خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
یادداشت / مهدی هادوی
انقلاب اسلامی موفق شد نظام استبدادی ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقد و جمهوری اسلامی (متکی بر آرای مردم و نظام دینی) را جایگزین آن نماید.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۱۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهدی هادوی  مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشکده پیراپزشکی ممسنی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران یادداشتی نوشت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

بسمه تعالی

22بهمن 1396 انقلاب اسلامی 39 بهار را پشت سر میگذارد و وارد چهملمین سال خود می‌شود. چهار دهه تلاش،مقاومت،بیداری،ایستادگی، پیشرفت،آبادانی،آزادی را گرامی می‌داریم .

آنتونی گیدنز جامعه شناس مشهور جهان می گوید اگر از من در باره ی تاثیر انقلاب اسلامی سوال کنید می گویم :«انقلاب اسلامی نگاه و رویکرد دنیا را از توجه به لیبرالیسم و سوسیالیسم به سمت اسلام برگرداند و این یک دستاورد بزرگ است».

انقلاب اسلامی دستاوردها، ویژگی و کارنامه موفقی را دارد که پرداختن به آنها مجالی دیگر را می طلبد اما در یک دسته بندی کلی آنچه که انقلاب اسلامی را نسبت به سایر انقلاب های جهان برتر بخشیده و قرن بیستم «قرن امام خمینی»نامیده شده است.

انقلاب اسلامی «الهام بخش و هدایتگری مبارزه محرومان و مستضعفان علیه مستکبرین ،ظهور نسل جدیدی از رهبران اسلامگرا در جهان اسلام که مخالف سیطره استکبار بودن ، شکستن استوره شکست ناپذیری اسراییل و به چالش کشیدن و فروریختن هیمنه کاریکاتوری آمریکا در جهان » را باید از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد.

انقلاب اسلامی موفق شد نظام استبدادی 2500 ساله شاهنشاهی را ساقد و جمهوری اسلامی (متکی بر آرای مردم و نظام دینی )را جایگزین آن نماید.

در پرتو انقلاب اسلامی( ایران قدرت بزرگ منطقه ای شده است،همچنین موفق شده است بسیاری از زیر ساخت هایی که برای توسعه پایدار و همه جانبه در عرصه اقتصادی ،فنی،بازگانی،مخابراتی ،مواصلاتی) نیاز دارد را ایجاد کند واین همه با تحمیل 8 سال جنگ نابرابر و ظالمانه رژیم بعثی صدام و حامیان جهانی او، تحریم ها و تهدید های جهانی بوده است.

در حوزه بهداشت و سلامت ،علم و فناوری ،کشاورزی، هوا فضا ، موشکی ،هسته ای ، صنایع دفاعی ، نانو ، بایوتکنولوژیکی و دستاورد های بزرگی را ایران اسلامی به دست آورده است. اما به این‌همه قانع نیستیم ما راه چهل ساله را با افتخار آمده ایم،و امیدوار به آینده هستیم. با نگاه آینده پژوهانه به انقلاب باید چالش ها و آسیب ها را مورد واکاوی قرار داد.

امروزه ازجمله مهم ترین چالش های فراروی انقلاب اسلامی در چهل سالگی «ناکارآمدی نظام اجرایی،فساد افسرار گسیخته،ضعف نظارت بر کارها،مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم، گرانی و برخی مسائل آسیب زا در حوضه اجتماعی، اعتیاد ، طلاق...» هستند.

اما ما موانع و مشکلات را یکی پس از دیگری با سرپنجه تدبیر حل می کنیم و جمهوری اسلامی را الگویی برای جهانیان قرار می دهیم. "ما می توانیم اگر بخواهیم"

ارسال نظرات
پر بیننده ها