خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: مهمترین شاخصه ماندگاری حماسه آفرینی های‌ شهدا و ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین ارزش های انقلاب برای نسل جوان و عمل به وصیت شهداء است.
کد خبر: ۹۱۰۹۲۶۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در دیدار مسئولان قضایی استان با خانواده شهیدان غلامی و شیخی در بخش الموت غربی گفت: شهیدان معتبرترین سند افتخار، اقتدار و حقانیت انقلاب ما هستند و اگر امروز در محافل حرف از دستاوردهای انقلاب زده می شود نباید فراموش کنیم که همه آنها را مدیون و وام دار خون هزاران شهید دوران پیروزی انقلاب و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی هستیم.
وی افزود: شهدا انسان های بصیر و متدینی بودند که با احساس تکلیف و به تبعیت از ولایت در مقابل ظلم و ستم در دوران انقلاب و در مقابل تجاوز دشمن در دوران جنگ تحمیلی ایستادند و با ایثار جان شیرین خود در راه اسلام، انقلاب و میهن عزت و افتخار را برای این نظام به ارمغان آوردند.
رییس کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: امروز دشمن افکار نسل جوان ما را هدف قرار داده است و با هجمه های مختلف به ارزش های انقلاب به دنبال تضعیف باورهای جوانان ما هستند اما بعد از گذشت چهل سال از انقلاب و توطئه های فراوان دشمن جوانان ما هنوز پای ارزش هایی که شهدا برای آنها جنگیدند، ایستاده اند و امروز شاهدیم که همین جوانان برای حفظ و دفاع از میهن کیلومترها خارج از خاک کشور در مقابل تروریست ها و داعش می جنگند تا امنیت کشور و مردم ما به خطر نیفتد.
مقام ارشد قضایی استان بزرگ ترین رسالت در قبال شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال این فرهنگ به نسل جوان دانست و بیان داشت: مهمترین شاخصه ماندگاری حماسه آفرینی های‌ شهدا و ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین ارزش های انقلاب برای نسل جوان و عمل به وصیت شهداء است.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی تصریح کرد: شهیدان افراد برگزیده خداوند هستند و به برکت خون همین شهیدان امروز تمام آحاد مردم در امنیت کامل به سر می برند و خانواده شهداء در سعادت جامعه نقش به سزایی دارند.
این مقام قضایی استان اظهار داشت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران سرمایه‌های اصلی انقلاب و جامعه هستند که یاد آنان اشاعه ارزش‌های ایثار، پایداری و فداکاری در جامعه محسوب می‌شود به همین خاطر دلجویی و دیدار با آنها ادای دین و وظیفه همه ما است و این دیدارها نباید تنها به ایام مناسبتی سال خلاصه شود.
رییس شورای مسئولان قضایی استان در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده‌ شهداء با تقدیم عزیزان خود در راه احیای ارزش های اسلام عزت آفریدند و شما که خانواده شهید هستید، وقتی بر مصیبت خود صبر، شکر و تحمل می‌کنید، این را معامله با خدا بدانید.
وی در ادامه تاکید کرد: نشر ارزش‌های اخلاقی، معنوی و انسانی شهداء و خانواده آنها تأثیر بسزایی در اخلاق، فرهنگ اجتماعی و ترویج فرهنگ عاشورایی بخصوص در نسل جوان ما دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: والدین و خانواده شهداء انتظار و توقعی از ما مسئولان ندارند اما این دلیل نمی‌شود که ما از انجام‌ وظیفه خود غافل شویم و ارج نهادن و دیدار با خانواده شهدا را باید در اولویت کاری خود قرار دهیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها