مسئول مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه گفت: با توجه به تهدیدات همه جانبه از سوی دشمنان انقلاب اسلامی ضرورت ورود به کالاهای اساسی مردم یکی از مهم ترین الویتها می باشد.
کد خبر: ۹۱۰۸۹۱۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، دکتر حیدر زاده، مسئول مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره تحول در اشتغالزایی و تولید کشور و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مرکز اقتصاد مقاومتی هامون، با تدبیر فرماندهی کل سپاه جهت کمک به طراحی زنجیره‌ای تامین برخی از محصولات استراتژی و الگو سازی آن، ما اقدام به طراحی و راه اندازی طرح‌هایی در راستای تامین امنیت غذایی کردیم که بر این اساس زنجیره اقتصادی مردم پایه به صورت شبکه‌ای در سراسر کشور راه اندازی شد.

وی افزود: طرح پرورش دام سنگین و سبک از طرح‌های الویت دار در عرصه‌های راهبردی و مزیت دار در چارچوب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی قابل اجرا می‌باشد.

حیدر زاده تصریح کرد: با توجه به تهدیدات همه جانبه از سوی دشمنان انقلاب اسلامی، ضرورت ورود به کالا‌های اساسی مردم یکی از مهم‌ترین الویت‌ها می‌باشد.

مسئول مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه ادامه داد: طرح پروار بندی برای خانوار روستایی و پایداری آن‌ها در کانون فعلی یک طرح کمکی محسوب می‌شود و با استقبال خوبی در سراسر کشور مواجه شده است.

این مسئول نقص در مدیریت زنجیره‌ای تامین، بین تولید و توزیع بازار، عدم توجه کافی به نقش مردم در تولید دام و بالا بودن قیمت تمام شده گوشت و تاثیر پذیری از نوسانات قیمت عرضه را از چالش‌های عمده در این طرح بر شمرد و بیان کرد: این مرکز با هدف الگو سازی و تکثیر دام از زنجیره تولید تا مصرف و کاهش واردات گوشت از خارج کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.
ارسال نظرات