همزمان با چهلمین سال بهار انقلاب اسلامی و با حضور دکتر طالبی استاندار یزد فاز اول مجتمع آبرسانی روستایی امام حسین به بخش خضرآباد و فاز دوم واحد تولیدی، سلولزی محصولات بهداشتی در شهرک صنعتی فولاد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۰۸۸۴۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، روز سه شنبه 16 بهمن ماه ، همزمان با چهلمین سال بهار انقلاب اسلامی و با حضور استاندار یزد، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیرعامل آبفار ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، فرماندار، ائمه جمعه اشکذر، خضرآباد و رستاق و جمعی از مسئولان شهرستانی پروژه های عمرانی و صنعتی شهرستان در بخش خضرآباد به بهره برداری رسید.
 بهره برداری از فاز اول مجتمع آبرسانی روستایی امام حسین به بخش خضرآباد با 17 کیلومتر خط انتقال، 500 متر مکعب مخزن، چهار باب ایستگاه پمپاژ، 13 کیلومتر بازسازی شبکه و حفر و تجهیز یک حلقه چاه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان از جمله پروژه مهمی بود که با حضور دکتر طالبی افتتاح شد.
 استاندار یزد در آیین افتتاح این مراسم  تامین آب شرب بخش خضرآباد را از مطالبات به حق مردم این منطقه دانست و گفت: خوشبختانه این درخواست مردم با حمایت های دولت تدبیر و امید در تامین اعتبار لازم برای پروژه به ثمر نشست و امروز شاهد بهره برداری ازفاز اول این مجتمع هستیم.
 دکتر محمدعلی طالبی با بیان اینکه شاخص بهر مندی روستاهای استان از آب شرب 57 درصد می باشد، اظهار داشت: این آمار نشان می دهد که استان یزد یکی از پایین ترین نرخ های بهره مندی در سطح کشور در زمینه تامین آب شرب مناطق روستایی داراست که منجر به رشد شهرنشینی و خالی شدن روستاهای استان از سکنه نیز گردیده است.
 استاندار یزد ادامه داد: امروز کمتر از 15 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند لذا باید امکانات و شرایط زندگی و فعالیت در روستاها از جمله تامین آب شرب پایدار که اساس ترین نیاز روستاها به شمار می رود را فراهم کرد تا شاهد بازگشت جمعیت و رونق گرفتن دوباره روستاها باشیم.
 دکتر طالبی خاطر نشان کرد: با ظرفیت های موجود استان برنامه های حوزه توسعه روستاها به ویژه آب رسانی را با جدیت دنبال کرده تا ضمن ارتقا شاخص بهره مندی روستاها از آب شرب، خدمت شایسته ای را به روستاها کرده وکمتر شاهد مسائل و مشکلات اجتماعی در حوزه شهرها باشیم.
 افتتاح فاز دوم واحد تولیدی، سلولزی محصولات بهداشتی  با اشتغال زایی دویست و بیست نفر شامل ماشین آلات پوشاک و ظرفیت تولید 650 عدد پوشک نوزاد در دقیقه با اعتباری بالغ  بر 100 میلیارد تومان از پروژه های دیگری بود که در شهرک صنعتی فولاد و با حضور استاندار یزد به بهره برداری رسید. 
انتهای پیام/د 
 
ارسال نظرات