درپنجمین همایش پیشکسوتان بیان شد؛

حضرت زهرا (س)دردفاع ازامامت جان خود و فرزندش را تقدیم خدا کرد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر معصومی درپنجمین همایش پیشکسوتان و طلایه داران انقلاب در شهرکرد گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها دردفاع از امامت و ولایت جان خود و فرزندش را تقدیم خدا کرد .
کد خبر: ۹۱۰۹۵۵۴
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛همزمان با ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی همایش پنجمین همایش پیشکسوتان و طلایه داران انقلاب اسلامی همراه با اقامه نماز مغرب وعشاء درمسجد جامع شهرکرد برگزار شد.

دراین مراسم باشکوه که جمعی از مسئولان ، مبارزین پیش ازپیروزی انقلاب اسلامی،جوانان وخواهران حضورداشتندحجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود معصومی اساتیدحوزه و دانشگاه،مولف،محقق و پژوهشگر با تسلیت شهادت مظلومانه صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداست چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح فضایل و حمایت صدیقه اطهر سلام الله علیها از ولایت و امامت و نیز مقایسه انقلاب اسلامی با عصر امامت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام پرداخت.

اساتیدحوزه ودانشگاه به فتنه گری های دشمنان اشاره کرد و گفت:مردم نسبت به پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم محبت خیلی زیادی داشتند، به گونه ی که اجازه نمی دادند قطره ای از آب وضویش به زمین برسد و در کنارآن حضرت بودن و صحبت کردن با ایشان را افتخاری بسیار بزرگ می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکترمعصومی افزود: افرادی که با نبی گرامی اسلام بودند از محبت آن حضرت به سبب خلقت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اطلاع داشتند و میدانستند و بارها دیده و شنیده بودند که رحمت العالمین در بیان و عمل چگونه برای دخترش صدیقه طاهره احترام قائل بودند.

مولف،محقق و پژوهشگرمسایل دینی به لزوم بصیرت افزایی و دشمن شناسی اشاره کرد و ادامه داد: مردم حادثه غدیر خم را دیده و یا شنیده بودند اما فتنه گران پس از رحلت پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم دراین فاصله کوتاه چه کردند که باید حضرت زهرای مرضیه به میدان بیاید و تا مرز شهادت از امامت و ولایت دفاع کند و جان خود و فرزندش را در این راه تقدیم خدا کند.

وی به ابعاد شخصیتی امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام اشاره کرد اظهار کرد:حضرت علی علیه السلام  ضمن داشتن علم و دانش بالا ، مرد سیاست، مرد عبادت و بندگی خدا،مرد اقتصاد و مرد مبارزه و جنگ با دشمنان اسلام بود و در همه عرصه ها و از جمله اقتصاد به یاری محرمان شتافت، تاریخ گواه بر تلاش های آن حضرت در زمینه های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین دکترمعصومی به توطئه ها دشمنان علیه اسلام ناب اشاره کرد و گفت: فتنگران با شیوه های مختلف اصحاب و یارانش را ازحضرت علی علیه السلام جدا کردند  و برخی از مبارزین همراه پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم را در مقابل آن حضرت قرار دادند که عوام در انتخاب راه با مشکل مواجه شوند .

اساتیدحوزه ودانشگاه به توطئه ها،فتنه گری و دشمنی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:کم نبودند افرادی که در مبارزات با امام راحل موسس انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همراه بودند اما با فتنگری دشمنان و یا بواسطه دنیا طلبی از مسیر ولایت و انقلاب اسلامی جدا و با دشمنان همراه شدند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،پخش سرودجمهوری اسلامی،سخنرانی ، خاطره گویی مبارزین پیش ازپیروزی انقلاب اسلامی،تجلیل ازپیشکسوتان وطلایه داران، رونمایی از کتاب تاریخ استان چهارمحال وبختیاری در انقلاب اسلامی و ضیافت شام از برنامه های این آیین بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار