رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت ستاد کل نیروهای مسلح در آئین یادواره شهدای شرکت مارگاین:

آمریکا در موارد متعدد ثابت کرد قابل اعتماد نیست

خبرگزاری بسیج: چهارمین یادواره شهدای شرکت مارگاین به همت پایگاه بسیج انصارالحسین(ع) با حضور رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت ستاد کل نیروهای مسلح، خانواده معظم شهدا ، مسئولین شهرری و مدیران وکارکنان خدوم شرکت برگزار شد. همچنین حضور شهید گمنام در این مراسم جلا بخش دلهای زنگار گرفته بود.
کد خبر: ۹۱۰۹۰۵۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت ستاد کل نیروهای مسلح در آئین چهارمین یادواره شهدای شرکت مارگاین گفت: پیش از انقلاب کشور ما هیچ اراده ای از خود نداشت و به عنوان یک مستعمره در خدمت آمریکا و اروپا بود.

«صفرعلی براتلو» افزود: آمریکایی ها پیش از انقلاب از ایران حق توحش دریافت می کردند؛ اگر قطعه ای از تجهیزات فنی در کشور خراب می شد اجازه نمی دادند متخصصین داخلی در تعمیر آن نظارت داشته باشند و آن را به آمریکا منتقل کرده و پس از تعمیر به کشور می آوردند و از این طریق وابستگی ایران را تشدید می کردند. اما بعد از انقلاب امام به ملت ایران عزت داد و دستاوردهای کشور قابل مقایسه با دوران طاغوت نیست.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی که صدام با حمایت آمریکا و غرب به راه انداخت، اظهار داشت: زمانی که صدام به ما حمله کرد عراق 4000 فروند هواپیمای جنگنده داشت اما در پایان جنگ 700 هواپیمای جنگی داشت و بقیه را فرزندان شما در دوران دفاع مقدس سرنگون کردند. عراق در آغاز جنگ 12 لشکر داشت اما در پایان 50 لشکر داشت که از 36 کشور ما اسیر گرفته بودیم. اما امروز شاهد هستیم که ایران در اوج قدرت قرار دارد و سردار سلیمانی به عنوان سرباز نظام در مرز عراق با رئیس جمهور این کشور مذاکره می کنند و عراق امروز در دست حزب الله و جیش الشعبی است که تربیت یافتگان جمهوری اسلامی هستند. این دستاوردها دستاوردهای کمی نیست.

  براتلو با اشاره به انتقاداتی که از حضور رزمندگان ما  در سوریه مطرح می شد گفت: در ابتدا خیلی از افراد تصور می کردند که اعزام نیرو به سوریه برای مبارزه با داعش هزینه های است که از ایران به سوریه سرازیر می شود اما امروز همه آنها به جای ضربه زدن تشکر می کنند و اذعان دارند که اگر ما آن روز در سوریه مقابل داعش نمی ایستادیم امروز باید در مرزهای خودمان با داعش می جنگیدیم.

 وی گفت: مردم از وضعیت معیشتی خود گله دارند قطعا ما هم از این وضعیت راضی نیستیم اما با وجود این شرایط سخت مردم اصل نظام را فراموش نمی کنند.

براتلو با تجلیل از شهدای گرانقدر، اظهار داشت: شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می خورند، این صحبت من و دیگران نیست بلکه نص صریح قرآن و فرمان خداست. لذا به شهدا تمسک بجوئید شهدا حاجت می دهند اگر گرفتاری دارید تردید نکنید که با توسل به شهدا مشکلات تان رفع می شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد تصور می کنند که ما بدون وجود آمریکا آب هم نمی توانیم بخوریم ، تصریح کرد: این افراد تاریخ را فراموش می کنند. براتلو ادامه داد: در زمان مرحوم آیت الله رفسنجانی برای آزادی گروگان های آمریکایی وارد مذاکره شدیم و به عنوان واسطه و نفوذی در حزب الله داشتیم تلاش کردیم که گروگان ها را آزاد کنیم و در مقابل دارایی های بلوکه شده ما آزاد شود اما بعد از اینکه گروگانهای آمریکایی آزاد شدند آمریکا به وعده خود عمل نکرد مرحله بعد ماجرای افغانستان و عراق بود که که مذاکره کردیم و آخرین آنها برجام بود و فضا به گونه ای ترسیم می شد که حل همه مشکلات در گروی مذاکره با آمریکا است اما مقام معظم رهبری چارچوب ها را مشخص کردند و اگر ایشان هشدار نمی دادند وضعیت به گونه دیگری بود و امروز می بینیم که معظم له به خوبی از بد عهدی های آمریکایی ها آگاه بودند و ترامپ کاری کرد که جوانهای ما متوجه شدند سیاست های رهبر انقلاب درست و صحیح بوده است.

در ادامه این مراسم معنوی حاج حمید نیکدل به ذکر مصیبت در رثای شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) پرداخت. در پایان مراسم از خانواده شش شهید شرکت مارگارین با اهدای لوح تقدیر ، وتندیس یادواره  تقدیر بعمل آمد .

 

  

.

ارسال نظرات