یک استاد دانشگاه گفت: وظیفه اصلی بسیج عمق بخشی به نظام و نظارت عمومی در آن است
کد خبر: ۹۱۰۹۵۲۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، دکتر عزیزی، استاد دانشگاه در گردهمایی مسئولین و اعضای هیئت‌های اندیشه ورز و مجامع اقشار بسیج که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی سمنان برگزار شد ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: سازمان بسیج نقش بسیار مهم و کلیدی در نظارت و حفاظت انقلاب دارد و لازمه‌ی آن درک مناسب مسائل و مشکلات است. یعنی بسیج برای مقابله با هر مسئله‌ای ابتدا باید آن را به طور دقیق بشناسد
وی افزود: بسیج برای ورود در حل مسائل اقتصادی ابتدا باید ظرفیت‌های موجود در این حوزه را بشناسد و درک کند؛ در حوزه‌ی علم و فناوری نیز بسیج اساتید باید سیاست‌ها را بشناسد و برای پیشرفت در این عرصه تلاش کند.
عزیزی ادامه داد: بسیج باید حتی در قسمت‌های خاص نظام و انقلاب نظارت داشته باشد و هرگونه سیاستی را که موجب پیشرفت انقلاب می‌شود به فعلیت برساند.
وی خاطرنشان کرد: اگر بسیج مطالبه گر نباشد و این تعهد در خانواده بسیج از بین برود به یقین این سازمات و نهاد مقدسی که به دستور امام (ره) تشکیل شد، کارکرد خود را از دست می‌دهد و تبدیل به یک نهاد بی فایده می‌شود.
وی با اشاره بر انواع تهدیداتی که موجب از بین رفتن یک پدیده می‌شود، افزود: هر پدیده‌ای که با تهدید ایستایی و بازدازندگی مواجه شود یعنی در معرض خطر است و اگر این مرحله تثبیت شود مرحله دوم خطر یعنی تحریف شوندگی ظاهر می‌شود.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی از وظایف بسیار مهم بسیج عمق بخشی به نظام و انقلاب است؛ بنابراین باید در این حوزه بیش از گذشته تلاش کنیم و در یک مرحله متوقف نباشیم.
وی با تاکید بر اینکه عدالت جزء جداناپذیر این انقلاب است، گفت: بیشترین وجود و تاثیر عدالت در حوزه‌ی اقتصادی است که دشمن آن را نشانه گیری کرده است؛ تحت هیچ شرایطی عدالت نباید از ساحت انقلاب اسلامی حذف شود و لازمه‌ی آن نظارت عمومی بسیج است.
وی اظهار کرد: امروز نهاد‌هایی مثل نهضت سواد آموزی، کمیته امداد، جهادسازندگی و بسیج مستضعفین که به دستور امام (ره) تاسیس شدند در معرض خطر دشمن قرار دارند؛ ما به عنوان مجموعه بسیج در این مقطع و دوران باید یک بار دیگر تکلیف شناسی کنیم و تکلیف خود را بدانیم.
عزیزی ادامه داد: همه نهاد‌هایی که به دستور امام تاسیس شدند دارای نقش‌های مشخص هستند و اگر درست ایفا شوند وضعیت فعلی از بین می‌رود.
وی بیان کرد: در هر موقعیتی که بسیج وارد شد جامعه نیز به کمک او آمد؛ اما انچه ک. باید به آن توجه شود تحلیل دوباره بسیج است.
عزیزی گفت: مسئله‌ی اساسی امروز کشور و انقلاب ((نفهمیدن)) است؛ چرا که اگر موقعیت‌ها و مشکلات فهمیده شوند راه چاره برای آن‌ها پیدا می‌شود.
وی بیان کرد: همه‌ی کار‌ها و اقدامات ما باید در راستای وظیفه‌ی اصلی بسیج یعنی عمق بخشی به انقلاب پیش رود.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها