منتظری گفت: نفاق یکی از بزرگترین رذایل اخلاقی است و کسی که گرفتار این رذیله باشد را منافق می‌نامند، فکر نمی‌کنم هیچ جامعه ملت، مکتب، دین و آیینی وجود داشته باشد که بر نفاق و حرکت منافق مهر تایید بزند.
کد خبر: ۹۱۰۸۸۴۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست خبری آغاز به کار دبیرخانه بازخوانی دهه ۶۰ که صبح امروز در باشگاه خبرنگاران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (ص) اظهار کرد: در دهه پرخیر و برکت فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، این ایام را به حضور ملت بزرگوار و تمام کسانی که در راه استکبار و آزادی مبارزه می‌کنند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: این ایام را گرامی می‌داریم و به شهدایی که چه قبل از پیروزی انقلاب و چه در ایام پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب با ایثار خون خود این درخت را بارور کردند و به ثمر نشاندند و استمرار دادند، درود می‌فرستم و برای آن عزیزان از خداوند متعال آرزوی علو درجات را داریم.

دادستان کل کشور افزود: شما عزیزانی که اینجا هستید غالبتان در سال ۶۰ نبودید و یا خردسال و کودک بودید، جریان نفاق از همان زمان پیروزی انقلاب آغاز شد و به دنبال سهم خواهی بودند.

وی تصریح کرد: از همان روزی که امام در روز ۱۲ بهمن وارد کشور شد، این‌ جریان برنامه ریخته بودند که محل تریبون و جایگاه استقرار امام را مدیریت کنند که نگذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار کرد: هر روز که گذشت ما شاهد بودیم این جریان دارند با امام (ره)، حرکت ملت و انقلاب اسلامی زاویه پیدا می‌کنند و البته در ابتدا خیلی کم و با همان چهره‌ای که قرآن از آن‌ها نشان می‌دهد در بین مردم شروع به یارگیری از عده‌ای از دختران و پسران جوان و نوجوان کردند و عده‌ای را اینگونه به دام انداختند.

دادستان کل کشورگفت:‌ ای کاش از این عزیزانی که در موسسه هابییلیان این خدمت ارزنده را شروع کردند در این زمینه کار کنند که بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در حدود دو سال یعنی اواخر سال ۵۷ و ۵۹ قبل از سی ام خرداد سال ۶۰ که علنا اعلام جنگ نظامی کردند، ببینید چه خون‌هایی را ریختند و با شیطنت‌هایی توانستند عده‌ای از جوانان و نوجوانان کشور را به دام اندازند و گرفتار نفاق کنند، البته تعداد عناصر اصلی زیاد نبود؛ اما از همین دریچه نفاق ورود کردند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: سی ام خرداد سال ۶۰ که اعلام جنگ مسلحانه کردند به میدان آمدند، در آن زمان بنده در دادگاه انقلاب بودم و شما نمی‌دانید این منافقین در سراسر کشور خصوصا در مراکز مهم استان‌ها و تهران چقدر شرارت کردند و چه جنایاتی که در تاریخ مثل را نداریم و یا کم داریم انجام دادند، از ترور ائمه جمعه و شهید اصفهانی، شهید صدوقی و شهید مدنی و یا دانشمندان و بزرگانی مانند شهید هاشمی نژاد و مسئولان عالی رتبه و خدمتگزار به مردم مانند شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر و امثال این‌ها را شامل می‌شد.

وی در ادامه به آیه‌ای از سوره نساء اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره مبارکه نساء می‌فرماید: پست‌ترین و پایین‌ترین جایگاه‌های عذاب الهی و جهنم از آن منافقین است، نفاق یکی از بزرگترین رذایل اخلاقی است و کسی که گرفتار این رذیله باشد را منافق می‌نامند، فکر نمی‌کنم هیچ جامعه ملت، مکتب، دین و آیینی وجود داشته باشد که بر نفاق و حرکت منافق مهر تایید بزند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: در معارف آسمانی و الهی اسلام ما، آیات فراوانی برای معرفی نفاق، منافق، جایگاه و ویژگی‌ها و شاخص‌های شناخت منافق، آثار و تبعات سوء حرکات نفاق و عاقبت نفاق و منافق وجود دارد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: از منظر قرآن نفاق و منافق رذلترین، پست‌ترین و بدترین جایگاه‌ها را در جامعه و پیشگاه خداوند دارد، بزرگترین شاخصی که قرآن برای شناخت منافق بیان می‌کند این است که منافق ظاهرش با باطنش فرق می‌کند؛ یعنی منافق با زبان سخنی می‌گوید که در دل به آن اعتقادی ندارد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری با بیان اینکه این پدیده شوم و رذیله اخلاقی و حرکت شیطانی اختصاص به یک زمان ندارد و نداشته است، گفت: در صدر اسلام، منافقین از مقطعی از تاریخ اسلام شروع به ورود به حلقه و دایره اسلام کردند، در دوران ۱۳ ساله حضور پیامبر اکرم (ص) در مکه، اصلا نامی از نفاق و منافق نمی‌بینید، چون اسلام در مرحله‌ای بود که پیامبر (ص) در آن مقطع به دنبال تثبیت جایگاه و اصول اعتقادی جامعه در حرکت و تلاش بود، از زمان هجرت پیامبر و استواری حکومت اسلامی، عده‌ای که دید خاصی نسبت به این حرکت داشتند، آمدند چهره خود را دگرگون ساختند، اگر مبارزه پیامبر (ص) با منافقین و معرفی منافقین را ملاحظه کنید می‌بینید همه در دوران حکومت پیامبر (ص) و مدینه منوره بوده است. ضربات منافقین بر اسلام و پیامبر به مراتب کاری‌تر از ضربات کافرین بود.

وی در ادامه گفت: آن‌هایى که اسلام را مانع و سر راه خود مى‌دیدند بلافاصله بعد از رحلت پیامبر (ص) برنامه خود را آغاز کردند، جایگاه امام علی (ع) در جنگ هاى مختلفى که در دوران حیات پیامبر (ص) وجود داشت حضور موثرى بود و در جریانات نبرد پیامبر (ص) با کفار و مشرکین، نقش اول را داشت.

دادستان کل کشور بیان کرد: پیامبر (ص) با کفار و مشرکین مى‌جنگیدند؛ اما امام علی (ع) با منافقین مى‌جنگیدند و بالاخره همین شخصیت والاى اسلامى به دست نفاق به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین منتظرى در ادامه تصریح کرد: آن کسى که در پاى منبر امام علی (ع) مى‌نشست، حافظ قرآن بود و حتى در رکاب امام على (ع) جنگید؛ اما نفاق او را به این مرحله رساند، البته این جریان در طول تاریخ همچنان ادامه داشته است.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: سوال اینجاست که آیا این نفاق بلافاصله در زمان رحلت پیامبر (ص) محقق شد و یا در زمان پیامبر نیز بوده است؟

وى خاطرنشان کرد: آیات شریفه قرآن کاملا نشان مى‌دهد اندکى پس از استقرار حکومت اسلامى و در زمان حیات پیامبر (ص) نطفه نفاق ریخته شد؛ اما جایگاه و حرکت پیامبر (ص) به گونه‌اى بود که نفاق در زمان حیات پیامبر نتوانست بروز و ظهور پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظرى ادامه داد: بلافاصله بعد از رحلت پیامبر (ص) این جریان خود را نشان داد و بروز و ظهورش پس از رحلت ایشان آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

دادستان کل کشور بیان کرد: در ٤٠ سال قبل، امام راحل (ره) با الهام گرفتن از قرآن، احادیث و فقه نبوى و صادقی، مردم را به استقلال و آزاد شدن از قید و بندهایى که استکبار و استعمار ایجاد و در مسائل مختلف مردم ایران سایه شوم خود را افکنده بود، دعوت کرد.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: امام راحل (ره) توانستند در یک برهه از زمان که همه قدرت غرب به دنبال حفظ جایگاه و تخت و تاج خاندان پهلوى بودند، این اقدام را انجام دهند؛ چرا که ملت به صحنه آمد و حمایت و تبعیت از رهبرى امام در چنین ایامى در سال ٥٧ پیروزى ملت در ٢٢ بهمن را رقم زد.

ارسال نظرات