همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر؛

مراسم عطرافشانی گلزار شهدای انقلاب اسلامی در بهشت رضا(ع) برگزار شد

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای انقلاب اسلامی«میهمانی لاله‌ها» با حضور مردم شهید پرور مشهد مقدس و نیروهای نظامی و انتظامی در بهشت رضا(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۳۸۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، این مراسم معنوی بعدازظهر امروز 18 بهمن ماه با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور مشهد مقدس و جمع کثیری از نیروهای مسلح این شهر در حسینیه شهدای بهشت رضا(ع) برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران توسط رزم نوازان ارتش آغاز شد و سپس با مداحی و ذکر مصیبت در وصف شهادت حضرت زهرا(س) ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سلطانی؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگر از این مراسم معنوی به سخنرانی پرداخت و ضمن تسلیت ایام شهادت اُم ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به اینکه زندگی انسان با 4 سوال محوری در روز قیامت مورد مواخذ قرار می‌گیرد، اظهار کرد: نخستین سوال درباره عمر و روزگار انسان است که شهدای عزیز کشورمان زیباترین، جامع ترین و کامل ترین بهره‌برداری را از عمر خویش داشتند چرا که زمانی چشم خود را بستند که خداوند نسبت به عملکرد آن‌ها رضایت داشتند.

وی ادامه داد: دومین سوال در خصوص جوانی و دوران طلایی زندگی انسان است که این شهدای والامقام جوانی خود را برای دفاع از دین خداوند، نصرت و یاری مکتب تشییع نثار کردند و سومین سوال مربوط به ثروت و مال انسان است که در این زمینه باید شهدا را الگوی خویش قرار دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: چهارمین سوال در روز قیامت درباره محبت، عشق و ارادت انسان نسبت به اهل بیت(ع) است که شهدا با الگوگیری از ائمه معصومین(ع) جان، مال و هستی خویش را در راه دفاع از امام حسین(ع)، حریم اهل بیت(ع)، دین مبین اسلام و عظمت ملت ایران فدا کردند.

حجتالاسلام سلطانی خاطرنشان کرد: امروزه اگر با افتخار و سربلندی برای زیارت به حرم اهل بیت(ع) و اعتاب مقدسه مشرف می‌شویم و در منطقه به عنوان قدرت برتر هستیم و اکنون چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حریم اهل بیت(ع) است.

در پایان این مراسم جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی مشهد مقدس با دریافت گل‌های رنگارنگ و گلاب ناب و معطر به صورت دسته جمعی به رسم ادب، احترام، تکریم و تجدید پیمان با شهدا و امام شهدا، بر سر مزار پاک و مطهر شهدای انقلاب اسلامی حاضر شدند و با گذاشتین گل و شستشوی قبور مطهر این شهدای معظم، یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی را گرامی‌داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار