خبرهای داغ:
در بخشی از این بیانیه ضمن دعوت از همه زنان برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز 22 بهمن آمده است: مدعیان غرب‌گرایی باید بدانند که دفاع از حقوق زنان با اندیشه‌های غربی راه به جایی نخواهد برد و روند پرفروغ چهل سال بالندگی زنان ایرانی با توجه ویژه به هویت زنانه، ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۰۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج جامعه زنان کشور، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طی بیانیه ای از عموم زنان انقلابی خواست تا بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی روز 22 بهمن، به بزرگداشت  چهار دهه عظمت در انقلاب اسلامی بپردازند. در این بیانیه آمده است:

«نقش بانوان در دوران مبارزه، پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از انقلاب به ‌ویژه دوره بسیار سخت دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف، نقشی مؤثر، ممتاز و بی‌جایگزین است که با هیچ معیاری قابل اندازه‌گیری نیست» (بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله))

اکنون در طلیعه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، الگوی جامع و کامل اندیشه دینی آن بزرگ‌مردی که از سلاله پاک رسول خدا پنجره‌ه­ای جدید رو به انسان سرگشته معاصر گشود و با ابتنا بر وحی، اسلام و عقلانیت نظام مترقی جمهوری اسلامی را جایگزین نظام ارتجاع و منحط شاهنشاهی کرد. آرمانی که با مدد الهی و پشتوانه عظیم مردمی، اتکاء به نفس، اتحاد کلمه و وحدت ملی پشت سر امام خمینی­(ره) کشور را از عقب‌ماندگی دوران شاهنشاهی و ناسیونالیسم رویایی و جریان پوچ‌گرای لیبرال دموکراسی و کمونیسم رهانید و حیات طیبه اسلامی و الگوی مترقی مردم‌سالاری دینی را برای بشریت به ارمغان آورد.

امروز پرچمدار و سکاندار انقلاب، بزرگ‌مردی خردمند و مردی از تبار عارفان و سالکان الی الله است که با توکل بر خدا و اتکاء به نفس مثال زدنی و تأکید بر تبعیت از منویات امام­ خمینی(ره) و پاسداری از ارزش‌های اسلامی، کشتی انقلاب را در میان امواج و تلاطم راهبری می‌کند. ملت رشید و صبوری که با چهار دهه جهاد و چهار دهه مقاومت و تبعیت محض از ولایت فقیه در حمایت از مظلوم؛ ظلم‌ستیزی و مبارزه با استبداد و استکبار را آموختند و با استعانت از زیرساخت‌های انقلابی و جهادی، الگویی اسلامی-ایرانی از پیشرفت را در عرصه­‌های مختلف محقق ساختند.

بدیهی است طی چهار دهه گذشته، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به ایران عزیز از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌­اند، اما فشارها باعث نشد که به تعبیر مقام معظم رهبری «این کشور باعظمت، این ملت بزرگ و این مردم مخلص و دلسوز از صحنه خارج شوند.»

تردید نیست که اگر این انقلاب علی رغم همه موانع و شدائد توانست به رشدی در خور در پهنه جهان دست یافته و در تسخیر دلها و بیداری وجدانها نقشی بی بدیل داشته است، تنها و تنها به مدد این وجوه پر رنگ معنوی بوده است. و بی شک آینده این انقلاب و رشد و پویایی بیش از پیش آن هم در گروی احیای بیشتر و بیشتر همین وجوه است. کیست که نداند اقتدار و استواری این نظام از مردمی است که علی رغم همه سختی ها و مرارت ها که در طول این سالیان تحمل کرده اند و می کنند هنوز پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند و به تمام قد از آرمان ها و ارزش های آن که استقلال و آزادی در راس آن است دفاع می کنند و ۲۲ بهمن فرصتی است که نه فقط در درون مرزها که در سطح همه بشریتی که مخاطب پیام انسان ساز انقلاب اسلامی است، وجه فرهنگی و اخلاقی و استکبار ستیزی این انقلاب پر رنگ شود.

بدون شک همزمان با ظهور انقلاب اسلامی در ایران، بانوان نیز تحول یافته و تحول آفریدند، هر روز به سمت کمال و رشد حرکت کرده و راه تازه‌ای به سوی شکوفایی انسانی خود یافتند، در کوره انقلاب آبدیده شده و مستحکم‌تر از همیشه ایستادند. بیشترین دستاورد انقلاب اسلامی برای ایشان همانا بازیابی هویت دینی و اسلامی خود و باور توانمندی‌هایشان، در عرصه‌های گوناگون بوده به طوریکه با حفظ دیانتشان اکنون قله‌های رفیع موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کرده و الگویی برای زنان مسلمان جهان شده‌اند.

انقلاب اسلامی با حضور و مشارکت آگاهانه زنان این سرزمین شکل گرفت، به پیروزی رسید و برقرار ماند، امروز هم برای ادامه طریق و بقای انقلاب اسلامی زنان باید در صحنه باشند و هستند. چرا که انقلاب اسلامی برای زنان در ایران و بلکه جهان، تعریف کننده خط سیری تازه بود که نه با خط سیر زن شرقی دورمانده از رشد و حرکت اجتماعی سازگاری داشت و نه با خط  سیر زن غربی که از سوی مدرنیته تعریف شد و عملا زن را در حد یک ابزار جنسی در خدمت نظام سرمایه داری فزون طلب در آورد.

زن برخاسته از انقلاب اسلامی، چهره ای نو و درخشان بوده که نه اسیر روزمرگی و انزوای خانگی گشته و نه به عروسک بی اراده در دست اربابان زر و زور تبدیل شده؛ بلکه نمایشی تمام عیار از «الگوی سوم زن» است.

 بزرگداشت انقلاب اسلامی یعنی بزرگداشت این زن و خط سیری که به حضور اجتماعی و سیاسی زن به عنوان عامل تکامل فرد و جامعه در کنار نقش بی بدیل او در خانواده تاکید دارد.

متاسفانه این روزها شاهد پروبال گرفتن جریان ها و تفکرات فمینیستی در کشور هستیم که درصدد تغییر چهره واقعی زن مسلمانی ایرانی و نگاهی ابزارگونه به آن هستند. این مدعیان غرب‌گرایی باید بدانند که دفاع از حقوق زنان با اندیشه‌های غربی راه به جایی نخواهد برد و روند پرفروغ چهل سال بالندگی زنان ایرانی با توجه ویژه به هویت زنانه ادامه خواهد یافت.

سازمان بسیج جامعه زنان کشور از عموم مردم ایران دعوت می کند که با هدف پاسداری از انقلاب خود بار دیگر به خیابان ها بیایند و با حضور یکپارچه و با شکوه خود به تحکیم انقلاب مدد رسانند و در این میان یقیناً زنان آگاه و با بصیرت این انقلاب جایگاه ویژه ای دارند و امید است که به عنوان پرچمداران این حمایت محسوب گردند و الگوی عموم مردم قرار گیرند.

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات