خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه مهدیشهر:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه مهدیشهر با اشاره بر دستاورد‌های انقلاب گفت:انقلاب اسلامی هویت زن را به او بازگرداند
کد خبر: ۹۱۰۹۱۲۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج در مهدیشهر، حجت الاسلام مرتضی یعقوبی در نشست بصیرتی که با حضور خواهران بسیجی در مسجد قائم درجزین برگزار شد اظهار کرد: زنان در انقلاب اسلامی عزت پیدا کرده اند؛ در واقع جایگاه زنان با تاسی از قرآن و روایات به یک عنصر مفید و تاثیر گذار تبدیل شده است.
وی در ادامه گفت: هویت زنان در انقلاب اسلامی برگردانده شد، آمار‌ها قبل از انقلاب وبعد از انقلاب نشان دهنده ارتقا جایگاه زنان ایرانی بعد از انقلاب نسبت به قبل از آن است.
یعقوبی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب درسال ۵۷ تنها ۳۵ درصد از زنان کشور با سواد بودند، امروز ۹۰ درصد زنان کشور با سواد هستند.
وی همچنین گفت: تعداد اساتید در گذشته در کشور ایران ۴/۱ دهم درصد بوده است، ولی امروز ۲۰ درصد اساتید را زنان تشکیل می‌دهند.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه مهدیشهر افزود: در زمینه ورزشی قبل از انقلاب، زنان در ۷ رشته ورزشی شرکت داشتند و امروزه ۳۸ رشته ورزشی به زنان اختصاص دارد و تعداد مربیان ۹ نفر قبل از انقلاب بوده، ولی امروز ۳۵ هزار نفر مربی زن در کشور داریم.
یعقوبی اضافه کرد: قبل از انقلاب، تعداد ورزشگاه‌ها محدود بود، اما امروز بالای ۳۰ ورزشگاه در هر استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: درزمینه پزشکی قبل از انقلاب، تعداد پزشک عمومی زن ۳ هزار و پانصد نفر بوده؛ درسال ۹۵ بالای ۶۰ هزار پزشک عمومی زن داشتیم و پزشک متخصص قبل از انقلاب ۵۹۷ نفر بودند که امروز ۳۰ هزار نفر پزشک متخصص درکشور درحال خدمت هستند.
یعقوبی گفت: تعداد داستان نویسان زن قبل از انقلاب ۱۰ نفر بودند که امروز حدود ۴ هزار نفر داستان نویس و ناشر زن در کشور درحال فعالیت هستند.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه مهدیشهر افزود: این آمار‌ها حضور زنان را درعرصه‌های مهم انقلاب بیان می‌کند که در واقع حقوق زنان در انقلاب اسلامی در شان والای زنان انجام شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها