خبرهای داغ:
بانوان بصیر و فاطمی شهمیرزاد به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تجمع کردند
کد خبر: ۹۱۰۹۶۱۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهدیشهر و به مناسبت پاسداشت جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران و شهادت زهرای اطهر سلام الله تجمع بانوان بصیر و ولائی شهمیرزاد برگزار شد.
کمالی، استاد دانشگاه در مراسم تجمع زنان فاطمی در شهمیرزاد ضمن تبریک ایام الله فجر انقلاب و تسلیت شهادت فاطمه زهرا سلام الله گفت: همه ما تحت تاثیر عوامل محیطی هستیم،ذهنیت ما ناگزیر است اما خداوند برای ما الگو معرفی میکند؛ پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و زهرای مرضیه سلام الله بهترین الگو هستند.
کمالی افزود: اعمال و رفتار ما بیانگر شخصیت الگوی ماست،خداوند حضرت رسول و دخترش زهرای مرضیه را به عنوان الگو آفریده است که بهانه خلقت است،مقام شفاعت ائمه معصومین شامل حال بندگان می شود؛ اما شفاعت ائمه شامل حال کسانی که در مسیر توبه و استغفار نیستند نمیشود.
کمالی افزود: خداوند جبار است و انسان در مسیر قرار گرفته را پذیرا خواهد بود؛ حضرت زهرا (س) دارای منش خاصی بود و باید بدانیم خواسته های حضرت چه بوده است؛اول خواندن قرآن و انس با مفاهیم الهی و توجه ویژه به جایگاه قرآن در زندگی و در تربیت کودک نقش مهمی خواهد داشت.
وی افزود: لزوم عامل به عمل بهتر از آمر به عمل است؛ در امورات دینی و روش تربیتی باید از خود شروع کنیم؛ قلب مشغول به خود دارای دل مشغولی دنیاست که منشا تمام مشکلات و آسیبهاست و دلی که مشغول آخرت است فقط دنبال عبادت است و از دنیایش نمیتواند لذتی ببرد ولی کسی که دل مشغولی او مولا باشد،دنیا و آخرتش را دارد و لذت و بهره کافی از دنیا و آخرت خواهد برد.
این استاد دانشگاه گفت: دومین امر مورد توجه حضرت زهرا (س)عشق به رسول مبارک است و در مرحله سوم انفاق در راه خدا با شرایطی که دستور اسلام است؛ مادران و زنان باید با تاسی از ساحت زهرا سلام الله پیرو واقعی ایشان باشند.
کمالی تصریح کرد: از دیگر مصادیق حضرت زهرا(س) که برای همه ما زنان و مردان واجب و لازم است،عفت در گفتار و کردار و رفتار می باشد که شامل چشم،گوش،هوش، اقتصاد و معیشت می شود و امروز بیشتر از همیشه به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا سلام الله نیازمندیم
ارسال نظرات
پر بیننده ها