مرحله استانی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم توسط دارالقرآن تعلیم وتربیت بسیج سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۸۸۰۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  صبح امروز مرحله استانی بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مهدیه سنندج برگزار شد.

این مسابقات با حضور ۱۱۲ نفر شرکت کننده خواهر و برادر در حوزه قرائت، ترتیل، اذان و طرح ملی صراط ۱۴۵۲ توسط دارالقرآن تعلیم وتربیت بسیج سپاه بیت المقدس کردستان در حال برگزاری است.

در این مراسم حجت الاسلام غلامی معاون تعلیم و تربیت سپاه بیت المقدس کردستان گفت: پیمودن صحیح مراحل انس با قرآن، سبب هدایت فرد به راه درست می‌شود و اگر جامعه اسلامی از قرآن تبعیت کند هیچ دشمنی نمی‌تواند بر جامعه اسلامی چیره شود.

وی به اهمیت قرآن و جایگاه قاریان و انس گیرندگان با قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن باعث از بین رفتن گناهان انسان می‌شود، قرائت قرآن کفاره گناهان است و ملائکه برای کسی که قرآن تلاوت می‌کند، طلب استغفار می‌کنند و بهشت به قاری قرآن واجب می‌شود و خداوند از قاری قرآن راضی است.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه اعتقاد ما تنها برگزاری مسابقات قرآنی نیست اظهار کرد: مسابقات روزی شروع و روزی دیگر به اتمام می‌رسد ما باید روز‌ها و سال‌های پس از مسابقات برنامه داشته باشیم تا به هدف خود که ارتقای فرهنگ قرآنی است دست یابیم.

وی گفت::هدف ما از انقلاب ترویج فرهنگ قرآنی، ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) و اعتقادی است و همه تلاش می‌کنند تا به این اهداف جامه عمل پوشانده شود.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی و انسان‌سازی است گفت: روش‌های زندگی و آموزه‌های دینی در قرآن بیان شده است، اما متاسفانه آن‌چنان که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.

در ادامه در پایان از برندگان این مسابقات با اهدای لوح تقدیر و جوائز از شرکت کنندگان برتر قدردانی شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات