خبرهای داغ:
در جشنواره بازی های بومی محلی شهرستان شاهرود از خانواده شهید انقلاب قربانعلی میرآخور با حضور رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، فرماندار و جانشین سپاه و مسئول تربیت بدنی سپاه شاهرود تجلیل شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۳۶۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جشنواره بازی‌های بومی محلی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، رئیس سازمان ورزش و جوانان استان و شهرستان، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه و مسئول تربیت بدنی سپاه شاهرود و سایر مسئولان ورزشی استان و شهرستان در سالن ورزشی شهرداری شاهرود برگزار شد.
در این مراسم که با روشن کردم مشعل بازی‌ها و اجرای رژه ورزشکاران و برنامه‌های متنوع ورزشی برگزار شد از خانواده شهید انقلاب قربانعلی میرآخوری تجلیل شد.
لازم به ذکر است، شهید قربانعلی میرآخوری متولد سال ۱۳۱۵ در بسطام از توابع شهر شاهرود در استان سمنان است، پدرش محمدحسن و مادرش آسیه نام داشت. تا پایان مقطع ابتدایی در دبستان بایزید تحصیل کرد و به دلیل فقر مالی از ادامه تحصیل بازماند، پس کنار پدر به کشاورزی پرداخت.
مدتی بعد، در سال ۱۳۳۸ ازدواج کرد که حاصل زندگی مشترکش ۵ فرزند بود.
در روز‌های پرشور انقلاب، در روستا، در راهپیمایی‌ها علیه حکومت پهلوی شرکت می‌کرد.
او در مجالس مذهبی و سخنرانی‌ها حضوری فعال داشت؛ تا اینکه روز ۲۳ بهمن ۱۳۵۷، در زادگاهش هنگامی که برای تصرف ژاندارمری همراه مردم در تظاهرات شرکت کرده بود؛ با تیراندازی مأموران حکومت پهلوی و اصابت گلوله، از ناحیه سر و پا به شدت مجروح شد و به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش بسطام قرار دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها