همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، گردهمایی سیاسی شورای حوزه، فرماندهان پایگاه ها ی حوزه مقاومت امام رضا (علیه السلام) منطقه مشایخ ناحیه بسیج عشایری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۷۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت السلام سید محسن حسینیان  ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله دهه ی فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان بهترین و کاملترین الگو برای مرد و زن مسلمان در هر مکان و زمانی است. درس گرفتن از شیوه ی همسرداری، فرزند پروری، عفت و حیای حضرت، احترام به والدین، صبر و استقامت، ولایتمداری و دفاع تمام عیار از ولایت، امروزه بیش از هر زمانی برای ما لازم و ضروریست.

 حسینیان افزود: دلسوزترین افراد و خیر خواه ترین افراد نسبت به بشر، حضرات معصومین(علیهم السلام) بودند که ریشه در وجود نازنین حضرت زهرا(سلام الله علیها) و درس گرفته از مکتب ایشان هستند. تمامی انقلاب های گذشته و آینده ی مردمی در جهان،  ثمره ی ایستادگی و قیام و انقلاب انبیاء و اولیای الهی بوده است.

وی گفت: انسان نزد خدای متعال از جایگاه ویژه ای برخوردار است. او را تکریم کرده و مقام خلیفه اللهی بخشیده است. و به هیچ کس اجازه ی توهین به دیگری و حتی به خود فرد اجازه توهین و تحقیر خود را نداده است. خداوند در کنار نعمتهای متعدد مادی، نعمت های ارزشمند معنوی به مسلمانان خصوصا ملت ایران عطا کرده است، نعمت هایی چون اسلام، قرآن، آموزه های اهل بیت(علیهم السلام)، نماز، عفت و حیا و حجاب، امنیت و آرامش و در رأس همه، رهبری فقیه، حکیم، شجاع، بصیر و عزتمند عنایت فرموده است و از طرفی او را ارج نهاده و به او نعمت ارزشمند« مسئولیت» عطا کرده( کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته) و به او امر کرده « خذوا ما آتیناکم بقوه» تا این ارزشها را با قدرت حفظ کند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری بیان کرد: انقلاب اسلامی ارزش هایی را که تا حد زیادی از دست رفته و اگر وضعیت به همان شکل باقی می ماند به طور کامل از دست می رفت را با رهبری حکیمانه حضرت امام(ره) و فداکاری ها و ایثارگری ها و خون دل خوردن ها و استرس ها و اضطراب های مردم و عنایت الهی احیا کرد.

وی به تلاش حکومت پهلوی برای ترویج فساد در جامعه از طریق ایجاد مراکز فحشا و ستاره های فاسد سینما اشاره کرد و گفت:  جایگاه و عزت ملت ایران با وجود شاه مرعوب در مقابل عمال شرق و غرب و از طرفی بی توجهی به رأی و نظر مردم در انتخاب مسئولان  و مدیران کشور از بین رفته بود، در حالیکه انقلاب اسلامی به ملت ایران، عزت و عظمتی را که حق مسلم آنها بود از طریق حاکمان الهی، حق تصمیم گیری و توجه ویژه به رأی و نظر مردم و اقتدار در مقابل دشمنان خارجی هدیه کرد.

 حسینیان بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود موانع متعدد داخلی چون ترورها و حرکت های تجزیه طلبانه مناطق مختلف و تلاش منافقین داخلی و همچنین موانع متعدد خارجی چون هشت سال دفاع مقدس، تحریمهای زمان جنگ و بعد از آن و به قول خودشان تحریم های فلج کننده ی این اواخر، پیشرفت های قابل توجهی در حوزه های مختلف هسته ای، علمی، توان دفاعی و موشکی، نظامی و دیپلماسی و ... داشته است؛ اما در رژیم سابق با وجود اینکه تهدید و تحریم و جنگی در کار نبود و دست شاه کاملا در دست دوستان شرق و غرب بود، نه تنها پیشرفتی اتفاق نیفتاد؛ بلکه سرمایه های ملی کشور به تاراج رفت و کشور به طور کلی متکی به فروش نفت گردید. این آیینه ی عبرتی باید باشد برای کسانی که امروزه سنگ آمریکا و اروپا را به سینه می زنند و رها شدن از مشکلات را در دوستی با آنها تصور می کنند.

وی تصریح کرد: راه حق راه مبارزه با ظلم و زور و سلطه بوده و هست، چون ماهیت اسلام با ماهیت استکبار همخوانی ندارد، لذا همراه با سختی و دشمنی است؛ ولی قطعا با صبر و استقامت پیروزی از آن جبهه اسلام است.

ارسال نظرات