مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه لردگان در جمع مردم روستای بوگر گفت: رژیم پهلوی در امورات خود هیچگونه استقلال سیاسی نداشت و وابسته محض بود.
کد خبر: ۹۱۰۹۶۲۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال وبختیاری ؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان در جمع بسیجیان و اقشار مختلف مردم روستای بوگر، ضمن تبیین ماهیت معنوی انقلاب اسلامی  و با اشاره به حساسیت برهه تاریخی کنونی، رمز موفقیت را اتکای به ظرفیت درونی دانست .

حجت الاسلام سید مهران کریم پور،  گفت: هم امام امت پرچم را برافراشته داشته و هم مردم به خوبی به عنوان امت گرداگرد این پرچم در پشت سر حرکت می‌کنند، این لایه‌ی وسط و مدیریت در نظام است که باید مبتنی بر مسائل اسلامی و اعتقادی و ظرفیت‌های داخلی مجاهدت و تلاش نماید.
 حجت الاسلام کریم پور افزود: موضوع انقلاب اسلامی آنقدر اهمیت و عظمت دارد که نمی‌بایست هیچ گاه از آن غافل بشویم و مستمرا نیاز داریم که به ماهیت انقلاب، مبانی و اصول انقلاب، کارکرد‌های انقلاب و شرایط انقلاب بپردازیم و مسیری را که بناست طی بکنیم با یک نگاه دقیق و عمیق و روشن ادامه بدهیم
وی ادامه داد: اینکه مردم در آن دوره و پس از آن شعار استقلال را سر دست گرفته اند و بلند کرده اند نشانگر این است که در آن دوران این استقلال مورد خدشه قرار گرفته بود. استقلال در عرصه‌های متعدد معنا می‌یابد، هم در حوزه سیاسی و حکومت و هم در حوزه‌های دیگر همچون استقلال نظامی که برای دفاع از یک ملت ضروریست و هم استقلال در فرهنگ که برای صیانت از هویت یک ملت ضرویست.

کریم پور گفت: استقلال اقتصادی نیز  که برای معیشت مردم و یک جامعه می‌بایست مورد توجه باشد دارای اهمیت است و هم استقلال علمی و سایر موضوعات دیگر و عرصه ها‌ی دیگر، اما از میان این‌ها استقلال سیاسی، استقلال پایه است، یعنی اگر مردم نتوانند حکومتی که بر آن‌ها حاکم است و یا کسانی را که به عنوان حاکمان این سرزمین هستند دیگران تعیین کنند و بر سرنوشت مردم مسلط شوند، این بدترین نوع وابستگی است.
وی افزود: این نظام فقط محصول تلاش و مبارزه‌ی سال‌های منتهی به انقلاب نیست، بلکه انقلاب امام راحل حاصل تمامی تلاش‌ها و مجاهداتی است که در طول تاریخ تشیع صورت گرفته و خلاصه اش در نظامی به نام جمهوری اسلامی هویدا شده، لذا وقتی گفته می‌شود حفظ این نظام از اوجب واجبات است یعنی حفاظت از تمامی مبارزات در طول تاریخ تشیع.

این مقام مسئول ادامه داد: استقلال خواهی و آزادی خواهی و عزت خواهی تنها در محدوده‌ی جغرافیای این کشور محدود نمی‌شود و این نظام تشکیل شده که شرایط را برای همه‌ی جامعه‌ی بشریت، همه‌ی کسانی که بنا دارند مستقل و عزتمند و آزاد و در مسیر حق و حقیقت قرار بگیرند زمینه سازی کند.

ارسال نظرات