استاندار خراسان رضوی بیان داشت: طرح «معین اقتصاد مقاومتی» یک مدل توسعه‌ای است که متوقف نمی‌شود و تاکنون شش موافقتنامه معین اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های مختلف استان منعقد شده و این شرکت‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۰۹۲۸۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علیرضا رزم حسینی در جمع مدیران و فعالان اقتصادی شهرستان فریمان گفت: تاکنون شش موافقتنامه معین اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های مختلف استان منعقد شده و این شرکت‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: بدین منظور کلاس‌های آموزش کاربردی طی دو روز اخیر با حضور نمایندگان شش شرکت معین اقتصاد مقاومتی در استانداری خراسان رضوی برگزار شده است.

وی 'معین اقتصاد مقاومتی' را یک مدل توسعه‌ای که متوقف نمی‌شود توصیف و بیان کرد: زمانبندی بازخورد این اقدامات بستگی به اراده کارگزاران حکومت دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اقدامات در قالب مدل توسعه اقتصاد مقاومتی بطور مستقیم به مردم گزارش داده می‌شود. البته این اقدامات زمانبر است بطوری که اگر اکنون از مدل قلعه گنج کرمان صحبت می‌کنیم در پی گذشت پنج سال از اجرای آن طرح است.

وی گفت: به هر صورت مثلث توسعه اقتصادی در این استان پایدار بوده و چه بنده باشم و یا نباشم کارش را انجام خواهد داد. مثلث توسعه اقتصادی طرح ابتکاری رزم حسینی برای رونق و آبادانی است که اضلاع آن را 'نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان' تشکیل می‌دهند. در همین چارچوب ائمه جمعه هم ناظران عالی هستند که درون مثلث توسعه اقتصادی نقش آفرینی می‌کنند.

رزم حسینی ادامه داد: چنانچه کارگزارن حکومت دستشان را از حمایت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بردارند و فرش قرمز را جمع کنند ممکن است در عرصه توسعه اقتصادی با مشکلاتی روبرو شویم.

گفتنی است؛ طی امضای تفاهم نامه‌ای شرکت شیشه فلوت کاویان به عنوان یکی از معین‌های اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در شهرستان فریمان معرفی شد. این شرکت هم اکنون ۶۰ درصد تولید شیشه را کشور در اختیار دارد و حداقل ۵۰ درصد محصولاتش به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها