حضرت زهرا (س) آگاهانه و حساب‌شده و از روس بینش و بصیرت بود. یکی از درس‌های فاطمه زهرا این است، وقتی معاندان شروع به تخریب چهره ولی زمان کردند وی نیز به روشنگری و بصیرت افزایی پرداخت.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مردم آن زمان دودسته بودند، گفت: گروهی از دشمنی با علی (ع) و مخالفت با او مطلع نبودند، دسته دیگری جرات حرف زدن نداشتند. در چنین شرایطی روشنگری کار سختی بود.

وی گفت: در چنین شرایطی حضرت زهرا (س) راز غربت علی ابن ابی‌طالب را برملا کرد. امروز نیز از این صحنه‌ها دیده می‌شود، حرکت‌های صورت می‌گیرد که علی زمان تنها بماند اما به فضل پروردگار مردم امروز ما مثل مردمان کوفه نبوده و با بصیرت و هوشیاری و حضور به‌موقع تا پای جان از ولایت و امامشان حمایت می‌کنند.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه حضرت زهرا (س) الگوی جوانان قبل از انقلاب شد، گفت: در آن دوران مسیر برای پیروزی هموار شد، به‌خصوص در دوران دفاع مقدس با یاد و تأسی از این بانوی بزرگوار و با سربند یا زهرا اسلام و ارزش‌های الهی توسط رزمندگان حفظ شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: زهرا (س) بااینکه بیماری داشتند و در بستر بودند به زنان زیادی از مهاجر و انصار قرآن و حکمت می‌آموختند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: روش زهرا (س) به ما می‌آموزد اگر در جامعه به‌جای اینکه زنان را به خود مشغول کنند به آن‌ها آگاهی سیاسی، فرهنگی و اعتقادی بدهند در عرصه‌های مختلف پیشتاز خواهند بود. که برای نمونه حضور زنان را در انقلاب مثال‌زدنی بود.

وی خطاب به بانوان، گفت: اسلام اجازه نداده است بانوان در جامعه تحقیر شوند، زنان را نباید به کارهای تشویق کرد و به‌عناوین‌مختلف فرصت‌های را فراهم کرد که به ارزش و کرامت وجودی آن‌ها که موهبتی الهی است، خدشه وارد شود. اسلام هرگز با رشد علمی و پژوهشی بانوان در عرصه‌های گوناگون مخالفتی ندارد اما به‌شدت به استفاده از بانوان با حرف‌های دهان‌پرکنی که از بین رفتن حرمت زن را منجر می‌شود، مخالف است.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری گفت: نباید اجازه دهیم افکار و عقایدی که روح انقلاب را از بین می‌برد، بر کشور تسلط پیدا کنند، زن رکن اصلی خانه است. اسلام هرگز با این چهره‌ای که در چهل‌سالگی انقلاب از زنان به نمایش گذاشته‌اند، موافق نیست. چرا متولیان فرهنگی در این خواب‌آلودگی و بی‌خبری از دستورات دینی به سر می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با طرح این سؤال خطاب به متولیان عرصه فرهنگ در کشور، گفت: چرا اجازه می‌دهید با سرمایه و امکانات کشور چنین خیانت‌های به جامعه هنری بشود. آیا فکر نمی‌کنید مسئول یعنی کسی که باید روزی پاسخگو باشد؟ آیا وصیت‌نامه نزدیک به ۳۰۰ هزار شهید را نخوانده‌اید که در آن به حفظ ارزش‌های الهی به‌خصوص حجاب و عفت تأکید شده است؟

آیت‌الله حسینی همدانی اضافه کرد: امسال جشنواره فیلم فجر با خبرهای که از آن می‌آید کرامت و شأن بانوان را از بین برده است، می‌خواهند حرمت‌شکنی کنند و توسط این واداده‌های اجنبی‌پرست عادی‌سازی کنند و ابتذال را رواج دهند، درست در چهل‌سالگی انقلاب که زمان بیان دستاوردهای انقلاب است عده‌ای می‌خواهند داشته‌ها را خراب جلوه بدهند. این کارها را می‌کنند تا مردم را خسته کنند و بگویند انقلاب تمام‌شده است، حجم عظیمی از دستاوردهای انقلاب را در چشم مردم کوچک و بی‌اهمیت و بی‌مقدار جلوه می‌دهند تا مردم را نسبت به آینده مأیوس کنند. فشارهای جدید طراحی می‌کنند و به خاطر برخی کمبودها که خودشان ایجاد کرده‌اند مردم را تحریک به اغتشاش می‌کنند و تلاش می‌کنند بین مردم و حاکمیت فاصله بیندازند. فکر می‌کنند در این جنگ اقتصادی تمام‌عیاری که راه انداخته‌اند پیروز بوده‌اند، می‌خواهند کاری کنند که مردم در راهپیمایی شرکت نکنند، زهی خیال باطل، نمی‌دانند هرچه مکر کنند مردم مصمم‌تر می‌شوند.

وی گفت: آمریکای خبیث و رژیم کودک کش اسراییل و انگلیس پلید و آل سعود ملعون بدانند ۲۲ بهمن امسال مردم ایران با حضورشان در راهپیمایی چهلمین سال انقلاب حماسه‌ای خلق می‌کنند که هرگز از خاطره‌ها نرود.

خطیب جمعه کرج گفت: آخرین حرکت سیاسی زهرای اطهر وصیت بود که فرمود احدی از کسانی که به او ستم کرده‌اند در تشییع‌جنازه‌اش حاضر نشوند و شبانه دفنش کنند با این وصیت مشروعیت حاکمیت را زیر سؤال برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: زهرا (س) از پای ننشست تا مسیر انحرافی را به‌جای خودش برگرداند و در این راه رنج و درد فراوانی را تحمل کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به‌روز نیروی هوایی ارتش، گفت: ارتش بر اساس علاقه‌مندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی همیشه افتخارآفرین بوده است. ارتش نقشه کودتای آمریکایی‌ها علیه ایران را نابود کرد و پیروزی را جلو انداخت.

وی با اشاره به آغاز دهه پنجم انقلاب و دست‌یابی به دستاوردهای بی‌نظیر، گفت: خوب است در استان البرز رشد چهل‌ساله بررسی شود. علم و فناوری، تولیدات و صادرات و بسیاری دیگر از عرصه‌ها باید بررسی و میزان رشد آن‌ها اعلام شود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به وجود سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان البرز، گفت: خوشبختانه در استان البرز هزار واحد کشاورزی، ۵۰۰ واحد گردشگری، ۱۲۴ واحد دانش‌بنیان، ۱۶۰ واحد مستقر در منطقه اقتصادی پیام، ۲۱ واحد سرمایه‌گذاری خارجی، ۱۰۰ هزار صنف، ۵۵ مرکز آموزش عالی و دو هزار و ۵۰۰ هیئت‌علمی وجود دارد که در بسیاری از حوزه‌ها صاحب رتبه اول تا سوم هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: این دستاوردها باید از سوی متولیان به مردم اطلاع‌رسانی شود.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: آن چیزی که مهم است این است که ملت بزرگ ایران از هر قوم و قبیله با هر نوع گرایش باقدرت، صلابت و وحدت و یکپارچگی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند و با حضورشان بار دیگر به قدرت‌های استکباری یادآوری می‌کنند مثل چهل سال گذشته آمریکا در آینده نیز هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها