سردارشفائی در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین والفجر ۸:
جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: دفاع مقدس ما یک پدیده استثنایی جاودانه، پرافتخار و با شکوه در تاریخ انقلاب اسلامی و بیانگر عزت و هویت اسلامی مردم ما است.
کد خبر: ۹۱۰۹۶۳۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ همزمان با چهلمین فجر انقلاب اسلامی و دهه فاطمیه مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین والفجر ۸ و گرامیداشت ۲۹ شهید فریمانی این عملیات با حضور سردار احمد شفایی، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، فرماندهان حوزه ها، پایگاه‌ها و اقشار بسیج، فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه و پایوران سپاه فریمان در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج فریمان برگزار شد.

 سرتیپ دوم پاسدار احمد شفایی در ابتدای سخنرانی با تقدیر از حضور مردم ولایتمدار فریمانی گفت: امروز اگر در جامعه مشکلاتی وجود دارد ناشی از این است که هنوز نتوانسته ایم سبک زندگی حضرت زهرا (س) را در زندگی خود پیاده کنیم و اگر زنان، زندگی حضرت زهرا (س) را سرلوحه کار خود قرار دهند قطعاٌ زندگی افراد در جامعه بهتر خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار داشت: زندگی مشترک ایشان با امام علی (ع) ۹ سال بود که در این دوران ایشان تلاش داشتند تا به بهترین وجه پشتیبان و حامی ولایت باشند و در دفاع از ولایت تا سرحد جان ایستادگی کردند.

وی سپس به دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع مقدس ما یک پدیده استثنایی جاودانه و پرافتخار و با شکوه در تاریخ انقلاب اسلامی و بیانگر عزت و هویت اسلامی مردم ما است و این آنجا آشکار می‌شود که بدانیم دنیای سلطه و استکبار تمام قد با هم متحد شده و درمقابل کشور و مردم ما به میدان آمده بودند به گونه‌ای که ما از ۴۷ کشور در دوران دفاع مقدس اسیر داشتیم.
 
وی با اشاره به اینکه از سال دوم جنگ به بعد تفکر جهادی در کشور حاکم شد و باعث آزادسازی بخش عمده‌ای از خاک ایران اسلامی گردید؛ بیان داشت: از سال ۱۳۶۲ به بعد هرسال یک عملیات بزرگ طراحی و اجرایی می‌شد و عملیات والفجر ۸ به عبارتی یکی از مهمترین عملیات‌ها در طول دفاع مقدس محسوب می‌شد که با رعایت کامل اصول حفاظتی و استفاده از تمام تجارب عملیات‌های قبلی در منطقه فاو عراق طرح ریزی و عملیاتی شد بطوری که دشمن تا ۳ روز بعد از انجام عملیات باورش نمی‌شد که این عملیات، عملیات اصلی ما بوده است.

فرمانده اسبق لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر در ادامه با یادآوری مراحل این عملیات بزرگ گفت: در این عملیات به برکت شهدای عزیز توانستیم اراده خودمان را بر دشمن تحمیل کنیم.

وی سپس به دهه فجر و دستاورد‌های عظیم آن اشاره کرد و بیان داشت: مهمترین دست آوردی که انقلاب برای ما آورد، استقلال و آزادی بود، که اوج این آزادی و استقلال در طول تاریخ ۱۰ هزار ساله کشور ایران بی نظیر است.

سردار شفاهی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی مقتدرترین کشور دنیاست، استکبار ستیزی و بیداری اسلامی و جهانی را از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد.
 
 وی بابیان این مطلب که تنها راه مقابله با دشمنان داشتن بصیرت می‌باشد، توجه به معنویت، ولایتمداری، مردمداری و صبر و استقامت و حضور هوشمندانه و بابصیرت را از نقاط قوت انقلاب بیان کرد و در پایان به اهمیت حضور مردم در عرصه‌های انقلاب اشاره کرد وخواستار حضور بیش ازپیش مردم در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن چهلمین فجر انقلاب اسلامی شد.
 
در ابتدای این مراسم باشکوه سرهنگ دوم پاسدار حسین شمس، فرمانده سپاه فریمان به ایراد سخن پرداخت.
 
وی با تبریک دهه فجر، ایام حزن و اندوه اهل البیت (ع) در سوگ شهادت حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفت.
 
فرمانده سپاه فریمان با اشاره به مقام معنوی حضرت فاطمه زهرا (س) ضمن یادآوری فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) فجر درخشانی است که از گریبان او ستاره‌های امامت و ولایت درخشیده است.

 شمس گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و متصل به شخصیت والای حضرت فاطمه (س) است.

وی در ادامه بیان داشت: در انقلاب ۴ اصل مهم وجود دارد و بنای انقلاب نیز برهمین مبنا است که این اصول شامل تفکر جهانی بودن انقلاب، نگاه به اسلام و صرفاً مسائل اسلام، توجه به مستضعفین و توانایی ایثار و ایستادگی و مقاومت و زنده نگه داشتن شعار ما می‌توانیم است.

فرمانده سپاه فریمان در پایان با تأکید براین نکته و اصول اظهار داشت: این چهار اصل در صورتی موفق خواهد شد که همه ما گوش به فرمان، ولی فقیه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها