پرهیز از کاخ‌نشینی مسؤولان و وجود وفاق ملی در حمایت از محرومان در کشور از مهم‌ترین مباحث مشترک مطرح‌شده در دیدار نماینده ولی‌فقیه در گیلان با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بود.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۱۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امشب در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دفتر امام‌جمعه رشت با اشاره به ترک پرویز فتاح از ساختمان شیشه‌ای و حضور در جنوب تهران اظهار کرد: کاخ‌نشینی برخی از مسؤولان از دردهای جامعه است.

کاخ‌نشینی بعضی مسؤولان از دردهای جامعه است

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه نظام اسلامی درصدد تمدن سازی اسلامی است گفت: مسؤولان باید طوری زندگی کنند که امید محرومان به ناامیدی تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد بخشی از آلام جامعه هدف را جبران کرده است افزود: انقلاب اسلامی بر این مبنا شکل گرفت تا کوخ‌نشینان طعم این دنیا را بچشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به اندیشه کلان نگری در نظام کاپیتالیستی اشاره کرد و گفت: نظام سرمایه‌داری می‌خواهد بخش‌های عادی جامعه سرریز سازمان‌های بزرگ آن‌ها باشد درحالی‌که نظام اسلامی توده‌های جامعه باید حفظ شوند.

وی با اشاره به اینکه چابک سازی و کوچک‌سازی از اقدام‌های کمیته امداد است بیان کرد: با جامعه هدف باید طوری رفتار شود که روزی بساط کمیته امداد جمع شده و مددجویان بتوانند مدیر و تولیدکننده باشند.

فلاحتی با تأکید بر هزینه کرد اعتبارات در مسیر درست گفت: درست مصرف کردن و تولید باید به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد آموزش داده شود.

وی به اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: تحریم‌ها در سایه مقاومت مردم و تدبیر مقام معظم رهبری شکسته شده و اکنون قدرت‌های جهانی به‌زانو درآمدند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دو نوع سازمان دولتی و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری داریم بیان کرد: مقام معظم رهبری در استان‌ها نماینده دارند و در جابه‌جایی‌ها نباید به نمایندگان ایشان بی‌توجهی شود.

وی با اشاره به تورم بالا در جامعه گفت: تورم بالا مردم را دچار مشکل کرده و نیاز است مسؤولان در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشند.

فلاحتی به ثبت‌نام توزیع گوشت اینترنتی اشاره کرد و افزود: مسؤولان باید بتوانند هوشمندانه مشکلات مردم را برطرف کنند.

افتتاح ۲۲۰ مسکن محرومان در گیلان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران اظهار کرد: به فضل الهی در حال عبور از شرایط سخت هستیم و کمر تحریم‌ها شکسته شده و دشمن شکست را پذیرفته و سر تعظیم فرود آورده است.

پرویز فتاح با بیان اینکه مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیشترین مقاومت در مقابل تحریم‌ها متعلق به این قشر است و موفقیت در برابر اعمال تحریم‌ها به لطف خداوند، درایت رهبری و بزرگواری مردم ایران تحقق پیدا کرده است.

وی به وجود وفاق ملی مسؤولان و دستگاه‌های مختلف در حمایت از مددجویان این نهاد اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی به‌طور یکپارچه از کمیته امداد حمایت می‌کند ضمن اینکه دولت با توجه به شرایط سخت، امسال بودجه ما را به‌طور کامل پرداخته است.

فتاح با اشاره به افتتاح ۲۲۰ خانه محرومان در دهه فجر جاری در گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد یک هزار و ۷۰۰ مسکن محرومان در استان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه وام اشتغال مددجویان گیلان 100 درصد جذب‌شده است گفت: سقف بعضی از تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد گیلان برداشته‌شده و امیدوارم اخبار بسیار خوبی از این استان داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات