خبرگزاری بسیج: امام جمعه قرچک دلیل اصلی دشمنی‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی را پایبندی مردم به شعارهای بنیادین انقلاب عنوان کرد و گفت: شعارهایی چون استقلال، آزادی و مردم‌سالاری مورد توجه جدی نظام و مردم است.
کد خبر: ۹۱۰۹۴۵۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، یادواره شهدا انقلاب اسلامی شامگاه چهارشنبه به مناسبت چهل سالگی انقلاب به همت  پایگاه بسیج شهید علیزاده در مسجد مهدیه باقرآباد قرچک برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک شامگاه در این مراسم با بیان اینکه ملتی که در راه خدا قیام می‌کند و ولایت الهی را می پذیرد، گفت: خداوند به آن مردم  ثبات قدم عطا می‌کند و آنها را از همه تنگناها و تنگه‌های سخت و خطرناک عبور می‌دهد.

وی ادامه داد: در چهل سال گذشته، ملت ایران بر همین مبنا و اساس توانسته است بر همه توطئه‌های دشمن غلبه کند.

استاد حوزه با ابراز اینکه اکنون که شعارهای اصلی و ارزش‌های بنیادین انقلاب پس از چهل سال نه تنها فراموش نشده است، افزود: بلکه این شعارها مورد توجه بیشتر نظام، رهبری و توده‌های مردم قرار گرفته است.

وی دلیل اصلی دشمنی‌های نظام سلطه با محوریت آمریکا علیه جمهوری اسلامی را پایبندی نظام و مردم به همین شعارها و ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: شعارها و ارزش‌هایی چون استقلال، آزادی، مردم‌سالاری، اعتماد به ‌نفس ملی، خودباوری ملی، عدالت، استکبار‌ستیزی، حمایت از مستضعفان و تحقق و پیاده‌ شدن احکام دین و شریعت مورد توجه جدی نظام و مردم است.

نماینده ولی فقیه در قرچک با اذعان به اینکه اگرچه امروز مشکلات و نارسایی‌هایی وجود دارد، ابراز داشت: مردم از رفتار برخی از مسؤولان گله دارند؛ لکن با گذشت چهل سال از زمان پیروزی انقلاب مردم نسبت به اصل انقلاب، شعارهای اصلی، آرمان‌ها و اهداف انقلاب همچنان وفادار و معتقد هستند.

وی تأکید کرد: بر اساس همین واقعیت، چهل سالگی انقلاب دوران پیری و دوران عقبگرد انقلاب نیست، دوران پختگی و نشاط انقلاب است. انقلاب در چهل سالگی به حمدالله با قدرت، با حفظ شعارها و با برافراشته بودن پرچم‌های اصلی، همچنان دارد به پیش می‌رود.

امام جمعه قرچک ضمن گرامیداشت سالروز شهدای عملیات والفجر8 ، حماسه‏ ملت ایران در دفاع مقدس را نمایشگر قله ظرفیت‌هاى انسانى مردم سرزمینمان خواند و مطرح کرد: فداکاری‌ها‌ى رزمندگانی چون شهدای عملیات والفجر 8 در هشت سال دفاع مقدس‏ توانست یک نظام الهى، معنوى، متکى بر تفکر و اندیشه درست و برخاسته از ایمان را تحکیم کند.

حجت الاسلام اسماعیلی با ابراز اینکه گاهی رنج و زحمت زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست، بیان کرد: شهید، چیز عظیم و حقیقت شگفت‌آوری است، ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده‌ایم و گذشتها، ایثارها، عظمتها، وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند را زیاد دیده‌ایم، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی برایمان مخفی مانده است، مثل عظمت خورشید و آفتاب که از شدّت ظهور برای کسانی که دائم در آفتابند مخفی می ماند./

خبرنگار: حق پرست

ارسال نظرات